Forlade 3 uger gammel dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2017

BigHope13

Afsted og nyd af din mand gerne vil tage ham baby lider ingen nød, han er ved en primær forældre og det er det vigtigste i min optik

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2017

Kløver

Anonym skriver:

Okay, overskriften blev måske en smule dramatisk, men det er lidt det jeg føler

Min mand og jeg fik vores tredje barn i slutningen af april. H*n er flaskebarn, da jeg ikke kan amme. H*n er nem - spiser, skider og sover. Skønt lille barn.

Sagen er den, at jeg i aften er inviteret til 30 års fødselsdag hos en veninde. Vi bliver 10 tøser. Planen har hele tiden været, at jeg ville tage afsted og tage baby med. Nu siger manden så, at han synes at jeg skal lade baby blive hjemme, da h*n så er i sine trygge rammer og min mand kan jo ligeså vel give mad, som jeg kan. Jeg kan sagtens se hans pointe, men føler at jeg forlader mit barn. I virkeligheden handler det måske om 2 vågne timer og 2 måltider, at jeg misser i babys liv, men det føles bare unaturligt. Samtidig kan jeg sagtens se fordelen i et par timer uden baby - både for mig, men også resten af tøserne, som får passet deres unger.

Svigter jeg mit barn? Og hvad ville I gøre?

(havde jeg ammet mit barn, havde jeg ikke været i tvivl - så havde jeg selvfølgelig haft barnet med)

Ville du mene at far svigtede hvis han skulle afsted og du blev hjemme ? Den lille grader sikkert bedre hjemme i trygge rolige rammer end til en fest med snak, larm og musik  

Anmeld Citér

13. maj 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Okay, overskriften blev måske en smule dramatisk, men det er lidt det jeg føler

Min mand og jeg fik vores tredje barn i slutningen af april. H*n er flaskebarn, da jeg ikke kan amme. H*n er nem - spiser, skider og sover. Skønt lille barn.

Sagen er den, at jeg i aften er inviteret til 30 års fødselsdag hos en veninde. Vi bliver 10 tøser. Planen har hele tiden været, at jeg ville tage afsted og tage baby med. Nu siger manden så, at han synes at jeg skal lade baby blive hjemme, da h*n så er i sine trygge rammer og min mand kan jo ligeså vel give mad, som jeg kan. Jeg kan sagtens se hans pointe, men føler at jeg forlader mit barn. I virkeligheden handler det måske om 2 vågne timer og 2 måltider, at jeg misser i babys liv, men det føles bare unaturligt. Samtidig kan jeg sagtens se fordelen i et par timer uden baby - både for mig, men også resten af tøserne, som får passet deres unger.

Svigter jeg mit barn? Og hvad ville I gøre?

(havde jeg ammet mit barn, havde jeg ikke været i tvivl - så havde jeg selvfølgelig haft barnet med)

nej, du svigter ikke dit barn, men måske du svigter dig selv? jeg tror absolut ikke det kun er barnet der har behov for symbiose og nærhed, men absolut også moderen der har et instinkt om at blive tæt ved ungen. sådan havde jeg det i hvert fald så er spørgsmålet bare, kan DU nyde festen uden bebs?

Anmeld Citér

13. maj 2017

Carina:-)

Jeg kunne ikke.

Ikke fordi det er forkert men jeg er sådan en mor der lever med min baby på kroppen de første mange uger 

Og jeg ville slet ikke kunne slappe af og nyde det.

Så enten bliver jeg hjemme eller er det en stille og rolig komsammen hygge aften så ville jeg tage baby med.

Anmeld Citér

13. maj 2017

lineog4

Du må jo mærke efter om du kan nyde det. Der er ikke noget galt med det.

