Nogen med erfaring om at miste et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
13 svar
2 synes godt om
12. april 2017

Anonym trådstarter

Vi har været til md idag og ja... det gik ikke godt.. vores lille pige 20+2 har siden uge 14 (hvor hun blev scannet sidst og var perfekt) fået en kæmpe tumor som vokser ud af hende mellem numsen og halebenet. Ja udsigterne er ikke gode og det er endt ud i at hendes hjerte skal stoppes da hendes lille krop ikke kan klare det og hun ville aldrig overleve i sidste ende. 

Men til jer der har oplevet det, hvordan har i været stillet bagefter ift arbejde osv?  Jeg kan slet ikke forestille mig at komme tilbage på arbejdet foreløbigt.. vi har forsøgt 3 år at blive gravide og har mistet 2 gange før, så dette var et mirakel barn som vi nu også må sige farvel til. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. april 2017

Cassandra

Profilbillede for Cassandra
Carpe diem
Anonym skriver:

Vi har været til md idag og ja... det gik ikke godt.. vores lille pige 20+2 har siden uge 14 (hvor hun blev scannet sidst og var perfekt) fået en kæmpe tumor som vokser ud af hende mellem numsen og halebenet. Ja udsigterne er ikke gode og det er endt ud i at hendes hjerte skal stoppes da hendes lille krop ikke kan klare det og hun ville aldrig overleve i sidste ende. 

Men til jer der har oplevet det, hvordan har i været stillet bagefter ift arbejde osv?  Jeg kan slet ikke forestille mig at komme tilbage på arbejdet foreløbigt.. vi har forsøgt 3 år at blive gravide og har mistet 2 gange før, så dette var et mirakel barn som vi nu også må sige farvel til. 

Kram herfraDet gør mig ondt at høre  Vi mistede en pige i 28+2 - hun døde inde i maven på mig. Jeg kom efterfølgende på barsel - mest fordi jeg ikke kunne tænke på andet end den efterfølgende obduktions samtale. Hun blev konstateret død d. 11. juli 2016 og jeg skulle også sluge en pille som ville stoppe hendes hjerte (selvom hun jo var død) og forbedrede min krop på den forestående fødsel - hun blev født d.13 juli 2016

- Ønsker jer det bedste i denne tragiske tid

Carpe diem 

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym trådstarter

Cassandra skriver:

Kram herfraDet gør mig ondt at høre  Vi mistede en pige i 28+2 - hun døde inde i maven på mig. Jeg kom efterfølgende på barsel - mest fordi jeg ikke kunne tænke på andet end den efterfølgende obduktions samtale. Hun blev konstateret død d. 11. juli 2016 og jeg skulle også sluge en pille som ville stoppe hendes hjerte (selvom hun jo var død) og forbedrede min krop på den forestående fødsel - hun blev født d.13 juli 2016

- Ønsker jer det bedste i denne tragiske tid

Okay ja for synes bare jeg læser en grænse der hedder uge 22 for at komme på "barsel" jeg vil være 20+5 ca når hun bliver født. Har jeg så kun ret til almindelig sygemelding. Jeg vil bare gerne kunne være helt i fred mens vi kan bearbejde sorgen.

Anmeld Citér

12. april 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Okay ja for synes bare jeg læser en grænse der hedder uge 22 for at komme på "barsel" jeg vil være 20+5 ca når hun bliver født. Har jeg så kun ret til almindelig sygemelding. Jeg vil bare gerne kunne være helt i fred mens vi kan bearbejde sorgen.

Desværre har du ret. Du har ikke ret til barsel men "kun" til sygemelding. 

Der findes en forening der hedder landsforeningen til støtte ved spædbarnsdød, hos dem kan man ringe ind hver dag til deres rådgivere (alle nogle der selv har mistet). De kender både alle reglerne, men også en del af de tanker og følelser man har som forælder. 

Jeg har selv mistet men på en anden måde i pg med min datter blev født til termin og levede i 4 dage, ergo var reglerne anderledes og fx at skabe det gode minde også anderledes. I skal også tage stilling til om I vil begrave eller om hospitalet skal, om I vil tage billeder, selv have svøb med osv. Hvis du synes det er svært at få tinget op, så find en der kan gøre det for dig, eller skriv en mail til dem så ringer de op. Jeg ved fra andre der har stået hvor I nu står at det hjalp meget pg de følte sig guidet gennem mareridtet så de faktisk fik skabt et godt minde. 

