flere - ikke flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.228 visninger
16 svar
4 synes godt om
12. april 2017

Anonym trådstarter

Hvornår ved man at man ikke vil have flere børn?

80% af tiden er jeg overbevist om at jeg ikke skal have flere børn, af den årsagen at jeg ikke føler min psyke er stærk nok, til at klare en graviditet, opkastninger, frygt, evt for tidlig fødsels m.m. og jeg trives og er lykkelig for det jeg har nu.

men så er der alligevel 20% der er skruk og ønsker storken kommer med en i postkassen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

80% af tiden er jeg overbevist om at jeg ikke skal have flere børn, af den årsagen at jeg ikke føler min psyke er stærk nok, til at klare en graviditet, opkastninger, frygt, evt for tidlig fødsels m.m. og jeg trives og er lykkelig for det jeg har nu.

men så er der alligevel 20% der er skruk og ønsker storken kommer med en i postkassen

Læs dit indlæg igen: du trives, er lykkelig med hvad du har og er 80% af tiden overbevist om, at du ikke skal have flere børn = du giver svaret selv. Du har de børn du skal have.

Den lille bitte tvivl du også oplever tror jeg mere er en følelse de fleste af os kvinder har sådan a'la skal jeg aldrig mere have en nyfødt baby mv.

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Læs dit indlæg igen: du trives, er lykkelig med hvad du har og er 80% af tiden overbevist om, at du ikke skal have flere børn = du giver svaret selv. Du har de børn du skal have.

Den lille bitte tvivl du også oplever tror jeg mere er en følelse de fleste af os kvinder har sådan a'la skal jeg aldrig mere have en nyfødt baby mv.

Måske det også bare skyld følelsen man får overfor det barn man har, at der ikke kommer flere som tingene ser ud lige nu

Som du også nævner, det med aldrig at skal prøve det med en nyfødt igen, første skridt, ord mm..

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror aldrig jeg vil holde op med at kigge efter små babyer og savne tiden med mave på, oplevelsen af en fødsel, at have en lille nyfødt, barslen osv.. ååh altså.. men!! Rationelt set ved jeg godt at en 3'er ville slå mig helt ud. Jeg har overskud til mine 2, men jeg er også bevidst om at min børnefri pause når de er hos far,  er god for mit overskud! Hvis jeg fik en 3'er med min kæreste ville jeg konstant have mindst et barn hjemme, og da kæresten arbejder udenlands i længere perioder ville jeg være singlemor nonstop mens han er afsted.. det er jeg sgu ikke gearet til...  

så selvom jeg er ung og sagtens kunne tage en 3'er aldersmæssigt og føler et stik af misundelse når jeg hører om graviditeter og babyer og alle i øvrigt også spørger til om vi ikke skal have et fælles barn - så bliver svaret nej.. overskuddet skal være med, og det ville det ikke være

du lyder til at være samme sted. Du er glad for det du har, du ved at overskuddet nok ikke er til et barn mere - men derfor kan man jo godt elske babyer alligevel ❤️ Og det stopper nok aldrig. Vi må glæde os til børnebørn  

Anmeld Citér

12. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Da vi havde fået barn nr 3. Kunne jeg mærke på mig selv at jeg var færdig med at få børn.

Nu kender vi 3 der næsten lige har fået barn. Og jeg har slet ikke dem Samme følelse i kroppen når jeg ser en baby som gør jeg fik nr 3.

