Vi skal Giftes på rådhuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.136 visninger
26 svar
9 synes godt om
19. april 2017

debbie19

jaa jeg ved godt der er mange indlæg herinde men har brug for nogle nye input.

nogen der vil vise deres billed fra jeres rådhus bryllup vil gerne få en ide til min kjole for alle de butikker jeg har været i har enten ikke min størrelse eller også er det temmelig grimme...

vi overvejer at servere enten 

flødekartofler med kogt hamberyg og salat + flutes

eller forskelig retter som

tarteletter med høns i asparges.

mini frikadeller med pasta salat 

tun mousse med rejer og brød

vi skal vies kl 11 på rådhuset så det blir til middag vi skal spise. 

vi blir imellem 15-20 personer. 

Kan ikke finde ud af om jeg skal begive mig ud i at lave egen bryllups kage med fondant(Aldrig prøvet) 

eller om vi bare skal have hjemmelavet islagkage. tænker man kunne jo lave en brownie bund. chokoladeis. vaniljeis og jordbæris. og så lave den som 3 etager? eller virker det for mærkeligt.... det ikke drømme bryllup men må erkende at det aldrig blir stor  kirkebryllup da jeg aldrig får min bedre halvdel med i en kirke eller hans familie. lavet i selv brudebuket? 

Håber virkelig nogle vil komme med input for mit hoved eksplodere snart 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2017

Rockertand

debbie19 skriver:

nogen der vil vise deres billed fra jeres rådhus bryllup vil gerne få en ide til min kjole for alle de butikker jeg har været i har enten ikke min størrelse eller også er det temmelig grimme...

Kan ikke finde ud af om jeg skal begive mig ud i at lave egen bryllups kage med fondant(Aldrig prøvet) 

eller om vi bare skal have hjemmelavet islagkage. tænker man kunne jo lave en brownie bund. chokoladeis. vaniljeis og jordbæris. og så lave den som 3 etager? eller virker det for mærkeligt.... det ikke drømme bryllup men må erkende at det aldrig blir stor  kirkebryllup da jeg aldrig får min bedre halvdel med i en kirke eller hans familie. lavet i selv brudebuket? 

Hvad er budgettet?

Mange retter koster mange penge.

Anmeld Citér

19. april 2017

debbie19

Rockertand skriver:

Hvad er budgettet?

Mange retter koster mange penge.

så billigst  som muligt 

Anmeld Citér

19. april 2017

Miti's mama

debbie19 skriver:

Jeg kan ikke svare dig mht rådhusbryllup, men jeg lavede min egen bryllupskage, og det fortrød jeg! En stor kage tager laaang tid, og endte med at bruge aftenen før på at bage og morgenen på at sætte den sammen fordi det tog længere end beregnet. Var slet ikke det jeg havde forestillet mig at bruge min morgen på  Så vil stærkt anbefale at en anden laver den til dig. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Rockertand

debbie19 skriver:

så billigst  som muligt 

Så synes jeg, at dit forslag med hamburgerryg lyder fint. Bag småkager, lav konfekt, der kan laves i god tid, lav dessert uden for meget arbejde lige op til dagen, det stresser (og slet ikke noget, du ikke har prøvet før).

Anmeld Citér

19. april 2017

debbie19

vis jeg skal lave en 3 lags islagkage istedet for bryllups kage hvad ville passe til browniebundo og chokoladeis. vil så pynte den med flødeskum og chokoladelkringler. men skal have fundet de 2 sidste lag. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Bananaalice

SKal giftes næste år, og vi har ikke budget, men vi vil alligevel også bare gerne have det bedste af hvad vi kunne tænke os Jeg overvejer at lave lagkage, det kan sagtens stå på køl, men vil aldrig stå flere dage i forvejen og lave frikadeller og alt muligt andet, så det bliver altså bestilt udefra.

Nu skal jeg godt nok kirkebryllup, men HVIS jeg skulle rådhusbryllup, ville jeg klart vælge noget flot fra zalando eller boozt Bare sorter i farver så du ser efter hvid, og så din størrelse, så kommer der masser af flotte bud.

