Jeg er anonym af hensyn til familien
når voksne bonusbørn bliver udstødt, ja hvad gør man så. Ja det er mig som er den udstødte, og harerkendt at jeg føler det som en sorg process at gennemgå
genbem min opvækst, har jeg haft 2 familier, min mor og stedfar på den ene side, og fået 2 mindre søskende. På den anden side min far som senere fandt sig en kone med 2 ældre børn.
Jeg har på en måde bare aldrig passet ind i puslespillet, ikke følt jeg hørte til nogen steder.
Min mor og stedfar var da ok, de harda gjort meget, men hartyselig mærket at da min mor og stedfar fik deres egne børn, så var der ikke helt plads til mig. Jeg var 5 år, da de fik deres 1 barn sammen, efter de var blevet gift.
Min mor har haft en hadforhold til min far og hans kone, noget der har påvirket meget. Nu ældre jeg er blevet nu mere tydeligt er det blevet at jeg ikke passede ind i ligningen. Der har langt fra været støtte og interesse i mit liv, som hos de mindre søskende. Det er faktisk blevet gjort mest tydeligt fra min mors side.
For nogle år siden, kom min stedfars far pludselig ind i billedet. Jeg følte det tydeligt jeg ikke blev en del af noget, i den sammenhæng. Trods manden ikke var vildt interesseret i dem, hoppede og dansede de for ham. Sidste år døde han så. De var alle ude at kigge i hans ting, havde taget en del, mine mindre søskende måtte tage hvad de ønskede.
Vi blev ikke inddraget, afvist osv. Jeg var ligeglad med tingene, men det gjorde ondt at en mand som lige drønede ind og ud af vores liv i 10 min, fik gjort forskellen, imellem dem og mig, så tydelig
vi har gennem tiden haft problemer med mangel på interesse i vores børn. Vi blev ikke inviteret eller skubbet på sidelinjen når der var familiekomsammen, højtider osv.
Det blev tydeligt der var uanede mængder og ressourcer til mine søskende, noget der ikke var genkendeligt hos os,det var helt modsat og i sådan en grad, mine svigerforældre undrede sig.
Vi gik en hård periode i møde, hvor intensiteten af kommentarer osv blev kraftigt øget. Til sidst knap jeg. Jeg kæmpede mig op igen, men bemærkede fraværet af familien, ingen interesse osv.
Den ene af mine søskende gik igennem flere md og planlagde hvordan jeg skulle skubbes ud af familien, og langsomt blev jeg vippet ud. De 2 søskende lavede konstant ting sammen og jeg blev ikke spurgt, de afviste invitationer osv.
Det samme skete så hos min mor og stedfar. Der var heller ikke grænser for hvad jeg fik skyld for, intet kunne jeg gøre rigtigt. Til sidst kulminerede det, hvor de alle indrømmede at de havde valgt bevidst at skubbe mig ud. Jeg har altid været en pleaser, og sagt ja og amen. Har gjort så meget men overskuddet var ikke til nær så meget, pga jeg gik ned, og bad også om hjælp. Ingen hjælp var der at få, men der var ingen grænser for hjælp og støtte hos de andre, og der var grotesk forskelsbehandling. Meget garantis været der men det er først senere det gik op for mig.
De ønskede faktisk allesammen at jeg skulle være på en bestemt måde, kunne jeg ikke det. Ja så var jeg altså ikke velkommen. Jeg sagde fra, og ja jeg mistede faktisk hele min familie fra den ene dag til den anden. Begge mine søskende og mor og stedfar, som har været en del af mit liv, fra før jeg kunne gå.
Det har helt sikkert været det bedste for mig. Men hvor er det en tung process. Jeg har ikke det dem i 1/2 år og kan mærke det er en sorg der tynger. Egentlig ikke alt det negative, men at have mistet familie, jeg prøvede at række hånden ud til jul, som skabte afvisning og flere problemer.
Det er hårdt at føle den had så intenst mod den man er, at være så uønsket og selvom det er for bedste, ja så er det bare svært at være i sorgen, for føler den jo slet ikke berettiget.
Siden har der været flere fødselsdage, både hos os og dem, men stadig ingen kontakt. Hørte af omveje at der endda er et bryllup i nærmere fremtid, som vi ikke er inviteret til.
Ærligt ønsker jeg jo ikke at være med, men alligevel sætter det virkelig streg under, at jeg har mistet min familie. At jeg som altid bare er forkert, og min grundlæggende følelse de har givet mig, om at jeg bare er mindre værd, den uægte datter, fra et forlist forhold.