Vi skal Giftes på rådhuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2017

debbie19

Bananaalice skriver:

Du prioritere jo selv hvad der er vigtigst, det er jo frivilligt at blive gift, så hvorfor blive det hvis tingene ikke kan blive helt ideele du kommer til at ærgre dig over han ikke kom med pga. trapper. 

Hvad med bare at invitere på restaurent bagefter for de nærmeste kun? evt. frokost-restaurent? Eller noget i det fri? Eller et forsamlingshus hvor man sagtens kan have eget mad med De må da findes.

vi har hele tiden sagt at det skulle være enkelt. billigt men familie hygge. vi skal flytte til oktober så vi skal også lige have sparet 30.000 kr op  Og alle andre har jo meldt deres ankomst på dagen så synes ikke jeg kan sige til folk at det herhjemme ikke blir til noget og at det kun er de nærmeste.. hele familien blir samlet på begge sider vi blir 17-18 stk der ikke lige råd lige nu til at invitere på restaurant. vis ikke vi havde flytning i fremtiden så havde der været men vi havde håbet buget for bryllup kunne være maks 5000 kr Og det eneste forsamlingshus der er koster 3600 kr. synes det lidt voldsomt når nu vi godt kan være i vores egen bolig vis vi låner stole og bord. men måske man bare kunne invitere min mor og hendes mand ud om aften når andre er taget hjem. vi tror nemlig ikke det vare mere ind 2-3 timer som er hvad familie arrangementerne plejer at tage. det er jo lidt som når vi holder fødselsdag. god mad et godt grin og bare samværd- helt stille og roligt som vi ønsker.. dog stresser maden mig og kan ikke finde ud af om jeg selv skal kaste mig ud i at lave isen eller bare købe den.. laver ofte is selv. men vil også gerne kunne hygge og slappe af med gæsterne. beklager rodet men det tager laaang  tid at skrive på telefonen nu om dage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2017

januar16

Har du overvejet at spørge familie om hjælp til maden? Evt. at i står for drikkevarer og i stedet for gaver så kan folk tage en ret eller to med.

Hvis vi ikke havde haft mulighed for at spare op til bryllup så havde jeg bestemt overvejet sammenskudsgilde 

Anmeld Citér

20. april 2017

debbie19

januar16 skriver:

Har du overvejet at spørge familie om hjælp til maden? Evt. at i står for drikkevarer og i stedet for gaver så kan folk tage en ret eller to med.

Hvis vi ikke havde haft mulighed for at spare op til bryllup så havde jeg bestemt overvejet sammenskudsgilde 

super god ide

kunne da godt spørge familie men er lidt flov over det

vi regner ikke med at få gaver  

Anmeld Citér

20. april 2017

Løven149

Hvad med at høre i føtex om de kan lave en fin bryllupskage? De laver faktisk rigtig fine kager. Jeg fik en dåbskage til ca. 45 til 500 kr., og der var halvdelen tilbage, så jeg kunne sagtens ha købet en mindre. Kan godt se at det kræver at I har en føtex i nærheden. 

Måske du betale kage forud, og få noget familie til at hente den for dig.

Jeg syntes gode nok de små retter lyder lækrest! hamburgerryg lyder lidt kedeligt, men det heller ikke noget vi får herhjemme. 

Hvis nu I lavede flødekartofler og salat, og drikkevarer. Så kunne I få familiemedlemmerne til at tage forskellige små kødretter med fx frikadeller, kyllingespyd, fyldte kalkunbryst, en steg af en eller anden art. Eller hvad nu I godt kan lide. 

Jeg syntes, at du skal prøve at gøre det sådan at du skal sørge for mindst mulig, så du kan nyde dagen. 

Jeg kunne også godt finde på at holde bryllup på en lignende måde. Jeg syntes simpelthen de store bryllupper er spild af penge, men man prioriterer jo forskelligt. 

Anmeld Citér

20. april 2017

debbie19

Løven149 skriver:

Hvad med at høre i føtex om de kan lave en fin bryllupskage? De laver faktisk rigtig fine kager. Jeg fik en dåbskage til ca. 45 til 500 kr., og der var halvdelen tilbage, så jeg kunne sagtens ha købet en mindre. Kan godt se at det kræver at I har en føtex i nærheden. 

Måske du betale kage forud, og få noget familie til at hente den for dig.

Jeg syntes gode nok de små retter lyder lækrest! hamburgerryg lyder lidt kedeligt, men det heller ikke noget vi får herhjemme. 

Hvis nu I lavede flødekartofler og salat, og drikkevarer. Så kunne I få familiemedlemmerne til at tage forskellige små kødretter med fx frikadeller, kyllingespyd, fyldte kalkunbryst, en steg af en eller anden art. Eller hvad nu I godt kan lide. 

Jeg syntes, at du skal prøve at gøre det sådan at du skal sørge for mindst mulig, så du kan nyde dagen. 

Jeg kunne også godt finde på at holde bryllup på en lignende måde. Jeg syntes simpelthen de store bryllupper er spild af penge, men man prioriterer jo forskelligt. 

