Anonym skriver:
Tak for dit svar. Sikke en oplevelse.
Hvor langt er der mellem dine fødsler?
Min mavefornemmelse siger ikke rigtig noget. Lige nu er det 50/50, da der er fordele og ulemper ved begge.
Egentlig ville jeg nok inderst inde prøve at føde selv. Men angsten for at ende i akut ks fylder virkelig meget.
Derudover er jeg virkelig banfe for at panikken så jeg ikke kan gennemføre fødslen. Jo jo ud skal barnet nok komme.
Der er 4 år mellem mine børn. Så arret "burde" jo ikke være bristet. Men det gjorde det altså. 
Jeg havde det også som dig, at jeg nærmest havde panik over hvis der skulle opstå komplikationer. Jeg havde det mest rædselsfulde forløb første gang, med en sindssyg jordemoder der slet ikke lyttede til mig. Jeg begyndte at spørge efter KS da jeg havde ligget 5 timer med ve-drop, uden fremskridt. Men hun blev ved med at argumentere med, at jeg var for ung (26) til at have sådan et ar på min mave, så hun syntes bestemt at vi skulle fortsætte (selvom der var gået 36 timer fra jeg kom ind med regelmæssige veer!
)
Jeg havde et rend af studerende, læger og jordemødre. Jeg fik skiftet epidural pumpen 5 gange på den tid, jeg skulle op at sidde på den rædselsfulde bold med et barn der bare stod på mit skamben (og under vestorm!) Det gjorde ondt ad helvede til og jeg var så udmattet at jeg knapt kan huske noget fra den dag.
Jeg var så stresset oven på det hele, at jeg heller ikke fik amningen op at køre, så hun blev flaskebarn.
Jeg var så angst for, at skulle det forløb igennem igen, at jeg ikke havde mod på at prøve en vaginal fødsel. Det var verdens bedste oplevelse anden gang, det var så roligt og rart. Ingen panik og stress, og jeg kan huske hele forløbet fra start til slut. Jeg tudbrølede da jeg så hende for første gang, og jeg var bare så lykkelig!
Jeg havde ro og overskud til hende fra første sekund, og det gik strålende med at amme! 
Så for MIG var det det helt rigtige valg. Men det er kun du, som kan afgøre hvad der er rigtigt for dig. 
Man skal huske på, at et KS det er ikke en "fødsel", det er en operation som jo også er risikofyldt, og man skal igennem en længere helingsproces frem for vaginal fødsel. Men du vil blive kaldt ind til en fødselssamtale med en læge på fødegangen, hvis din jordemoder skriver at du ønsker KS. De vil sandsynligvis argumentere for en vaginal fødsel, men det er udelukkende dit eget valg. De kan ikke nægte dig et KS hvis det er det du ønsker.