Bruger vi for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2017

God-mor

Mullesmith skriver:

Ikke for at snage men må jeg spørge hvor meget i har udbetalt efter skat? Jeg har selv 18000kr udbetalt og deraf ryger de 10000 til faste udgifter, altså hus, forsikringer afdrag på lidt gæld, afdrag på den ene af 2 biler, børneopsparing, tv pakke, licens osv. manden har så noget mindre da han er inder uddannelse og har så nok kun ca. Et par tusinde i overskud efter faste udgifter. Vi får ca. 13500kr i børnepenge og de er ikke medregnet i indkomst så de er til alt det sjove og til nyt tøj osv. 

Jeg er på SU og min kæreste får udbetalt alt imellem 26.000-35.000 kr. Det svinger lidt. Vi sætter 22.000 over på budget kontoen hver måned. Vi får ca 9000 hvert kvartal i BFY. Jeg syntes det er dyrt at handle og det løber altså bare hurtigt op, så at i bruger 9000 på alt undtaget tøj, det syntes jeg er flot i kan holde jer på, når i er en familie på 4. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Kløver

SØS skriver:

Puha det var godt nok ikke meget? Dvs. når benzinen er betalt har I 5.500 til ALT det øvrige til 6 mennesker??

Vi har enkelte ting betalt igennem forbruget, bla Netflix (vi har ikke tv kanaler) så vi har ca 5000 +/- Men vi får jo også børnepenge, der går nogle ind til opsparinger til bla jul, ferier, børnenes opsparing. Så vi har ca 5000-6000 vi får hver 3 mdr også, men det beløb falder efterhånden som børnene bliver større. Men så falder inst pris også ca tilsvarende. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Kløver

Mullesmith skriver:

Er det inkl. Børnepenge?

Det er lidt hårdt, det er uden børnepenge. Ud af børnepengene går noget til opsparinger, til bla børneopsparing, ferie, jul osv, tilbage har vi ca 5000-6000kr som så også kan bruges til tøj, sko, gaver, det daglige osv  

Anmeld Citér

16. maj 2017

Mullesmith

God-mor skriver:

Jeg er på SU og min kæreste får udbetalt alt imellem 26.000-35.000 kr. Det svinger lidt. Vi sætter 22.000 over på budget kontoen hver måned. Vi får ca 9000 hvert kvartal i BFY. Jeg syntes det er dyrt at handle og det løber altså bare hurtigt op, så at i bruger 9000 på alt undtaget tøj, det syntes jeg er flot i kan holde jer på, når i er en familie på 4. 

Vi er en familie på 5  okay, det er også en god løn din kæreste har, så bliver det helt fedt når du ikke er på SU mere 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Kløver

Årgangs Mor skriver:

Det er lidt hårdt, det er uden børnepenge. Ud af børnepengene går noget til opsparinger, til bla børneopsparing, ferie, jul osv, tilbage har vi ca 5000-6000kr som så også kan bruges til tøj, sko, gaver, det daglige osv  

De 5000-6000kr er jo så pr kvartal  

Anmeld Citér

16. maj 2017

Zelinasmor

Det lyder fint. Hvis man har råd til det  Vi er 2 voksne, et barn på 5,5 og en baby som bruger bleer og får Modermælkserstatning. På husholdning, bleer, mad og modermælkserstatning bruger vi 4500kr i måneden. Ud af det 4500 bruger vi 1000kr på slagterkød. Det er alt vi har når faste udgifter er betalt. Hvis spørgsmålet lød om i kunne gøre det billigere, så ja. Synes fastfood er høj/unødvendig og synes måske også madposten er lidt høj når vi kun er halvvejs i måneden.

Anmeld Citér

16. maj 2017

Miti's mama

Det er vel kun for dyrt hvis i ikke har råd til det. Vi har i perioder med 2 voksne og et blebarn været nede på 300 kr om ugen, altså 1200 om mdr. I dag er økonomien bedre og den er  dobbelt op eller mere nu, med to voksne og to blebør, den ene på erstatning. Synes ikke vi mangler noget.

Anmeld Citér

16. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Miti's mama skriver:

Det er vel kun for dyrt hvis i ikke har råd til det. Vi har i perioder med 2 voksne og et blebarn været nede på 300 kr om ugen, altså 1200 om mdr. I dag er økonomien bedre og den er  dobbelt op eller mere nu, med to voksne og to blebør, den ene på erstatning. Synes ikke vi mangler noget.

Mener du 1.200 kr. Om mdr til to voksne og et (ble)barn? Til mad og diverse? I så fald er jeg da helt rystet?? 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Miti's mama

SØS skriver:

Mener du 1.200 kr. Om mdr til to voksne og et (ble)barn? Til mad og diverse? I så fald er jeg da helt rystet?? 

Ja. Det var vi nødt til. Det dækker mad og bleer. Diesel var 500 om mdr. Det var bestemt heller ikke sjovt.

Anmeld Citér

16. maj 2017

God-mor

Mullesmith skriver:

Vi er en familie på 5  okay, det er også en god løn din kæreste har, så bliver det helt fedt når du ikke er på SU mere 

Så er det da vildt flot i kan leve for 9000 og er absolut ikke meget. 

Ja det bliver dejligt at få lidt mere mellem hænderne Læser til pædagog så ikke en luksus løn, men er da mere end en su

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.