Voksent bonusbarn udstødt - at være i sorg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Puha. Jeg får helt en klump i maven af dit indlæg.  Jeg får lyst til at sende dig et stort knus. 

Når jeg Læser dit indlæg ser jeg for mig en lille pige der er blevet svigtet så enormt meget af dem der burde Være der og elske dig allermest. Dem der burde have vist dig den ubetingede kærlighed, vist dig at du er værd at elske lige præcis som du er. At blive fravalgt og gjort mindre værd  på denne måde som du har følt lige fra barn, det ville få de fleste mennesker til at bukke under. 

Det er godt at du får hjælp til at håndtere de svigt så det ikke Fortsat skal hæmme dig i dit voksnes liv. 

Stort knus til dig. 

Tak for trøst og forståelse. Jeg synes det er så svært. Flere har sagt, jamen i er jo 2 om problemer og 2 til at løse det, så må du også give lidt. Men det har jeg netop altid gjort og det er rigtig hårdt. Da jeg blev 18 blev jeg nærmest presset ud hjemmefra, jeg har været igennem en del hårde ting, men har sjældent bedt om hjælp, og endnu sjældnere modtaget den. Mine søskende derimod, har fået hjælp både økonomisk, de måtte blive boende hjemme længe, og har fået helt andre forudsætninger. Når jeg kigger tilbage bør jeg være stolt over alt det jeg har gennemlevet og jeg har klaret den. Men bliver man ved med at høre hvor uduelig man er, sætter det sig desværre fast. 

Jeg mærker faktisk ofte når jeg ser den støtte mange andre får, ser at forældre er stolte af dem, glade på deres vegne osv et lille nip af misundelse, men mest en stor sorg over det jeg ville ønske jeg havde. Jeg er jo glade for at andre får den opbakning af deres familie. Men jeg harselv måtte hive mig op, selv klare alt, og er skubbet ned når det gik godt. 

Da vi skulle være forældre for første gang, var det et længere projekt, noget alle var klar over i nærmeste omkreds. Da det lykkedes, var kommentaren fra min mor, at hun ikke ønskede at være mormor, så gammel var hun ikke og den yngste af mine søskende var endnu ikke flyttet hjemmefra, og hun havde brug for at de kunne nyde friheden før der kom børnebørn. Noget hun ikke kunne inden da hun var ung da jeg blev født og da min stedfar flyttede ind, var jeg stadig lille og krævende, så de har aldrig kunnet nyde deres frihed. Da vi så ventede nr 2, fortalte jeg glad nyheden. Hun læd meget sur og sagde, ej seriøst, er det rigtigt, venter i en mere hmmm. Tonefaldet var alt andet end glad, og hun lød både sur, irriteret og som om det ikke var noget som passede hende. 

Tilbød så hun kunne komme og overnatte med mig og nr 2 på hospitalet den første nat, og troede det ville gøre noget, give noget specielt at hun fik aftenen og morgenen med sit nyfødte barnebarn. Det var mest mig som holdte den lille, og fair nok, men meget tid gik med brok og utilfredsheder, og var så ked af, at det største fokus, var på afbrudt søvn, fremfor at få så meget tid og muligheder med den lille ny. Så vardet bedre hun havde takket nej på forkant.  Da vi fik nr 3 havde hun nærmest opgivet. Jeg var indlagt flere dage op til, og der var ingen hjælp at hente, ingen besøg, heller ikke i dagene efter, de var kun lige kort forbi for at få et billede og så var de kørt igen.  

Det gør mig ked af det på børnenes vegne, der har ikke været interesse. Ikke før fir nyligt. Jeg er ikke velkommen men min mand og ungerne er. Min mand har dog sagt fra, da han efter kontakt flere gange, og snak frem og tilbage, fandt ud af hun bare virkede til at ville skabe splid imellem ham og mig. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. maj 2017

NupaSofia

Jeg har ingen guldkorn, har selv haft shitty forældre og jeg kender desværre alt til, at det gør dobbelt ondt, når man så har søskende/halvsøskende som de har masser af kærlighed/opmærksomhed/interesse til overs for. Det var lige som bare nemmere, hvis de ikke orkede nogen af deres børn, så ville man ikke føle sig fravalgt på samme måde.

Jeg håber, du finder en måde at komme af med dine forældre og over den sorg det er for dig, at de er som de er. Du fortjener meget bedre og der er ingen grund til at spilde følelser og energi på dem overhovedet.

Selv har jeg brugt mange år på at nå til et punkt, hvor min mor (jeg har faktisk fået et rigtigt godt forhold til min far) ikke længere betyder noget eller er interessant for mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan savne at have en mor, altså som jeg oplever, at veninder har det, men vedkommende der er min biologiske mor savner jeg aldrig.

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Jeg har ingen guldkorn, har selv haft shitty forældre og jeg kender desværre alt til, at det gør dobbelt ondt, når man så har søskende/halvsøskende som de har masser af kærlighed/opmærksomhed/interesse til overs for. Det var lige som bare nemmere, hvis de ikke orkede nogen af deres børn, så ville man ikke føle sig fravalgt på samme måde.

Jeg håber, du finder en måde at komme af med dine forældre og over den sorg det er for dig, at de er som de er. Du fortjener meget bedre og der er ingen grund til at spilde følelser og energi på dem overhovedet.

Selv har jeg brugt mange år på at nå til et punkt, hvor min mor (jeg har faktisk fået et rigtigt godt forhold til min far) ikke længere betyder noget eller er interessant for mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan savne at have en mor, altså som jeg oplever, at veninder har det, men vedkommende der er min biologiske mor savner jeg aldrig.

Tænker nok jeg skal nå dertil, jeg ønsker ikke kontakt med dem, og ja det gør ondt men nok mest som du siger, at man er den fravalgte. Jeg savner nok også megrt det at have en mor/familie men ikke den jeg har mistet. Jeg har ofret meget til deres fordel, og nået til at når intet er godt nok for dem, er det bedst for alle parter ikke at have kontakt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+