Min søn har Problemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2017

Anonym trådstarter

Mommytime skriver:

Det lyder akkurat som min dreng på 5 år. Også født uge 32 og enormt sensitiv. Både på kroppen , hørelsen, lugte og for mange mennesker. Ham blev for et par mdr siden diagnosticeret med autisme. 

Han har svært ved skift , for mange mennesker, larm og kan græde / skrige så snart han kommer hjem fordi alt er i vejen og han er blevet overstimuleret. Går i almindelig børnehave men skal i en autisme klasse efter sommeren hvilket bliver så dejligt.

andre kan overhovedet ikke mærke på ham at han har autisme men han er fod til at holde på sig selv når vi er ude så han er rimelig velfungerende og alligevel ikke. Han smiler sjældent og har nedsat ansigtsmimik. Foretrækker ikke for mange børn at lege med og kan sagtens fordybe sig i LEGO eller naturen i flere timer

og iøvrigt tusind tak for at fortælle om din søn  

Det er rigtig rart du ville bruge tid på at fortælle, og det gjorde mig bestemt lidt klogere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2017

striber

vil komme med en lille update  

han starter nu til psykiater og talepædagog for at blive udredt. 

vi starter også en slags ergo terapeut for at få arbejdet med sensitiviteten. 

nu håber jeg bare forsikringen vil æde en bid af kagen 

Skal I selv betale?? Det virker da helt hen i hampen! Talepædagogen er i hvertfald gratis, og ergoterapeuten burde også være det. Vi har ihvertfald ikke betalt for vores søn har gået til ergoterapeut. Men vi fik det bevilget gennem kommunen. Men det var talepædagogen der ordnede alle papirerne, jeg talte bare med en visitator i telefonen, og så sagde hun at vi fik 12 timer bevilget. 

Jeg kender ikke til psykiater, men det burde da også være gratis. Det giver ihvertfald ikke mening at man skal belastes økonomisk. 

Edit: så lige at I ikke bor i DK. Så kan der selvf. være andre regler. en øv at man skal belastes økonomisk, når man bare vil det bedste for ens barn! 

Anmeld Citér

13. april 2017

Anonym trådstarter

striber skriver:

Skal I selv betale?? Det virker da helt hen i hampen! Talepædagogen er i hvertfald gratis, og ergoterapeuten burde også være det. Vi har ihvertfald ikke betalt for vores søn har gået til ergoterapeut. Men vi fik det bevilget gennem kommunen. Men det var talepædagogen der ordnede alle papirerne, jeg talte bare med en visitator i telefonen, og så sagde hun at vi fik 12 timer bevilget. 

Jeg kender ikke til psykiater, men det burde da også være gratis. Det giver ihvertfald ikke mening at man skal belastes økonomisk. 

Edit: så lige at I ikke bor i DK. Så kan der selvf. være andre regler. en øv at man skal belastes økonomisk, når man bare vil det bedste for ens barn! 

Ja vi bor i USA, så her betaler man selv

Anmeld Citér

5. maj 2017

Kalak

Har i fået tjekket hans ører? Min niece er nu næsten 7 år, og det er først nu, man har fundet ud af, at hun ikke kan høre noget i den ene øre. 

Hun har haft det svært ved at sove da hun var lille. Da hun var baby, skulle hun have en bestemt stilling for at hun kan sove, ellers skriger hun. 

Hun har været langsom i udviklingen, især af sprog. Hun talte først da hun var over to år, og hun siger stadig ting forkert, fordi hun tror det er sådan man siger det. 

Hun skulle ellers lave en opvisning i kirken sammen med sin klasse i december, men hun begyndte at græde lige så snart orglen begyndte at spille. Hun glædede sig ellers så meget til opvisningen. 

Hun har altid været sensitiv over for lyde. Hun vågner så snart min søster går i bad, hun hader høje lyde, og græder når hendes fætter græder og siger hendes ører gør ondt. 

Vi har ellers mistænkt, at der var noget med ørene, for hun misforstår meget af det vi siger og hun har ellers haft test i ørene flere gange før, men de har alle af en eller anden grund ikke vist at hun var døv i den ene øre før nu. Troede næsten hun var senudviklet, men hun er en kvik pige.  

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Kalak skriver:

Har i fået tjekket hans ører? Min niece er nu næsten 7 år, og det er først nu, man har fundet ud af, at hun ikke kan høre noget i den ene øre. 

Hun har haft det svært ved at sove da hun var lille. Da hun var baby, skulle hun have en bestemt stilling for at hun kan sove, ellers skriger hun. 

Hun har været langsom i udviklingen, især af sprog. Hun talte først da hun var over to år, og hun siger stadig ting forkert, fordi hun tror det er sådan man siger det. 

Hun skulle ellers lave en opvisning i kirken sammen med sin klasse i december, men hun begyndte at græde lige så snart orglen begyndte at spille. Hun glædede sig ellers så meget til opvisningen. 

Hun har altid været sensitiv over for lyde. Hun vågner så snart min søster går i bad, hun hader høje lyde, og græder når hendes fætter græder og siger hendes ører gør ondt. 

Vi har ellers mistænkt, at der var noget med ørene, for hun misforstår meget af det vi siger og hun har ellers haft test i ørene flere gange før, men de har alle af en eller anden grund ikke vist at hun var døv i den ene øre før nu. Troede næsten hun var senudviklet, men hun er en kvik pige.  

ja det har vi da han var 2-3 år . men tvivler nu stærkt på det er ørene. 

min søn kan snakke og sige rigtig mange ting, men han forstår ikke hvad ordene betyder

skønt i fandt grunden med din niece

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.