Nogen med erfaring om at miste et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2017

Anonym trådstarter

Max skriver:

Først og fremmest et stort kram til dig - det er umenneskeligt hårdt at skulle gå igennem.

Jeg fødte min søn, da jeg var i uge 19, og jeg var efterfølgende sygemeldt ca. 3 mdr på fuld tid og efterfølgende deltidssygemeldt et par måneder. Det tager tid at bearbejde sorgen, og det er vigtigt at få fred til det. Hvis orlov er en mulighed, ville jeg helt klart vælge det, for jeg blev bombarderet med breve og opkald, som jeg skulle forholde mig til, og det var der ikke rigtig overskud til.

Som der allerede er skrevet, er der nogle ting, du/I skal tage stilling til allerede nu:

- Skal barnet begraves?

(Vi valgte en lille ceremoni i kapellet sammen med vores forældre, da vi fandt ud af, hvad alternativet var - du kan jo forhøre dig, hvad de gør, hvor du bor. Det var en smuk ceremoni, og jeg har aldrig fortrudt det et sekund.)

- Vil du/I se barnet?

(Jeg blev nødt til at se det barn, der havde levet i min mave, og han var så smuk, selvom han var lille.)

- Skal der laves aftryk af hænder og fødder som minde?

- Vil I have taget billeder?

- Skal pårørende se barnet?

- Vil I have et svøb eller noget andet personligt med til barnet?

Det er mange ting at forholde sig til midt i kaos, men det vil bare være så tragisk at komme i tanke om noget, som man gerne ville have gjort, når det er for sent. Vi (især jeg) brugte hospitalspræsten meget efterfølgende, og hun var en fantastisk støtte. Hun havde selv mistet et barn, så hun forstod, hvordan det var.

Landsforeningen for spædbarnsdød er rigtig god, og jeg tror, de kan formidle kontakt til sorggrupper, hvis I skulle føle for det.

Jeg sender de bedste tanker og håber, I kommer styrkede igennem det

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har spørgsmål - jeg svarer gerne på alt, eller hvis du har brug for at læsse af.

Stort kram Heidi

Puha. Det er godt nok meget vi skal tage stilling til. At hospitalet bare bortskaffer vores datter bryder jeg mig ikke om, men en hel begravelse kan hverken jeg eller min kæreste klare. Tredje mulighed er så den fællesgrav? Er det også hospitalets ansvar? Skal vi gøre noget? Skal vi betale noget? Ved ikke hvordan det fungerer, får vi sikkert at vide imorgen men min hjerne køre løs lige nu 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. april 2017

Cassandra

Profilbillede for Cassandra
Carpe diem
Anonym skriver:

Puha. Det er godt nok meget vi skal tage stilling til. At hospitalet bare bortskaffer vores datter bryder jeg mig ikke om, men en hel begravelse kan hverken jeg eller min kæreste klare. Tredje mulighed er så den fællesgrav? Er det også hospitalets ansvar? Skal vi gøre noget? Skal vi betale noget? Ved ikke hvordan det fungerer, får vi sikkert at vide imorgen men min hjerne køre løs lige nu 

Alle kan få begravelseshjælp fra Udbetaling Danmark. Hos os søgte bedemanden om tilskuddet og vores datter blev bisat hos min mands bedsteforældre

Carpe diem 

Anmeld Citér

13. april 2017

Anonym trådstarter

Cassandra skriver:

Alle kan få begravelseshjælp fra Udbetaling Danmark. Hos os søgte bedemanden om tilskuddet og vores datter blev bisat hos min mands bedsteforældre

Jeg tror bare ikke psykisk at vi kan klare en begravelse

Anmeld Citér

13. april 2017

Cassandra

Profilbillede for Cassandra
Carpe diem
Anonym skriver:

Jeg tror bare ikke psykisk at vi kan klare en begravelse

Da jeres barn bliver født før 22. graviditetsuge så har I ikke pligt til at begrave eller bisætte jeres barn. I behøver ikke gøre det helt store ud af det - vores datter blev bisat og det var kun os som var med til nedsættelsen af urnen 

Carpe diem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.