Bruger vi for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2017

nielsen80

Om det er ALT for meget afhænger i min verden af jeres økonomi. Har I råd til jeres nuværende forbrug, og lever godt med det, så er det jo fint. Har I brug for at låne penge og problemer med at betale af, så bruger I for meget.

Vores madbudget er en del større, men det er fordi vi prioritere økologi, og det er dyrt. En sammenligning af faktisk beløb,giver ikke rigtig mening - budgettet afhænger jo af indkomst og prioriteter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Tip!

I sidste måned brugte vi 8000 kr på ren husholdning- mad, fastfood, wc papir, natbleer til de to mindste. Vi er i den ene uge kun 3 herhjemme, den anden uge 6, pga delebørn. 

Der er brugt for 2000 kr på brændstof, et fint forbrug til at jeg køre 100 km om dagen frem og tilbage på arbejde. 

Vi handler alt basis vare økologisk, bruger madplan, handler stort ind en gang om ugen, og har en ugentlig restedag. 

Vi skal ikke som sådan spare på noget, da vi har en god indtægt, men vi vil bare gerne bruge pengene på oplevelser, i stedet for at de ender i madspild. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Jullesnulle

Om man er enlig og sekretær eller om man har en direktørlønning og en lægeløn til at betale betyder jo det hele..?

se på udgifter kontra indtægter. Jeg har veninder der bruger 100.000kr om året på rejser og andre der har svært ved at betale for deres varme.

Anmeld Citér

16. maj 2017

Blop2

Vi er en familie på 4... mor, far, søn 5 år og datter 2 år. 

Vi bruger 500-1000kr. Til benzin

bleer, husholdning, mad, medicin bruger vi ca. 4000kr. om måneden.

Anmeld Citér

16. maj 2017

Enlig

Jeg bruger 2000, nogle mdr under. Vi er min datter på to ( ble barn ) og så mig selv. Her spiser vi dog aldrig fast food osv, når vi er ude og spise, er det af mine ( lomme penge ) ialt i måneden bruger vi nok omkring de der 2500/2600 kroner. Og så tøj, sko og fornøjelser ved siden af . Så synes ikke det er slemt. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Årgangs Mor skriver:

Vi har ca 7000kr hver mdr til 6 pers, det er til alt, tøj, mad, gaver, fornøjelser, benzin, bleer osv (har 2 blebørn) her ryger der ca 1500 kr til benzin +/- 

Puha det var godt nok ikke meget? Dvs. når benzinen er betalt har I 5.500 til ALT det øvrige til 6 mennesker??

Anmeld Citér

16. maj 2017

FruStolpe

Et lille sidespring. 

Et det kun mig der ikke regnet benzin ind i husholdning. Her køre den over budgettet og er derfor ikke en del af husholdnings budgettet 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Mrsopsand

FruStolpe skriver:

Et lille sidespring. 

Et det kun mig der ikke regnet benzin ind i husholdning. Her køre den over budgettet og er derfor ikke en del af husholdnings budgettet 

Vi har også dieselregningen regnet med i budgettet. Vi har et ok kort så den bliver bare hævet fra vores budgetkonto den første i hver måned, det føler jeg der er langt nemmere. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Mrsopsand

Jeg ved ikke om det er for meget i forhold til jeres økonomi, det afhænger jo af jeres indkomst. Vi sidder selv lidt stramt i det fordi vi har lidt gæld vi gerne vil ha ud af verden hurtigt, så vi har valgt at sætte 5000 af til husholdningen og resten af det der er i overskud efter pengene er hævet til budgettet og lån samt børnepenge lægges på opsparingen så vi har til de uforudsete ting og til de måneder hvor min mands indtægt ikke er så høj. Vi er min mand og jeg og vores søn på snart 2. Jeg synes dog det fungerer rigtig fint, jeg laver madplan og handler ind til det hver uge for ca 350-400 kr. Så pengene slår fint til. Vi regner dog ikke brændstof med i husholdningen, den trækkes fra budgettet. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Må indrømme, at jeg har ikke det vilde overblik..

men jeg har ca 10000kr til alt.. benzin, tøj, mad, gaver, lommepenge osv... her er vi 5.. 3 voksne og 2 børn.. og her bliver brugt ca. 8/9000kr... jeg har altid penge tilovers... nogle mdr mere og andre gange bliver rup og stub brugt, men som regel har jeg kun brugt dette..

budgettet og regninger er så betalt..

børnepenge er ikke indregnet i noget...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.