Hus køb udgifter hertil.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Tak for alle jeres svar det har givet noget at tænke over og arbejde videre på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

Anonym

Noget af det der kom bag på os da vi købte hus var de skjulte udgifter. Små ting, som alligevel løber op, her tænker jeg på f.eks. at vi brugte mere el fordi vi nu havde flere lamper og mere lys da rummene var større end i lejligheden, i lejligheden kunne lyset fra køkkenet oplyse gangen også, her kræver det lys begge steder.

og belysning udenfor var også nødvendig. Vandvarmer,  cirkulationsumpe, fyret og andre småting.

Derudover skulle der købes græsslåmaskine mm 

vi har også mere rengøring fordi det trækker mere skidt ind at bo med marken som nabo, end det gjorde på 2.sal :-)

vi brugte mere vand fordi vi brugte mere tøj og gjorde mere rent. tidligere ejer havde ikke brugt så meget i varme,  men jeg mistænker at der heller ikke var varme på hele huset.

Her er længere til alting,  vi er afhængig af bilen, til både legekammerater, fritidstilbud og indkøb. 

Alt er bagateller,  men vores budget var stramt det første års tid pga barsel. Så vi var faktisk overraskende over at vores tidligere ret lave el og vand forbrug steg så meget da vi flyttede i hus. Og at de der små ting samlet set , kostede mere end forventet 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Noget af det der kom bag på os da vi købte hus var de skjulte udgifter. Små ting, som alligevel løber op, her tænker jeg på f.eks. at vi brugte mere el fordi vi nu havde flere lamper og mere lys da rummene var større end i lejligheden, i lejligheden kunne lyset fra køkkenet oplyse gangen også, her kræver det lys begge steder.

og belysning udenfor var også nødvendig. Vandvarmer,  cirkulationsumpe, fyret og andre småting.

Derudover skulle der købes græsslåmaskine mm 

vi har også mere rengøring fordi det trækker mere skidt ind at bo med marken som nabo, end det gjorde på 2.sal :-)

vi brugte mere vand fordi vi brugte mere tøj og gjorde mere rent. tidligere ejer havde ikke brugt så meget i varme,  men jeg mistænker at der heller ikke var varme på hele huset.

Her er længere til alting,  vi er afhængig af bilen, til både legekammerater, fritidstilbud og indkøb. 

Alt er bagateller,  men vores budget var stramt det første års tid pga barsel. Så vi var faktisk overraskende over at vores tidligere ret lave el og vand forbrug steg så meget da vi flyttede i hus. Og at de der små ting samlet set , kostede mere end forventet 

Men i øvrigt så elsker vi vores hus på landet og den frihed det giver med luft omkring og foden under eget bord :-)

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Vi købte for et års tid siden et hus til 2,9 mill. Udover købsprisen satte vi efter råd fra banken 120.000 kr. af til ejerskifteforsikring, tinglysning, flytteudgifter m.m.
Jeg syntes godt nok det lød af mange penge, men vi endte med at bruge det hele. Der er virkelig mange udgifter som nyklækket husejer.

Vores budget over udgifter relateret til huset ser sådan ud (udregnet pr. måned):

Banklån: 1800 kr.
Realkreditlån (afdragsfrit F5) 3385 kr.
El (varme ligger også her, da vi har varmepumpe): 1500 kr.
Vand, vandafledning, spildevand: 450 kr. 
Renovation, skorstensfejer og grundejerforening: 200 kr.
Husforsikring: 585 kr.
Grundskyld: 666 kr.

Derudover betaler vi 17000 kr. om året i ejendomsværdiskat, som trækkes over skatten.

Vores hus er 250 kvm., men er billigt i opvarmning, da det er isoleret efter alle kunstens regler, og opvarmes med en "luft til vand"-varmepumpe. Ellers kan varme godt blive en stor udgift, så vær opmærksomme på energimærke og opvarmningsform.

Vi havde desuden penge med fra salg af ejerlejlighed, så vores banklån er kun på 150.000 kr. Derfor er vores udgift til banklånet så lav. I vores gamle lejlighed betalte vi 6000 kr. om måneden til banklånet alene.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

hannetheis skriver:

Vi går lidt med tanker om snart at købe hus. Men da jeg skal studere igen er vores indtægt de næste 3 år ikke så stor.

Hvilke udgifter har i til jeres hus.

Hvad kostede huset.

Vi vil gerne vide hvad vi ca skal regne med at betale om måneden. 

Det er jo en form for husleje pr md.

Forbrug el vand varme

Nogen som vil vise nogle tal på jeres hus.

Anonymitet er muligt. Så ingen gav vide hvem i er

Vi har set på huse til1.500.000

Vi har et hus der intet skyldes i, ny istandsat, uden for storbyen så div afgifter er relativt lave...

Vi er to voksne, 2 børn... Far arbejder med Ca 15000 udbetalt, mor studere med 4900 kr udbetalt.... 

Vi har to biler som også er betalt ud, lever relativt billigt mht mad osv.... Men vores indkomst er der ikke meget tilbage af efter alt er betalt... Og det er vel og mærke UDEN nogle former for lån....

Man skal VIRKELIG tænke sig om... Især hvis man skal stå med lån, og lånet er ikke det mest farlige ved et budget, det er at ALT skal betales selv og der kommer selvom alt er nyt, både stor og mindre uforudset regninger.... Div forsikringer der stiger osv som man intet kan gøre ved fordi de er en nødvendighed....

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

hannetheis skriver:

Vi går lidt med tanker om snart at købe hus. Men da jeg skal studere igen er vores indtægt de næste 3 år ikke så stor.

Hvilke udgifter har i til jeres hus.

Hvad kostede huset.

Vi vil gerne vide hvad vi ca skal regne med at betale om måneden. 

Det er jo en form for husleje pr md.

Forbrug el vand varme

Nogen som vil vise nogle tal på jeres hus.

Anonymitet er muligt. Så ingen gav vide hvem i er

Vi har set på huse til1.500.000

Mit hus er købt for 795.000kr men med opstart af div lån, tinglysninger og aaaaalt det der, ligger lånet på ca 850.000 - lånt 80% hos kreditforening og 20% i banken. 

Jeg har faste udgifter til huset (lån, forsikringer, ejendomsskat osv samt forbrug af el, vand og Varme) for knapt 9000 om måneden. Det er et 60'er hus på 160kvm og med gasfyr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.