Anmeld Citér

20. april 2017

debbie19

Bananaalice skriver:

SKal giftes næste år, og vi har ikke budget, men vi vil alligevel også bare gerne have det bedste af hvad vi kunne tænke os Jeg overvejer at lave lagkage, det kan sagtens stå på køl, men vil aldrig stå flere dage i forvejen og lave frikadeller og alt muligt andet, så det bliver altså bestilt udefra.

Nu skal jeg godt nok kirkebryllup, men HVIS jeg skulle rådhusbryllup, ville jeg klart vælge noget flot fra zalando eller boozt Bare sorter i farver så du ser efter hvid, og så din størrelse, så kommer der masser af flotte bud.

Tak for svar ;-) tror jeg går ned med stress inden. Har ikke lukket et øje i nat for havde glemt min  Mors kæreste ikke kan gå på trapper længere og vi bor på 2 sal uden elevator og vi bli'r trængt i forvejen skal ud og låne bord og stole. Undersøgt så om vi evt kunne leje lokale billigt desværre ikke. De få steder der er lokaler vil de også have 249+ for mad pr kuvert og så drikkevarer oveni. Føler mig som en dårlig person nu. For han kan jo ikke gøre,for det og ved han vil virkelig gerne,med

Anmeld Citér

20. april 2017

Bananaalice

debbie19 skriver:

Tak for svar ;-) tror jeg går ned med stress inden. Har ikke lukket et øje i nat for havde glemt min  Mors kæreste ikke kan gå på trapper længere og vi bor på 2 sal uden elevator og vi bli'r trængt i forvejen skal ud og låne bord og stole. Undersøgt så om vi evt kunne leje lokale billigt desværre ikke. De få steder der er lokaler vil de også have 249+ for mad pr kuvert og så drikkevarer oveni. Føler mig som en dårlig person nu. For han kan jo ikke gøre,for det og ved han vil virkelig gerne,med

Du prioritere jo selv hvad der er vigtigst, det er jo frivilligt at blive gift, så hvorfor blive det hvis tingene ikke kan blive helt ideele du kommer til at ærgre dig over han ikke kom med pga. trapper. 

Hvad med bare at invitere på restaurent bagefter for de nærmeste kun? evt. frokost-restaurent? Eller noget i det fri? Eller et forsamlingshus hvor man sagtens kan have eget mad med De må da findes.

Anmeld Citér

20. april 2017

lineog4

Vi blev gift på rådhuset - kan desværre lige nu kun finde et billede og det er ikke meget du kan se. 

Nå men kort historie, vi havde valgt det skille foregå på rådhuset og bagefter var der reception her hjemme. 

Brudevognen var vores Christiania cykel og min mand to be kørte mig og børnene op til rådhuset (jeg havde pyntet den med lidt plastic blomster). Min datter og jeg fik en lille buket hver (ikke brudebuket men rokoko for så kostede den kun det halve). 

Der kom flere mennesker end vi havde regnet med til Rådhuset og det var meget mere romantisk end jeg havde regnet med. Jeg havde købt en billig stropkjole og dyrt undertøj  og syntes selv jeg så fin ud. Min mand havde nye cowboybukser og t shirt, min datter en hvid kjole fra HM og min søn et par smækbukser jegvhavde syet. 

Efter vielsen kørte vi forbi vores datters grav med min buket og så hjem til reception. Vi havde ikke bænket folk, havde madrasser på gulvet, de stole vi nu havde og en masse små retter der kunne hygges med og vin, vand og øl. Intet traditionelt over det, ingen taler mm. Bare hygge på højt plan med en masse børn og voksne. 

Nu skal det måske tilføjes vi blev gift fordi vi ønskede at samle alle igen og vise vores lykke. Sidst alle de samme mennesker var samlet var 1 1/2 år tidligere til vores datters begravelse, så der var er form for punktum og begyndelse pg handlede ikke så meget om bryllup, men i højere grad om hvad det symboliserede: vi var blevet stærke sammen, vi troede på fremtiden og vi kunne smile og le og nyde det liv vi havde. 

Og så tog vi til Sicilien en uge efterfølgende 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.