Super ide

vi har ingen føtex men det har min tidligere plejeforældre som skal med så måske jeg kunne ringe til føtex og høre 

Anmeld Citér

20. april 2017

januar16

debbie19 skriver:

super god ide

kunne da godt spørge familie men er lidt flov over det

vi regner ikke med at få gaver  

Jeg kan jo sagtens sidde her bag skærmen og sige at det ikke er noget at være flov over. Men det synes jeg ikke det er. Nærmere økonomisk ansvarlighed. Jeg er af den holdning at man ikke låner til fest og farver, så må man vente og spare op, eller holde med de midler man har. I vælger det sidste og det synes jeg er meget flot og fornuftigt.

Hvis du virkelig drømmer om en fin lagkage så må det være der du lægger pengene/energien. Vi valgte det fra. Vi fik dessert og småkager til kaffen. Kunne ikke lige se hvor den store bryllupskage skulle passe ind i tidsplanen. 

Du kan jo snakke med nogle af dem der kommer og lufte ideen om sammenskudsgilde. 

Man kunne også holde det mere receptions-agtigt i stedet for festmiddag. Det giver andre muligheder for maden. Eks ristet hotdogs med det hele ��... eller hvad man nu lige er til.

Det allervigtigste er dog at du gør det så nemt for dig selv som muligt, så du kan nyde dagen i stedet for at varte gæster op.  

Anmeld Citér

20. april 2017

debbie19

januar16 skriver:

Jeg kan jo sagtens sidde her bag skærmen og sige at det ikke er noget at være flov over. Men det synes jeg ikke det er. Nærmere økonomisk ansvarlighed. Jeg er af den holdning at man ikke låner til fest og farver, så må man vente og spare op, eller holde med de midler man har. I vælger det sidste og det synes jeg er meget flot og fornuftigt.

Hvis du virkelig drømmer om en fin lagkage så må det være der du lægger pengene/energien. Vi valgte det fra. Vi fik dessert og småkager til kaffen. Kunne ikke lige se hvor den store bryllupskage skulle passe ind i tidsplanen. 

Du kan jo snakke med nogle af dem der kommer og lufte ideen om sammenskudsgilde. 

Man kunne også holde det mere receptions-agtigt i stedet for festmiddag. Det giver andre muligheder for maden. Eks ristet hotdogs med det hele ��... eller hvad man nu lige er til.

Det allervigtigste er dog at du gør det så nemt for dig selv som muligt, så du kan nyde dagen i stedet for at varte gæster op.  

Vil ikke låne til det heller er imod lån.

men nu har vi jo netop fået tilbudt en lejelighed efter vi har sagt til folk omkring bryllup og vi er sat ind i kalenderen og har sendt ansøgning om navneændring osv afsted. så vil jo gerne gennemføre bryllup men også kunne flytte hvilket der ikke er til da indskud er på 22500 kr plus det koster at flytte når man ikke selv har bil eller kørekort. så vi ender med at skal låne til flytning men kan betale dem af efter nogle mdr 

Anmeld Citér

20. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis i har mulighed for det, ku i evt sætte et par grill op, købe forskellige slags kød, salater og brød.

Så ka folk selv grille det kød de har lyst til, du slipper for at sku lave andet end salat og folk får en hyggelig snak ved grillen.

Hvis du laver en kage, behøver den jo ik være i flere lag, men bare pyntet fint og smage godt. Servere den til kaffen efter brylluppet, der er der flest der spiser af kagen ( er min erfaring)

Jeg ville klart vælge et rådhusbryllup og hygge, frem for kirkebryllup og kæmpe fest. Vh Stine 

Anmeld Citér

21. april 2017

debbie19

StineW79 skriver:

Hvis i har mulighed for det, ku i evt sætte et par grill op, købe forskellige slags kød, salater og brød.

Så ka folk selv grille det kød de har lyst til, du slipper for at sku lave andet end salat og folk får en hyggelig snak ved grillen.

Hvis du laver en kage, behøver den jo ik være i flere lag, men bare pyntet fint og smage godt. Servere den til kaffen efter brylluppet, der er der flest der spiser af kagen ( er min erfaring)

Jeg ville klart vælge et rådhusbryllup og hygge, frem for kirkebryllup og kæmpe fest. Vh Stine 

tak for svar.

er bare ked af at jeg ikke får oplevelsen med hvidkjole og slør og dam dam da dam når man går op af kirkegulvet med far under armen.. det faktisk det eneste der gøre jeg er ked af vi skal giftes på rådhus. ved godt man kan blive velsigned senere men det alså ik det samme og tror ikke famillien tropper op igen 

Anmeld Citér

21. april 2017

Bananaalice

debbie19 skriver:

tak for svar.

er bare ked af at jeg ikke får oplevelsen med hvidkjole og slør og dam dam da dam når man går op af kirkegulvet med far under armen.. det faktisk det eneste der gøre jeg er ked af vi skal giftes på rådhus. ved godt man kan blive velsigned senere men det alså ik det samme og tror ikke famillien tropper op igen 

Men hvorfor er det så I har valgt rådhus fremfor kirke?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.