Konstant utilfreds baby - mister modet, vender det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2017

Milalas

Mulllesmor skriver:

kan det være tigerspring....? så vidt jeg husker overlapper det 3. og 4. spring nærmeste hinanden og det føles som en evighed... har du løst om dem og set om det evt passer på din datter....

Det passer med at vi er midt imellem nu men perioden har varet fra før 3. spring så jeg tror ikke at det hænger sammen med det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

Milalas

Skouboe skriver:

Har du fået tjekket hendes ører?

Nej det har jeg ikke. Kan det godt være ørene når der ikke er noget om natten? 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Mamacita til 2 piger

Milalas skriver:

Jeg synes ærligt talt, det er ved at være sygt hårdt, at min datter så ofte er utilfreds og utilpas. Hun vil helst bare være på arm dagen lang, græder og brokker sig meget og vil kun sove længere end 40min hvis hun er i bæresele.

Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med hende eller aktivere hende. Jeg ville bare ønske, at hun var en glad baby... misunder dem der kan sige: Min søn/datter er så nem og glad og græder aldrig uden grund!

Kunne godt tænke mig at spørge jer med større børn, der måske også har haft utilfredse/utilfredse babyer, om I kan sige noget om, hvornår det vender (hvis det overhovedet gør - suk)???
Hun er nu 4mdr. og har varet i 1,5-2mdr.
Det er virkelig ikke, fordi jeg vil brokke mig over mit barn. Jeg ved godt, at det er hårdt at få børn, men... synes bare det er ekstra hårdt at have en baby, der er sur meget af tiden. Det dræner mig virkelig for energi.
Kan I dele ud af jeres erfaringer?

Du er ikke alene! Da min yngste var på den alder, var jeg så træt, at jeg havde lyst til at forære hende til den første der kom forbi ude på vejen. Jeg var SÅ træt og udmattet. 

Jeg gik i gang med søvn træning med helt faste tider for mad, morgenlur, mad, middagslur, mad eftermiddagslur, mad og godnatputning. 

Jeg holdt helt fast i de rutiner i nogle måneder og i dag, så ligger jeg hende bare ind - hun er 2 år og den dejligeste unge. Hun kræver bare 100% fast hverdag.  

Vi lånte en slyngevugge af en veninde, det var guld værd. For jeg havde besluttet mig for 30-60 min morgenlur, 2 timer til middag og min 30 min til eftermiddag - og i starten vuggede jeg HELE tiden for at hjælpe hende videre i søvnen. Men langsomt så blev det bedre og jeg kunne undlade at vugg hele tiden.  

Anmeld Citér

25. maj 2017

Stivdie

Milalas skriver:

Nej jeg har ingen skråstol men det kan da være jeg skal anskaffe mig en. Jeg tager imod alle råd. 

Hun vil af og til gerne sove videre i barnevognen hvis hun har ligget længe nok hos mig men det er max 30min og hun virker slet ikke udhvilet der efter men er bare et brokkehoved og så fristes jeg til bare at have hende på mig men er efterhånden helt kørt ned over ikke at have blot 5 min 

Ellers kan det måske være en idé at overveje en form for vikle eller andet bæreredskab? Det tilfredsstiller den lilles behov for nærhed, og giver dig samtidig to frie arme. 

Hvis du er interesseret, kan du tjekke slyngegalleri på Facebook. Der er jævnligt nogle der mødes og rådgiver, og også jævnligt nogle, der udlåner deres udstyr over sommerferien. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Skouboe

Milalas skriver:

Nej det har jeg ikke. Kan det godt være ørene når der ikke er noget om natten? 

Ja, det tror jeg godt det kan. Det er ihvertfald værd at få tjekket. Ring til en ørelæge, det kræver ikke henvisning, og det tager ikke lang tid.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Milalas

sessen1984 skriver:

Du er ikke alene! Da min yngste var på den alder, var jeg så træt, at jeg havde lyst til at forære hende til den første der kom forbi ude på vejen. Jeg var SÅ træt og udmattet. 

Jeg gik i gang med søvn træning med helt faste tider for mad, morgenlur, mad, middagslur, mad eftermiddagslur, mad og godnatputning. 

Jeg holdt helt fast i de rutiner i nogle måneder og i dag, så ligger jeg hende bare ind - hun er 2 år og den dejligeste unge. Hun kræver bare 100% fast hverdag.  

Vi lånte en slyngevugge af en veninde, det var guld værd. For jeg havde besluttet mig for 30-60 min morgenlur, 2 timer til middag og min 30 min til eftermiddag - og i starten vuggede jeg HELE tiden for at hjælpe hende videre i søvnen. Men langsomt så blev det bedre og jeg kunne undlade at vugg hele tiden.  

Jeg står lige nu og rokker barnevognen konstant men synes ikke at hun glider videre i søvnen men det kan godt være der skal en vugge til. 

