Svigermor driver min kæreste og mig til vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2017

God-mor

Ja som overskriften lyder har jeg problemer med min svigermor. Jeg bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i fire år, sammen har vi en datter på næsten to år. Dengang Vi fandt sammen boede min kæreste hjemme hos sin mor og lillebror selvom han faktisk var 27 på det tidspunkt. Hans mor bestemte alt i hans liv, hun brugte hans penge, bestemte om han måtte se venner, hvor tit han måtte købe ting til sig selv osv osv. Da vi mødte hinanden var det bare kærlighed ved første blik, vi kunne ikke få nok af hinanden og vi ville bare være sammen. Kort og godt så endte det hele med at hun smed ham ud fordi hun var jaloux. Han flytter ind hos mig og har derefter ingen kontakt med hende i tre år. I det første år går min kæreste til psykolog for at få bearbejdet alle de ting der er sket, både i hans barndom og ungdom med en meget dominerende og kontrollerende mor. Han blev klar over at den måde de havde levet på var helt forkert og han kom ovenpå igen. I mellemtiden fik vi en dejlig datter som vi begge ønskede. Nu er situtationen så at min kæreste og hans mor igen har kontakt. Det har de haft siden december. Jeg vil sige det er en blandet fornøjelse. Til at starte med var jeg rigtig glad på min kærestes vegne, da han selvfølgelig savner sin mor og bror, men nu er hun begyndt at kræve og kræve og jeg kan mærke at hun stresser min kæreste og mig. Hun brokker sig heletiden til min kæreste, det kan være at hun ingen penge har siger hun, at han ikke besøger hende nok, at jeg bestemmer alt derhjemme mht indretning og om han må se dem , hvordan vi er forældre på, jeg kunne blive ved. Når vi skal være sammen med hende får jeg det psysisk og fysisk dårligt. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Min kæreste siger han bare kan tage derhjem alene med vores datter, men puha det har jeg heller ikke lyst til. Jeg vil så gerne passe på min kæreste, da hun før har kørt ham psysisk ned. Hvad havde i gjort i denne situtation? Jeg har virkelig brug for input og nogle forskellige syn på det. Tak

Du bør dele din bekymring med din kæreste og fortælle ham, hvordan du oplever deres forhold og hvad det gør ved ham. Samtidig må din mand selv tage ansvar for eget liv og hans forhold til sin mor. Han skal mande sig op agere en mand og ikke en lille dreng, men det kan være svært når han har været vant til en meget dominerende mor hele sit liv. Hun skal naturligvis ikke ødelægge din kæreste, men han må altså selv indse at deres relation er usund, så længe hun behandler ham som et barn og så længe hun blander sig i alt på en negativ måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2017

Rockertand

Isabel88 skriver:

Jo jeg har faktisk læst den og kan kun sige jeg til dagligt arbejder med det "ikke vestlige" kulturer og kende ret så indgående til det, uden at kunne nikke genkendende til det du siger. Men er da ked af hvis du har haft en dårlig oplevelse, men at tillægge en helt folk en kultur er voldsomt i mine øjne, og som sagt har vi jo her at gøre med pæredanske mennesker.

Jeg har da ikke haft en dårlig oplevelse? Hvor læser du det? Jeg gør mig ikke til dommer over, om den ene eller den anden kultur er værre eller bedre, jeg siger jo netop, at man kan have en anden måde at leve på end den pæredanske, og at den ikke nødvendigvis skal opfattes forkert, selvom den ikke svarer til den traditionelle danske. 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Bananaalice

Rockertand skriver:

Mærkeligt, den vinkel havde jeg måske forventet i en familie med en anden kulturel baggrund. 

I en dansk familie vil det nok anses for en meget mærkelig opførsel.

Håber, at I finder en løsning, selvom det nok ender med et brud igen, desværre.

Det er mere normalt blandt hvide danskere end du tror...

Vi har et problem med mødre der sidder hårdt på deres voksne store sønner, og føler man skylder dem alt. For dem må der ikke være andre kvinder i livet end mooarr, og de går amok når de mister den kontrol.
Hvilket er det der er sket her. Hun er sur over hun ikke længere har kontrol, hun har brug for at bestemme over hans liv fordi hendes eget er noget lort, derfor skal alt gå udover søn og svigerdatter. 

Husk det trådstarter, I har noget godt I to, I havde det helt fint indtil de igen kunne have kontakt. Men den her kontakt skal være på din kærestes prlmiser og han kan ikke være bekendt over for dig, ham selv, eller hans mor ikke at stille krav til den kontakt! krav til mor: Tal pænt, respekter ham som et ligeværdig menneske, og lad vær med at blande dig i ting du ikke har forstand på. Han bliver nød til at være hård.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.