Personligt ved jeg dog ikke ville kunne nyde det, og ville sidde og bare mangle det lille mirakel. Ergo ville ikke gøre det så hellere blive hjemme

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Ville du mene at far svigtede hvis han skulle afsted og du blev hjemme ? Den lille grader sikkert bedre hjemme i trygge rolige rammer end til en fest med snak, larm og musik  

Nej bestemt ikke. Min helt naturligt må man anse moderen som primærpersonen, da det som udgangspunkt er hende, der kan give føde i de første måneder. Det er self anderledes når man har et flaskebarn og det er nok det der gør det svært.

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym trådstarter

UPDATE:

Jeg endte med at tage med til min venindes fødselsdag og jeg lod Lillemanden blive hjemme hos sin far. Jeg holdte ud til kl 22.00, hvor jeg kunne mærke, at nu havde jeg et større behov for at komme hjem. Det var dejligt med et frirum med veninderne, men er glad for, at jeg kunne komme hurtigt hjem igen.

Herhjemme havde manden hygget sig med alle tre unger. Lillemanden havde været vågen en times tid og spist én gang imens jeg var væk. Da jeg kom hjem vågnede han igen og skulle have mad, så inden jeg lagde mig til at sove, fik vi lige lidt tid sammen - det var skønt!

Jeg er glad for min beslutning om at lade baby blive hjemme, for det var klart det mest trygge for ham. Derudover gav det også mig mulighed for at være nærværende med veninderne for en stund.

Tak for input

Anmeld Citér

14. maj 2017

Kløver

Anonym skriver:

Nej bestemt ikke. Min helt naturligt må man anse moderen som primærpersonen, da det som udgangspunkt er hende, der kan give føde i de første måneder. Det er self anderledes når man har et flaskebarn og det er nok det der gør det svært.

Det er så en holdning, for jeg anser bestemt far for værende ligeværende i primær omsorg, selvom det ofte er mor som er der pga mor har bsrsel osv, og mor ofte ammer. Så på den led synes jeg ikke det er anderledes. 

Dog synes jeg også at at er du ikke tryg ved det, var jeg selv hellere blevet hjemme. Men synes mere spiller ind, for hvad slags fest er det, er de fleste nogle som gør det til en party fest eller virker det mere som en rolig hyggelig sammenkomst med dæmpet musik. Er det langt væk, osv 

det vigtige er jo at du har det godt med beslutningen og du at blive hjemme ved en så lille ny, vil de fleste sikkert lunne forstå, elker hvis du tager den lille med (dog afhængigt af hvad det er for en slags  fødselsdag) 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Kløver

Anonym skriver:

UPDATE:

Jeg endte med at tage med til min venindes fødselsdag og jeg lod Lillemanden blive hjemme hos sin far. Jeg holdte ud til kl 22.00, hvor jeg kunne mærke, at nu havde jeg et større behov for at komme hjem. Det var dejligt med et frirum med veninderne, men er glad for, at jeg kunne komme hurtigt hjem igen.

Herhjemme havde manden hygget sig med alle tre unger. Lillemanden havde været vågen en times tid og spist én gang imens jeg var væk. Da jeg kom hjem vågnede han igen og skulle have mad, så inden jeg lagde mig til at sove, fik vi lige lidt tid sammen - det var skønt!

Jeg er glad for min beslutning om at lade baby blive hjemme, for det var klart det mest trygge for ham. Derudover gav det også mig mulighed for at være nærværende med veninderne for en stund.

Tak for input

Først set opdateringen efter mit svar. Skønt du fik en gid tur ude og dejligt du lyttede til dig selv og også gav far og børnene lidt hyggetid sammen  

Anmeld Citér

14. maj 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

UPDATE:

Tak for input

Det lyder som en hyggelig og god aften Jeg kunne ikke få mig selv til at vælge den slags og endte med at melde afbud til min barndomsvenindes 25 års fødselsdag, da min søn var 2 måneder. Var sammen med ham nærmest konstant i 2 år, og det var fint nok, men retrospektivt ville jeg gerne have tænkt lidt mere på mig selv.

Så jeg synes, at det er godt for dig,at du tog afsted på egen hånd,især når du havde det hyggeligt. Det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.