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg tror aldrig jeg vil holde op med at kigge efter små babyer og savne tiden med mave på, oplevelsen af en fødsel, at have en lille nyfødt, barslen osv.. ååh altså.. men!! Rationelt set ved jeg godt at en 3'er ville slå mig helt ud. Jeg har overskud til mine 2, men jeg er også bevidst om at min børnefri pause når de er hos far,  er god for mit overskud! Hvis jeg fik en 3'er med min kæreste ville jeg konstant have mindst et barn hjemme, og da kæresten arbejder udenlands i længere perioder ville jeg være singlemor nonstop mens han er afsted.. det er jeg sgu ikke gearet til...  

så selvom jeg er ung og sagtens kunne tage en 3'er aldersmæssigt og føler et stik af misundelse når jeg hører om graviditeter og babyer og alle i øvrigt også spørger til om vi ikke skal have et fælles barn - så bliver svaret nej.. overskuddet skal være med, og det ville det ikke være

du lyder til at være samme sted. Du er glad for det du har, du ved at overskuddet nok ikke er til et barn mere - men derfor kan man jo godt elske babyer alligevel ❤️ Og det stopper nok aldrig. Vi må glæde os til børnebørn  

Du beskriver det så godt, dog har jeg kun en som jeg knuselsker 

Vil da gerne at mit barn skulle have en søskende, men har inderligt bare ikke lyst til at gennemgå en graviditet igen.

folk rynker virkelig næse over mit/vores valg om ikke at få en mere, selvom min kæreste ikke er bio, er han helt indforstået med det, da han som sagt selv siger, ikke har tid, da han arbejder meget.

den vi har er også ved at være et skole barn nu, så de vil nok alligevel ikke helt være den samme "glæde" sammen.

JA masser af børnebørn

har din kæreste børn? 

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Da vi havde fået barn nr 3. Kunne jeg mærke på mig selv at jeg var færdig med at få børn.

Nu kender vi 3 der næsten lige har fået barn. Og jeg har slet ikke dem Samme følelse i kroppen når jeg ser en baby som gør jeg fik nr 3.

Ja, så kan signalet jo heller ikke være mere tydeligt

Anmeld Citér

12. april 2017

CarinaSB

Anonym skriver:

Vi har 2 drenge på 5 og 8 år og vi ved at vi er helt færdig med at få børn. :) Der er ingen af os som kan se os selv med 3 børn. Vi nyder at vi kan så mange ting med vores drenge og når vi ser små børn nyder vi tanken om at det ikke er os som skal op om natten og give mad og skifte ble :) 

så vi er 1000 % afklaret med at vi ikke skal have flere børn, så jeg venter på at jeg fylder 30 (gør jeg om 3 mdr) og så skal jeg ind og steriliseres :) 

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Du beskriver det så godt, dog har jeg kun en som jeg knuselsker 

Vil da gerne at mit barn skulle have en søskende, men har inderligt bare ikke lyst til at gennemgå en graviditet igen.

folk rynker virkelig næse over mit/vores valg om ikke at få en mere, selvom min kæreste ikke er bio, er han helt indforstået med det, da han som sagt selv siger, ikke har tid, da han arbejder meget.

den vi har er også ved at være et skole barn nu, så de vil nok alligevel ikke helt være den samme "glæde" sammen.

JA masser af børnebørn

har din kæreste børn? 

Nej det har han ikke det er også derfor folk har så travlt med at spørge ind til fælles børn men de kan sgu glemme det kan de

jeg synes man skal mærke efter om man har overskuddet, lysten og tiden, og ikke bare synes babyer er dejlige generelt. Jeg vil altid synes babyer er fantastiske, men jeg skal bare ikke have flere selv. Min kæreste er heller ikke meget for at sætte børn i verden velvidende at han kommer til at være så meget væk fra dem.. så det giver sig selv  

Anmeld Citér

12. april 2017

CC79

Jeg har lige fået nr 4 og savner på ingen måde at være gravid. Men har aldrig været god til at være gravid pga bekymringer for alt det der ku gå galt. Men har ønsket mig alle 4 børn og er også dybt fascineret af at føde. Har efter hvert barn troet det var det sidste men denne her gang er det også tilfældet. Min alder, graviditeten og fødslen var svær, det psykiske og det fysiske og vil gerne være der for dem jeg har nu og have tid til nærvær med dem. Men udover det bliver jeg aldrig afklaret for hvad er mere fantastisk end at skabe nyt liv. Så tror det er et dilemma mange kvinder har og til sidst må fornuften råde. Når man føler ens liv fungerer godt med de børn man har nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.