Ks 1. gang - 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
21 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2017

Anonym trådstarter

Hej  

Jeg gik ks første gang, da vores barn vente UK. 

Nu er jeg meget i tvivl om, hvor vidt jeg skal vælge viganal fødsel eller ks her anden gang. 

Når vores næste kommer til verden, så er det tre år siden jeg fik ks. 

Hvad har i gjort jer af tanker? Hvorfor har i valgt som i har? 

Jeg syntes, at det er meget svært at bestemme. :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej  

Nu er jeg meget i tvivl om, hvor vidt jeg skal vælge viganal fødsel eller ks her anden gang. 

Hvorfor vælge kejsersnit?

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym

Hvis der ikke er nogen medicinsk grund, så ville jeg ikke vælge kejsersnit. 

Anmeld Citér

16. april 2017

Mamacita til 2 piger

Jeg fik AKS første gang, men valgte PKS anden gang, selvom der ikke skulle være noget til hinder for, at jeg skulle kunne føde vaginalt. 

Jeg havde bestemt ikke lyst til, at skulle risikere at komme igennem det rædselsfulde forløb på 48 timer med hårde veer, 10 timer med ve-drop over maks igen. Jeg var så udmattet, at jeg knapt kan huske noget. Så jeg insisterede på PKS, hvilket var rigtig heldigt. 

Jeg havde haft lidt ondt i det gamle ar, men var blevet scannet og umiddelbart så det fint ud med de rykkede det til et semi akut KS i 38+0. Men da de åbnede viste de sig, at min livmoder var bristet ned bag blæren og at jeg havde dobbelt mængde fostervand. Havde jeg fået bare en enkelt ve, så var det bristet helt og der kunne have opstået en meget kompliceret situation, der kunne have kostet både mig og baby. 

Så jeg er i dag rigtig glad for, at jeg gik efter min mavefornemmelse og insisterede på PKS. Hvis vi skal have flere børn, må jeg ikke gå tiden ud og skal have PKS.  

Men hvad er din egen mavefornemmelse? Hvad har du lyst til? Det er jo sådanset det der er vigtigt hér. 

Anmeld Citér

16. april 2017

tweety2060

Anonym skriver:

Hej  

Vores første endte i aks. 

2. Gang næste 4 år efter første K's, valgte jeg vaginal, men endte i meget aks! Med en del komplikationer... 

jeg ville nok med min viden nu ha pks... men drømmen om vaginal fødsel var en drøm ... og bliver ikke en mulighed...

Anmeld Citér

16. april 2017

Tulle28

Jeg fik PKS første gang og fødte vaginalt uden komplikationer (udover en gigantisk bristning) anden gang. Det var en fantastisk oplevelse! At jeg bristede så meget var selvfølgelig en streg i regningen

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvorfor vælge kejsersnit?

For mit vedkommende er det en tanke jeg har grundet angsten for et akut kejsersnit, hvis ikke det skrider frem som de ønsker. 

Angsten for at gå i panik (har det svært med ting, der ikke er struktureret) 

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis der ikke er nogen medicinsk grund, så ville jeg ikke vælge kejsersnit. 

Tak for dit svar  

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg fik AKS første gang, men valgte PKS anden gang, selvom der ikke skulle være noget til hinder for, at jeg skulle kunne føde vaginalt. 

Jeg havde bestemt ikke lyst til, at skulle risikere at komme igennem det rædselsfulde forløb på 48 timer med hårde veer, 10 timer med ve-drop over maks igen. Jeg var så udmattet, at jeg knapt kan huske noget. Så jeg insisterede på PKS, hvilket var rigtig heldigt. 

Jeg havde haft lidt ondt i det gamle ar, men var blevet scannet og umiddelbart så det fint ud med de rykkede det til et semi akut KS i 38+0. Men da de åbnede viste de sig, at min livmoder var bristet ned bag blæren og at jeg havde dobbelt mængde fostervand. Havde jeg fået bare en enkelt ve, så var det bristet helt og der kunne have opstået en meget kompliceret situation, der kunne have kostet både mig og baby. 

Så jeg er i dag rigtig glad for, at jeg gik efter min mavefornemmelse og insisterede på PKS. Hvis vi skal have flere børn, må jeg ikke gå tiden ud og skal have PKS.  

Men hvad er din egen mavefornemmelse? Hvad har du lyst til? Det er jo sådanset det der er vigtigt hér. 

Tak for dit svar. Sikke en oplevelse. 

Hvor langt er der mellem dine fødsler? 

Min mavefornemmelse siger ikke rigtig noget. Lige nu er det 50/50, da der er fordele og ulemper ved begge. 

Egentlig ville jeg nok inderst inde prøve at føde selv. Men angsten for at ende i akut ks fylder virkelig meget. 

Derudover er jeg virkelig banfe for at panikken så jeg ikke kan gennemføre fødslen. Jo jo ud skal barnet nok komme. 

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Vores første endte i aks. 

2. Gang næste 4 år efter første K's, valgte jeg vaginal, men endte i meget aks! Med en del komplikationer... 

jeg ville nok med min viden nu ha pks... men drømmen om vaginal fødsel var en drøm ... og bliver ikke en mulighed...

Tak for dit svar. 

Må jeg spørge hvorfor du ville ønske at du kunne gøre det om? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.