Lægevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

På din sygehistorie lyder det MEGET som skedesvamp. Du kan formentlig hente medicinen allerede nu - det ville jeg nok gøre... Det er jo rasende ubehageligt!

Kan først hente i morgen formiddag sagde lægen..undre mig bare over de bare udskriver noget uden at have set det... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2017

Anonym

Medicinen ligger på en server,så den kan afhentes på et døgnapotek nu.

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kan først hente i morgen formiddag sagde lægen..undre mig bare over de bare udskriver noget uden at have set det... 

Virker også underligt. Det kan jo blive en fejlmedicinering. 

Kan godt lyde som skedekatar (betændelse i skeden). Ville nok ringe igen og insisterer på undersøgelse 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvis du (som jeg tror) har fået udskrevet medicin mod den meget, meget almindelige lidelse skedesvamp, behøver lægen ikke nødvendigvis selv SE det. Sygehistorien med smerter/kløe og meget mælkehvidt udflåd er ret karakteristisk.

Man skal helst ikke udskrive stærk smertestillende medicin til patienter, man ikke kender, men medicin mod skedesvamp er faktisk okay...

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Hvis du (som jeg tror) har fået udskrevet medicin mod den meget, meget almindelige lidelse skedesvamp, behøver lægen ikke nødvendigvis selv SE det. Sygehistorien med smerter/kløe og meget mælkehvidt udflåd er ret karakteristisk.

Man skal helst ikke udskrive stærk smertestillende medicin til patienter, man ikke kender, men medicin mod skedesvamp er faktisk okay...

Men det kan stadig være andet end skedesvamp. Ved jeg fra mig selv. Jeg Havde kontaktet lægen et utal af fange pga smerter/kløe i skeden samt Hvidt udflåd og fået meget forskelligt medicin mod svedesvamp. Til sidst gjorde det så ondt jeg ikke kunne holde det ud og tog kontakt til vagtlæge som konstateret herpes i slemt stadie. 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Har ikke kløe, det er ikke rødt el hævet.. bare smerter i skeden/indgang... 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Virker også underligt. Det kan jo blive en fejlmedicinering. 

Kan godt lyde som skedekatar (betændelse i skeden). Ville nok ringe igen og insisterer på undersøgelse 

Skedekatar er bakteriel infektion i skeden og karakteriseret ved særdeles ildelugtende udflåd.

Skedesvamp er karakteriseret ved kløe.

Sværere er det ikke. En podning får man først svar på om flere dage + plus TS skal bevæge sig hen til en lægevagt, vente dér et par timer, fortælle historien (som vægter meget højt) face-to-face, blive undersøgt (som i høj grad består af at blive snuset i skridtet for den meget typiske rådden-fiske-lugt, som skedekatar kan have) og blive sendt hjem MED DEN SAMME MEDICIN, HUN VILLE FÅ VED TELEFONISK KONTAKT.

Seriøst, jeg ville bare køre til det nærmeste døgnapotek.

Anmeld Citér

13. maj 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Skedekatar er bakteriel infektion i skeden og karakteriseret ved særdeles ildelugtende udflåd.

Skedesvamp er karakteriseret ved kløe.

Sværere er det ikke. En podning får man først svar på om flere dage + plus TS skal bevæge sig hen til en lægevagt, vente dér et par timer, fortælle historien (som vægter meget højt) face-to-face, blive undersøgt (som i høj grad består af at blive snuset i skridtet for den meget typiske rådden-fiske-lugt, som skedekatar kan have) og blive sendt hjem MED DEN SAMME MEDICIN, HUN VILLE FÅ VED TELEFONISK KONTAKT.

Seriøst, jeg ville bare køre til det nærmeste døgnapotek.

Hop ned fra caps lock. Jeg kan godt læse uden du skriver med store bogstaver. 

Det er din holdning. Jeg er af en anden og fortæller ts hvad jeg ville have gjort 

Anmeld Citér

13. maj 2017

B&J

Det lyder som skedesvamp eller skedekartar 

Anmeld Citér

13. maj 2017

Abracadabra

TS, du skal gøre, hvad du føler dig tryg ved. Men finere diagnostik får du ikke en lørdag aften, når det handler om udflåd... Du bliver behandlet for det mest sandsynlige udfra dine symptomer. 

Hvis du er utryg ved at starte behandling op uden undersøgelse, skal du selvfølgelig køre til den nærmeste lægevagt/ringe 1813 igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.