Konstant utilfreds baby - mister modet, vender det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.692 visninger
31 svar
22 synes godt om
24. maj 2017

Milalas

Jeg synes ærligt talt, det er ved at være sygt hårdt, at min datter så ofte er utilfreds og utilpas. Hun vil helst bare være på arm dagen lang, græder og brokker sig meget og vil kun sove længere end 40min hvis hun er i bæresele.

Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med hende eller aktivere hende. Jeg ville bare ønske, at hun var en glad baby... misunder dem der kan sige: Min søn/datter er så nem og glad og græder aldrig uden grund!

Kunne godt tænke mig at spørge jer med større børn, der måske også har haft utilfredse/utilfredse babyer, om I kan sige noget om, hvornår det vender (hvis det overhovedet gør - suk)???
Hun er nu 4mdr. og har varet i 1,5-2mdr.
Det er virkelig ikke, fordi jeg vil brokke mig over mit barn. Jeg ved godt, at det er hårdt at få børn, men... synes bare det er ekstra hårdt at have en baby, der er sur meget af tiden. Det dræner mig virkelig for energi.
Kan I dele ud af jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

AnoMom

Milalas skriver:

Jeg synes ærligt talt, det er ved at være sygt hårdt, at min datter så ofte er utilfreds og utilpas. Hun vil helst bare være på arm dagen lang, græder og brokker sig meget og vil kun sove længere end 40min hvis hun er i bæresele.

Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med hende eller aktivere hende. Jeg ville bare ønske, at hun var en glad baby... misunder dem der kan sige: Min søn/datter er så nem og glad og græder aldrig uden grund!

Kunne godt tænke mig at spørge jer med større børn, der måske også har haft utilfredse/utilfredse babyer, om I kan sige noget om, hvornår det vender (hvis det overhovedet gør - suk)???
Det er virkelig ikke, fordi jeg vil brokke mig over mit barn. Jeg ved godt, at det er hårdt at få børn, men... synes bare det er ekstra hårdt at have en baby, der er sur meget af tiden. Det dræner mig virkelig for energi.

Puh hvor jeg husker det tydeligt. Min dreng var også et lille brokkehoved. Sov maks 30 min alene. Skulle sove i arm eller på min mave hvis han skulle sove over 1 time af gangen. Da han startede i vuggestue som 9 mdr ændrede det sig og han sover nu 2-3 timers lur og brokker sig kun når han er træt eller sulten.

det bliver bedre

Anmeld Citér

24. maj 2017

Milalas

AnoMom skriver:

Puh hvor jeg husker det tydeligt. Min dreng var også et lille brokkehoved. Sov maks 30 min alene. Skulle sove i arm eller på min mave hvis han skulle sove over 1 time af gangen. Da han startede i vuggestue som 9 mdr ændrede det sig og han sover nu 2-3 timers lur og brokker sig kun når han er træt eller sulten.

det bliver bedre

Hun er præcis på samme måde mht søvnen og gerne hvis der blir rokket lidt er det bedst. 

Åh gud, her er der først vuggestuestart ved 11mdr 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har du snakket med sp eller læge? Det kan jo være der er noget det generer hende.

Anmeld Citér

24. maj 2017

NRO

Min søn var virkelig også et brokkehoved! 

Det var skrækkeligt til tider. Men hos ham hang det rigtigt meget sammen med at han viiirkelig gerne ville kravle f.eks. Fra han var fem måneder kunne han skubbe sig rundt på ryggen, og nøj hvor han bare var utilfreds, og jeg tror simpelthen bare at det var fordi at tingene ikke kunne gå stærkt nok. Han sov også meget på mig ! Nu hvor han går i dagpleje og for brændt energien af og han kan gå og løbe, så er der sjældent noget. Men kan huske at jeg engang skrev til mødregruppen og spurgte om deres børn også altid var så fandens mavesure  Men han har stadig temperament ! Bare vent, det bliver meget bedre. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

God-mor

Milalas skriver:

Sådan var min den ældste. Hun var nok sur 80-90 procent at sin vågne tid, og hold kæft hvor var det hårdt! Det blev bedre og bedre fra hun var et halvt års tid. Nu er jeg då blevet mor til en relativ nem lille dreng som ikke græder så ofte og som sover meget bedre. Så børn er bare meget forskellige og du gør sikkert intet forkert, men der er bare forskel på babyer. Håber snart det vender for jer 

Anmeld Citér

24. maj 2017

AnoMom

Milalas skriver:

Hun er præcis på samme måde mht søvnen og gerne hvis der blir rokket lidt er det bedst. 

Åh gud, her er der først vuggestuestart ved 11mdr 

Oh yes. Rokke det kender jeg. Jeg havde lange arme til sidst.

men husk hun er stadig meget lille og når hun begynder at kravle så ændre meget sig også 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Milalas

Meyer skriver:

Har du snakket med sp eller læge? Det kan jo være der er noget det generer hende.

Ja min SP siger at jeg bare må rokke læs indtil hun lære selv at sove men det virker som et håbløst mål lige nu. 

Hun tager fint på men er en sulten pige og kan ikke lade være med at tænke på om hun mon ville sove bedre hvis jeg supplerede med mere mad. Har I erfaringer med det? 

Lægen havde knap tid til at teste reflekser til 5US-tjek 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Milalas

God-mor skriver:

Sådan var min den ældste. Hun var nok sur 80-90 procent at sin vågne tid, og hold kæft hvor var det hårdt! Det blev bedre og bedre fra hun var et halvt års tid. Nu er jeg då blevet mor til en relativ nem lille dreng som ikke græder så ofte og som sover meget bedre. Så børn er bare meget forskellige og du gør sikkert intet forkert, men der er bare forskel på babyer. Håber snart det vender for jer 

Ej men det er så hårdt konstant at høre på klynk eller gråd og man bare ikke kan gøre noget for at afhjælpe det 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Milalas

AnoMom skriver:

Oh yes. Rokke det kender jeg. Jeg havde lange arme til sidst.

men husk hun er stadig meget lille og når hun begynder at kravle så ændre meget sig også 

Det håber jeg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.