Eksperthjælp: Fuldamning af søn på 18 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
1 svar
1 synes godt om
27. april 2017

Karen Bøhrnsen

Hej Karen.

Jeg har en søn på 18 mdr som har spist fint helt indtil for en mdr siden.
Nu vil han bare ikke spise, han vil kun ammes. Og det er ligemeget hvad jeg giver ham. Jeg fuldammer ham
Næsten.
Jeg er i tvivl om det er "normalt" når han er "så" gammel?
Han får jo heller ikke så meget næring igennem amning, når han er så gammel.
Hvad kan jeg gøre?

Mvh
En mor

Karens svar

Kære mor!

Selvom det er 18 måneder siden, du fødte, gælder konceptet 'udbud og efterspørgsel' stadig! Så din søn vil godt kunne holde en fuld mælkeproduktionen i gang.

Når det er sagt, er det mest typiske at børn på 18 måneder er interesseret i fast føde!

Nogle børn kan dog godt 'falde tilbage til patten', hvis de går og er lidt småsyge med forkølelse, influenza eller ondt i ørene. Og så er det gode jo, at de gerne vil have mors mælk i stedet for slet ikke at indtage føde!

Så mit råd til dig, er at lade ham spise ved dig, som han nu vil og så ellers altid have lidt lækker mad eller snack tilgængelig omkring ham. Giv hav den mad, du ved han elsker mest!

Inddrag ham også på hans niveau i de daglige gøremål (sidde på køkkenbordet og røre i en skål, når du lave mad/tag ham med ud og handle og lad ham røre ved de ting du kommer i indkøbsvognen etc) og på den måde friste ham til at begynde at spise igen.

Hvis afvisning af fast føde fortsætter eller hvis din dreng begynder at mistrives og tabe sig, skal du henvende dig til din læge.

Med venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og IBCLC

like og del: facebook/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. april 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Min dreng havde en periode omkring 16 mdr, hvor han også ville fuldammes (nok pga spring) og omkring de 18 mdr skulle der ligge et appetitspring, så måske er det derfor han ammer så meget. Hvis du gerne vil høre fra andre hvad de oplever, så kom ind i "netværk for amning 0-2år - ammenet" på fb

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.