Bøllenavn pt. II (læs teksten først)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dorthe1986 skriver:

Det er ret interessant hvad man forbinder med navne  jeg var vild med et par stykker da jeg var teenager der hed Brian , og ingen af dem var bøller. Men alligevel hænger jeg noget bølle og ballade på navnet. Dennis forbinder jeg slet ikke med at være bølle. Og ja da slet ikke navnet Emil  desuden har min Emil en lillesøster der hedder Ella  

Men det kunne da være sjovt at se hvilke pigenavne man forbinder med den kategori 

I 70'erne og 80'erne var det Connie og Karina, der var "søstre" til Johnny, Brian og Dennis. I dag vil det fx være Melissa, Vanessa og Melanie, der hører under den kategori. Isabella havde faktisk også social slagside en overgang, men så kom der jo en Isabella i kongehuset, og så kunne smagsdommerne lære det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2017

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Men Johnny, Brian og Dennis havde jo også netop lavstatus, fordi de var importeret fra England/USA. 

Jeg læste på et tidspunkt en artikel om at nogle navne bliver vældig populære og der med også i de "lave klasser" og når så de "lave klasser" begynder at give deres børn de navne trækker middel og overklassen sig og finder nye navne og så er det kun "de lave klasser" der bliver ved med at tage navnene og derfor ser vi at visse navne bliver b- navne

For 10 år siden så døbte "de pæne" deres børn Victor nu er det helt forsvundet igen fordi det er blevet et lav status navn.

Villads Gustav og Mikkel går samme vej ( fortalte vores præst os da vi døbte vores nu 5 årige Villads)

Personligt synes jeg det er tåbeligt med de mærkater ,men jeg kender også en Emilia Sophia der sidder i fængsel og en Brian der er en af de øverste chefer i et stort Dansk Firma.

Det er jo trods alt bare navne . 

Anmeld Citér

8. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Jeg læste på et tidspunkt en artikel om at nogle navne bliver vældig populære og der med også i de "lave klasser" og når så de "lave klasser" begynder at give deres børn de navne trækker middel og overklassen sig og finder nye navne og så er det kun "de lave klasser" der bliver ved med at tage navnene og derfor ser vi at visse navne bliver b- navne

For 10 år siden så døbte "de pæne" deres børn Victor nu er det helt forsvundet igen fordi det er blevet et lav status navn.

Villads Gustav og Mikkel går samme vej ( fortalte vores præst os da vi døbte vores nu 5 årige Villads)

Personligt synes jeg det er tåbeligt med de mærkater ,men jeg kender også en Emilia Sophia der sidder i fængsel og en Brian der er en af de øverste chefer i et stort Dansk Firma.

Det er jo trods alt bare navne . 

Det går nok den vej nu - også fordi, den kreative klasse er blevet modigere i navnevalg, så Molly og Noah også forekommer der. Jeg skal ikke begræde det, hvis grænserne udviskes, så man ikke dømmer børn og forældre ud fra valg af navn! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.