Bøllenavn pt. II (læs teksten først)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad kan du bedst li'? (Læs teksten inden du stemmer)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.549 visninger
22 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2017

Anonym trådstarter

I forlængelse af Bøllenavn-tråden ang. navnet Dennis, må jeg indrømme at jeg er overrasket over, at det ca. "Kun" er halvdelen som synes det er et Bøllenavn. 

Havde forventet at langt større del siger "ja". 

Anyways, hvad for et navn kan I bedst li'? Stem gerne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2017

Anonym

Jeg har svaret Emil, men det er nu bare, fordi jeg foretrækker det af de to.

Jeg ser ikke Dennis som et bøllenavn, men det giver stadig nogle associationer, som jeg selv ikke ville have forbundet med mit barn. Det er fuldstændigt åndssvagt og fordomsfuldt af mig, og det ved jeg godt selv. Jeg kunne dog godt se, at Dennis blev vendt til et mere "positivt" navn (jeg tror i hvert fald, der er mere "håb" for Dennis end Johnny, Brian, Ronni og de andre "rødder"). Så hvis I foretrækker Dennis, så skal I da vælge det :-)

Anmeld Citér

7. april 2017

MM00

Anonym skriver:

I forlængelse af Bøllenavn-tråden ang. navnet Dennis, må jeg indrømme at jeg er overrasket over, at det ca. "Kun" er halvdelen som synes det er et Bøllenavn. 

Havde forventet at langt større del siger "ja". 

Anyways, hvad for et navn kan I bedst li'? Stem gerne

Har stemt blankt for kan lide dem begge 

Anmeld Citér

7. april 2017

Jullesnulle

Men vil du gerne give dit barn et navn som 50 pct har dårlige associationer med.. 

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym

Min mand hedder Dennis, og han falder da så langt væk fra en bølle som overhovedet muligt  Men stemte Emil, da jeg har svært ved at se en lille baby hedde det samme som min mand.

.. som forresten skal være far til december 

Anmeld Citér

7. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fandt en gammel artikel om de såkaldt "belastede" navne: 

"Hvad er så nutidens navn for fremtidens stereotype kriminel? Op gennem 1990erne var det mere end noget andet navnet Brian skarpt forfulgt af Dennis og Kenneth. Men de navne er nærmest døde i dag. I 2007 fik kun to børn navnet Brian og året før ingen.

Hvem der er den nye Brian er ikke undersøgt, men Michael Lerche Nielsen har et bud. For det er kendetegnende for de navne, der skiller sig mest ud i fængslerne, at de er engelske og hurtigt har vundet popularitet for lige så hurtigt at brænde ud igen. Altså de navne, der ikke har stolte, danske traditioner. Fortsætter den tendens, så hedder de kommende rødder Liam, Oliver, Patrick og Noah. Og så selvfølgelig Mohammed." 

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/dit-navn-kan-besegle-din-skæbne

Anmeld Citér

7. april 2017

Aristocats

Mor og meget mere skriver:

Jeg fandt en gammel artikel om de såkaldt "belastede" navne: 

"Hvad er så nutidens navn for fremtidens stereotype kriminel? Op gennem 1990erne var det mere end noget andet navnet Brian skarpt forfulgt af Dennis og Kenneth. Men de navne er nærmest døde i dag. I 2007 fik kun to børn navnet Brian og året før ingen.

Hvem der er den nye Brian er ikke undersøgt, men Michael Lerche Nielsen har et bud. For det er kendetegnende for de navne, der skiller sig mest ud i fængslerne, at de er engelske og hurtigt har vundet popularitet for lige så hurtigt at brænde ud igen. Altså de navne, der ikke har stolte, danske traditioner. Fortsætter den tendens, så hedder de kommende rødder Liam, Oliver, Patrick og Noah. Og så selvfølgelig Mohammed." 

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/dit-navn-kan-besegle-din-skæbne

Liam er helt klart allerede anset som et "bølle-navn" 

Anmeld Citér

7. april 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har stemt Dennis da jeg synes der er alt for mange der hedder Emil..

og for mig er emil et bøllenavn... allerførste tanke er bare: " har du en lillesøster der hedder Ida?"...

Anmeld Citér

7. april 2017

lineog4

Der er noget over lyden ved navnet Dennis som skurer mine ører, men samtidig er jeg heller ikke til Emil, det er sådan lidt udbrugt.

Men er nok heller ikke den rette at spørge fa jeg har en dreng med det helt geniale bølle navn Liam, men skal så tilgengæld ikke hedde Villas B eller Gustav A - ja faktisk er han den eneste på skolen der hedder Liam - så han har virkelige noget at leve op som den eneste bølle blandt 700 elever ��

Anmeld Citér

7. april 2017

Tommelise

Af de to kan jeg bedst lide Emil. Det er ret klassisk og passer både til et barn og en voksen. Dog synes jeg, der er alt for mange, der hedder det.

Jeg er ikke vild med Dennis (men er generelt ikke til engelske navne til danske børn - måske lige med undtagelse af Oliver, som jeg egentlig synes er ret sødt). Ja Dennis er måske lidt af et bøllenavn - men det kommer nok an på, om man kender én. Jeg kender f.eks. et par stykker, der hedder Johnny, og ingen af dem er bøller.

Jeg tillader mig lige at foreslå Elias - det er selvfølgelig også ved at være ret brugt, men jeg er vild med det navn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.