Tourettes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. april 2017

Anonym trådstarter

Hej, 

Min søn har mange symptomer på tourettes. Han er ikke blevet udredt endnu. Han er 5. 

Nogen der har børn med tourettes eller tics? 

Hvornår fik de diagnosen? Bliver de drillet? Hvordan støtter i dem? 

Jeg er meget bekymret for min søn : /

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter havde en del ticks fra hun var 5-8. Hendes var i ansigtet og det var ikke specielt kønt at se på. Vi fik det råd at overse det, altså ikke kommentere på det. I den periode kom og gik det. Efter skoleskift forsvandt det. Hun er aldrig blevet drillet med det.

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Min datter havde en del ticks fra hun var 5-8. Hendes var i ansigtet og det var ikke specielt kønt at se på. Vi fik det råd at overse det, altså ikke kommentere på det. I den periode kom og gik det. Efter skoleskift forsvandt det. Hun er aldrig blevet drillet med det.

Tak for dit svar  

har hun tourettes? Har hun stadig tics? 

Anmeld Citér

15. april 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonym skriver:

Tak for dit svar  

har hun tourettes? Har hun stadig tics? 

Nej hun har ikke tourettes. I dag er hun næsten 11 år og har ikke haft ticks siden hun var 8. Hun har aldrig været mistænkt for tourettes, da hun kun have ticks i ansigtet.

Anmeld Citér

15. april 2017

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Hej, 

Min søn har mange symptomer på tourettes. Han er ikke blevet udredt endnu. Han er 5. 

Nogen der har børn med tourettes eller tics? 

Hvornår fik de diagnosen? Bliver de drillet? Hvordan støtter i dem? 

Jeg er meget bekymret for min søn : /

Hej 

Hvad er det for nogle tics?

Min ældste søn havde en periode i børnehaven hvor han sagde en bestemt lyd(e) sådan lidt "tic" agtigt. Det kom og gik, men vi fik at vide det er meget normalt for børn i den alder. 

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym trådstarter

Dejligt jeg fik at vide, at hvis han stadig har tics efter et år så skal han udredes. Men hvor dejligt at Din datter ikke har det mere  

han har dem i ansigtet, men er i tvivl om han også er begyndt at sige lyde. Hvad sagde din søn? 

Var det kun de vokale tics han havde?

Anmeld Citér

15. april 2017

migxher

Jeg har selv haft tics i ansigtet og en smule verbalt(rømmen og snøfte lyde) siden jeg var 5-6. Jeg har det stadig som voksen, i nogen perioder mere end andre.

Jeg er aldrig blevet drillet men folk der ikke kender mig har selvfølgelig spurgt ind til Det, "hvorfor gør du Det, det ser da underligt ud" osv. Som barn hadet jeg når der blev spurgt eller kommenteret på det. Så mit råd vil være at ignorere det og lade være med at kommentere på det. Jeg oplevet at mit blev lidt værre når folk kommenteret på det, fordi jeg ligesom blev lidt pinlig berørt over det og så tænkte mere over det.

Jeg har forresten aldrig fået en diagnose men der har været lidt mistanke om mulig tourettes.

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg har selv haft tics i ansigtet og en smule verbalt(rømmen og snøfte lyde) siden jeg var 5-6. Jeg har det stadig som voksen, i nogen perioder mere end andre.

Jeg er aldrig blevet drillet men folk der ikke kender mig har selvfølgelig spurgt ind til Det, "hvorfor gør du Det, det ser da underligt ud" osv. Som barn hadet jeg når der blev spurgt eller kommenteret på det. Så mit råd vil være at ignorere det og lade være med at kommentere på det. Jeg oplevet at mit blev lidt værre når folk kommenteret på det, fordi jeg ligesom blev lidt pinlig berørt over det og så tænkte mere over det.

Jeg har forresten aldrig fået en diagnose men der har været lidt mistanke om mulig tourettes.

Hvor dejligt at du aldrig blev drillet. Det er det jeg håber for min søn. 

Må jeg spørger, om du kunne "kontrollere" dine tics? Om du kunne undertrykke dem? 

Anmeld Citér

15. april 2017

migxher

Anonym skriver:

Hvor dejligt at du aldrig blev drillet. Det er det jeg håber for min søn. 

Må jeg spørger, om du kunne "kontrollere" dine tics? Om du kunne undertrykke dem? 

Det kunne/kan jeg når jeg er ude, med det resultat at det går helt amok når jeg så kommer hjem og kan give slip igen. Jeg oplever det som anstrængene og hårdt mentalt, at undertrykke dem men jeg gør det i situationer hvor jeg bare ikke orker at folk skal glo, det kan jeg bare mærke når folk gør. 

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det kunne/kan jeg når jeg er ude, med det resultat at det går helt amok når jeg så kommer hjem og kan give slip igen. Jeg oplever det som anstrængene og hårdt mentalt, at undertrykke dem men jeg gør det i situationer hvor jeg bare ikke orker at folk skal glo, det kan jeg bare mærke når folk gør. 

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du ved at det er tics og ikke bage "dårlig" vane. 

Jeg har altid gjort nogle ting, som jeg tænkte at det bare var en dårlig vane. Men bliver faktisk i tvivl om det jeg gør også er tics. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.