Åh, det lyder også hårdt at alt skal være fuldstændig fast? 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Mamacita til 2 piger

Milalas skriver:

Jeg står lige nu og rokker barnevognen konstant men synes ikke at hun glider videre i søvnen men det kan godt være der skal en vugge til. 

Åh, det lyder også hårdt at alt skal være fuldstændig fast? 

Rom bliver ikke bygget på én dag. Det tager tid, og man skal vælge én vej og tro på den. Og så blive ved med det. Det handler om vaner, og selv små børn kan vænnes til nye rutiner. De fleste børn takker for en fast rytme og faste rutiner.  

Det virkede for os, måske kan det også virke for jer. Du må jo prøve det af, hvis du synes det lyder tiltalende. Vores datter havde brug for hjælp til, at skabe rutiner og til at "lukke" ned. Hun kunne ikke selv. En stor omvæltning for os, for vores første barn kunne man slæbe med alle steder uden problemer.  

Prøv at google NATURES SWAY slyngevugge. Det er en GENIAL opfindelse!  

Anmeld Citér

31. maj 2017

Høne5

Kram til dig. Det er bare mega hårdt!

Som du skriver det lyder det præcis som hjemme hos os. Nora er nu snart 8mdr, og hverken sp eller Børnefyssen har mødt en baby som hende.

Har i prøvet noget kiropraktor, osteopat eller kranieseKral?

Nora havde en hård fødsel som endte i aks og hun har efterfølgende grædt MEGET! folk sagde det gik over, det var kolik, men vi vidste det ikke var det. Hun har fået over 12 behandlinger nu af forskellige mennesker, og endelig har vi fået en gladere baby. Osteopat og en GOD Børnekiropraktor har hjulpet, men hun er stadig et brokkehovedet, hun 'småklynker'  KONSTANT, vi skal underholde hende, hun vil sjældent ligge på legetæppet, at sove i barnevogn nægtede hun!

Hun er først begyndt at trille nu, men det er ikke noget hun er vild med.

Så læste jeg om "signalstærke børn" og ALT passede på en prik med vores beskrivelse af Nora. Har du læst om det? Måske har i et signalstærkt barn☺ jeg tror selv på at vores datter er signalstærk.

Min egen mor siger til mig at jeg også var sådan da jeg var baby. Dengang for 27år siden blev det kaldt kolik, også selvom barnet var 1år og stadig græd og brokkede sig!! 

Jeg har købt en slynge, det hjælper på at aflaste armene. Mine arme sov til sidst fordi de var så overanstrengt af at vugge, rokke, bære hele tiden.

Min erfaring er, at am hvis du ammer, så meget som baby har lyst til! Det er tryghed og det dejligste sted at være for en urolig baby. Prøv om i kan svøbe baby i et tæppe, se om det giver mere ro. Her hjemme hjalp det ikke, hun skreg bare højere og sparkede med benene, men på mange urolige babyer hjælper det.

Få tjekket ørerne, eller om der kunne være andet galt.

Nora havde silent refluks de første måneder og fik medicin, det hjalp også lidt på gråden. 

Husk at babyer ikke græder for at genere, men blot fortælle der er noget i vejen. Nogle gange græder Nora også selvom jeg sidder og krammer hende, men hun har brug for at jeg er der. Specielt hvis hun er overtræt, så græder hun bare. Men det er okay, bare jeg holder hende og viser jeg er der.

du gør dit bedste som mor, og din baby elsker dig over alt på jorden også selvom de er nogle brokkehoveder!

Der er flere grupper på Facebook med signalstærke børn og sensitive børn. De er gode at følge med i

Anmeld Citér

31. maj 2017

Høne5

Og ja, en slyngevugge er god til at skabe ro og sove. Nora sover også kun små lure, men den er god for hende til at finde ro og lige få en halv time på øjet��

Anmeld Citér

1. juni 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Milalas skriver:

Jeg synes ærligt talt, det er ved at være sygt hårdt, at min datter så ofte er utilfreds og utilpas. Hun vil helst bare være på arm dagen lang, græder og brokker sig meget og vil kun sove længere end 40min hvis hun er i bæresele.

Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med hende eller aktivere hende. Jeg ville bare ønske, at hun var en glad baby... misunder dem der kan sige: Min søn/datter er så nem og glad og græder aldrig uden grund!

Kunne godt tænke mig at spørge jer med større børn, der måske også har haft utilfredse/utilfredse babyer, om I kan sige noget om, hvornår det vender (hvis det overhovedet gør - suk)???
Hun er nu 4mdr. og har varet i 1,5-2mdr.
Det er virkelig ikke, fordi jeg vil brokke mig over mit barn. Jeg ved godt, at det er hårdt at få børn, men... synes bare det er ekstra hårdt at have en baby, der er sur meget af tiden. Det dræner mig virkelig for energi.
Kan I dele ud af jeres erfaringer?

Min den ældste var også sådan. Det viste sig at han havde en masse væske i ørerne som trykkede hver gang han lå ned. (Og ikke lå ned for den sags skyld) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.