Du er selvsagt også velkommen til at skrive privat, for selvom vi mister på forskellige måder så er vi mødre der har mistet et barn 

Anmeld Citér

12. april 2017

Cassandra

Profilbillede for Cassandra
Carpe diem
Anonym skriver:

Det er helt korrekt. Man er først berettiget til barsel fra 22+0 - desværre.

Carpe diem 

Anmeld Citér

12. april 2017

Lul85

Først og fremmest et stor knus herfra

Jeg fandt dette på kommunens hjemmeside håber du kan bruge det.

Et foster/barn, der fødes uden livstegn inden 23. graviditetsuge, bliver juridisk betragtet som en abort.

I den situation, dvs. inden abortgrænsen, har du ret til orlov med barselsdagpenge, hvis du er sygemeldt som følge af at have mistet fosteret/dit barn.

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym trådstarter

Lul85 skriver:

Før og fremmest et stor knus herfra

Jeg fandt dette på kommunens hjemmeside håber du kan bruge det.

Et foster/barn, der fødes uden livstegn inden 23. graviditetsuge, bliver juridisk betragtet som en abort.

I den situation, dvs. inden abortgrænsen, har du ret til orlov med barselsdagpenge, hvis du er sygemeldt som følge af at have mistet fosteret/dit barn.

Dvs jeg kan få orlov eller hvad? Uanset hvad kommer jeg ikke på arbejde. Det kan jeg ikke

Anmeld Citér

12. april 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Dvs jeg kan få orlov eller hvad? Uanset hvad kommer jeg ikke på arbejde. Det kan jeg ikke

Du kan ikke få barselsorlov, men du kan få en orlov hvor din arbejdsgiver får refunderet din løn (gør han jo sådan set også ved sygedagpenge). Men det er maksimalt i 46 uger.

Jeg fik selv barsel i rundt regnet 4 mnd lg var sygemeldt efter i cirka 2 mnd, blev raskmeldt fordi jeg ellers ikke måtte rejse ud af landet og det var det eneste jeg havde lyst til. Jeg var på ingen måde parat til at være raskmeldt. 

Jeg var gravid da jeg blev raskmeldt og nåede aldrig ud på arbejdsmarkedet, så var hjemme næsten 2 år 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. april 2017

Lul85

Anonym skriver:

Som jeg forstår det får du orlov grundet årsagen til din sygemelding.

Jeg vil vejlede dig til at tage kontakt til din kommune for at få det afklaret, så du kan få fred efterfølgende.

Anmeld Citér

12. april 2017

Max

Profilbillede for Max

Først og fremmest et stort kram til dig - det er umenneskeligt hårdt at skulle gå igennem.

Jeg fødte min søn, da jeg var i uge 19, og jeg var efterfølgende sygemeldt ca. 3 mdr på fuld tid og efterfølgende deltidssygemeldt et par måneder. Det tager tid at bearbejde sorgen, og det er vigtigt at få fred til det. Hvis orlov er en mulighed, ville jeg helt klart vælge det, for jeg blev bombarderet med breve og opkald, som jeg skulle forholde mig til, og det var der ikke rigtig overskud til.

Som der allerede er skrevet, er der nogle ting, du/I skal tage stilling til allerede nu:

- Skal barnet begraves?

(Vi valgte en lille ceremoni i kapellet sammen med vores forældre, da vi fandt ud af, hvad alternativet var - du kan jo forhøre dig, hvad de gør, hvor du bor. Det var en smuk ceremoni, og jeg har aldrig fortrudt det et sekund.)

- Vil du/I se barnet?

(Jeg blev nødt til at se det barn, der havde levet i min mave, og han var så smuk, selvom han var lille.)

- Skal der laves aftryk af hænder og fødder som minde?

- Vil I have taget billeder?

- Skal pårørende se barnet?

- Vil I have et svøb eller noget andet personligt med til barnet?

Det er mange ting at forholde sig til midt i kaos, men det vil bare være så tragisk at komme i tanke om noget, som man gerne ville have gjort, når det er for sent. Vi (især jeg) brugte hospitalspræsten meget efterfølgende, og hun var en fantastisk støtte. Hun havde selv mistet et barn, så hun forstod, hvordan det var.

Landsforeningen for spædbarnsdød er rigtig god, og jeg tror, de kan formidle kontakt til sorggrupper, hvis I skulle føle for det.

Jeg sender de bedste tanker og håber, I kommer styrkede igennem det

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har spørgsmål - jeg svarer gerne på alt, eller hvis du har brug for at læsse af.

Stort kram Heidi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.