Hvilken seng til 7-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.862 visninger
28 svar
3 synes godt om
20. april 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej.

Min datter på 7 skal have ny seng, og jeg er lidt i tvivl om, hvilken hun skal have. 

Hun vil gerne have en højseng - eller loftsseng, men hvor længe bruger de sådan en seng? Jeg vil ikke købe sådan en til hende nu for blot at skulle købe en ny om et år igen. 

Så jer med børn på den alder; Hvilken seng vil I anbefale?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea på 8 1/2, fik den her seng for et par år siden.

Hun ville også gerne ha haft en høj seng, men det sagde jeg nej til, da vi ku se at alle andre var begyndt at skifte deres høje senge ud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

20. april 2017

De3Guldklumper

Min datter på knap 10 har en udtræksseng fra Ikea. Den har hun haft 3-4 år snart og vi er meget glade for den. Den bliver flittigt brugt når veninderne er på overnatning. 

Sønnike på 8 har der imod højseng fra Ikea og haft det i nogle år. Han er ikke begyndt at have sovekammerater på besøg og derfor fungere den stadig rigtig godt til hans behov. 

Anmeld Citér

20. april 2017

Chantie

Min pige på 7 har haft højseng og var træt af den, lige pt har hun bare en boxmadras med en alm madras oven på. Hun skal have den der hedder Brimnes fra IKEA, den kan trækkes ud så  den bliver 140 tror jeg det er, så legekammerater også kan sove der. 

Anmeld Citér

20. april 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Thea på 8 1/2, fik den her seng for et par år siden.

Hun ville også gerne ha haft en høj seng, men det sagde jeg nej til, da vi ku se at alle andre var begyndt at skifte deres høje senge ud.

Den er rigtig fin! Min datter ville elske sådan en piget seng. Må jeg spørge, hvor I har købt den henne? 

Anmeld Citér

20. april 2017

PT

Profilbillede for PT
De3Guldklumper skriver:

Min datter på knap 10 har en udtræksseng fra Ikea. Den har hun haft 3-4 år snart og vi er meget glade for den. Den bliver flittigt brugt når veninderne er på overnatning. 

Sønnike på 8 har der imod højseng fra Ikea og haft det i nogle år. Han er ikke begyndt at have sovekammerater på besøg og derfor fungere den stadig rigtig godt til hans behov. 

Jeg tror, min søn på 5 skal have den udtræksseng, men min datter vil gerne have noget helt andet. Min datter har forholdsvis ofte veninder på besøg til overnatning, så der skal helst være plads til det hele. 

Tak for svar  

Anmeld Citér

20. april 2017

PT

Profilbillede for PT
Chantie skriver:

Min pige på 7 har haft højseng og var træt af den, lige pt har hun bare en boxmadras med en alm madras oven på. Hun skal have den der hedder Brimnes fra IKEA, den kan trækkes ud så  den bliver 140 tror jeg det er, så legekammerater også kan sove der. 

Nå ok, det lyder ikke som et hit hos jer, så. 

Min søn skal have den udtræksseng, tror jeg. Den ser nemlig rigtig smart ud. Men min datter vil helst have en anden slags 

Anmeld Citér

20. april 2017

Chantie

PT skriver:

Nå ok, det lyder ikke som et hit hos jer, så. 

Min søn skal have den udtræksseng, tror jeg. Den ser nemlig rigtig smart ud. Men min datter vil helst have en anden slags 

http://www.dba.dk/halvhoej-seng-prinsesseseng/id-1028351945/

Hvad med sådan en højseng? 

Anmeld Citér

20. april 2017

Leneur

Min datter på 7 år havde en højseng med rutsjebane og hule under men fik en almindelig boksmadras til jul, da hun var så træt af den. Hun har ikke haft nogen med hjem og sove endnu men når det sker, så har vi en luftmadras der kan bruges til formålet og når hun bliver større og overnatningerne bliver hyppigere, så er hendes værelse heldigvis så stort at der enten kan komme en sovesofa eller dobbeltseng ind i stedet. 

Anmeld Citér

21. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
PT skriver:

Den er rigtig fin! Min datter ville elske sådan en piget seng. Må jeg spørge, hvor I har købt den henne? 

Den er faktisk bare fra jysk. Den var ik sådan vildt dyr, til gengæld har vi købt en dyr madras, for den var ik med.

Men det blir nok lidt svært at få jysk, til at levere frakt frit i uk��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.