Tourettes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2017

migxher

Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du ved at det er tics og ikke bage "dårlig" vane. 

Jeg har altid gjort nogle ting, som jeg tænkte at det bare var en dårlig vane. Men bliver faktisk i tvivl om det jeg gør også er tics. 

Tics er en ufrivillig handling en vane kan du få til at gå væk, det kan du ikke med tics da den som regel er ubevidst. Og så har jeg været ved en lægen som siger at det er tics. 

Jeg har førhen i mine teen år bidt negle. DET er en dårlig vane som man med lidt vilje kan vende sig af mig. Jeg tror det er lidt svært at forklare men mine tics kan jeg ikke vende mig af med. Jeg kan undertrykke dem hvis mit fokus er på det, men de kommer altid ubevist tilbage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Tics er en ufrivillig handling en vane kan du få til at gå væk, det kan du ikke med tics da den som regel er ubevidst. Og så har jeg været ved en lægen som siger at det er tics. 

Jeg har førhen i mine teen år bidt negle. DET er en dårlig vane som man med lidt vilje kan vende sig af mig. Jeg tror det er lidt svært at forklare men mine tics kan jeg ikke vende mig af med. Jeg kan undertrykke dem hvis mit fokus er på det, men de kommer altid ubevist tilbage. 

Mange tak for din fine beskrivelse. Det giver god mening. 

Anmeld Citér

15. april 2017

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Dejligt jeg fik at vide, at hvis han stadig har tics efter et år så skal han udredes. Men hvor dejligt at Din datter ikke har det mere  

han har dem i ansigtet, men er i tvivl om han også er begyndt at sige lyde. Hvad sagde din søn? 

Var det kun de vokale tics han havde?

Der er lidt svært at beskrive, men den ene lyd var sådan en "jeg renser lige mine fortænder" smaske-lyd og den anden var en klik-lyd. Lidt ligesom når man kalder på en hest 

Håber det giver mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.