Min søn O har problemer og jeg føler virkelig vi famler i blinde.
O er 4,5 år, han er født uge 32, han har altid været meget lyd følsom. Som baby græd han meget og var meget trygheds søgende.
Han gik i skærmet børnehave "H-gruppe" om eftermiddagen fra kl 12-15,30 der blev han udredt for sprogligt og det blev vuderet at hans sprog forståelse var svarende til en forståelse som en 2-2,5 årig (han var 3,5 år)
generelt har han været "langsom" i mangle af bedre ord, gik ikke rigtig før han var 2 år, spiste ikke mad før han var 1,5 år osv..
Han er nu kun 1 år bagud men hans lyd sensitivt er blevet værre, han holder sig før ørene når jeg vasker op eller åbner garage døren.
Biograf osv er udelukket alt for voldsomt.
Han skal nu udrededes yderlige, de mistænker mild retardering, autisme eller noget 3 jeg ikke kan huske, jeg er stadig lidt chokket.
Jeg føler ikke nogen af de diagnoser passer? Jeg føler mere overdrevet sensitivitet der måske fylder og blokker så han ikke kan koncentrer sig i skolen, herhjemme går det helt fint med alle opgaverne.
Har i nogen bud?
(Vi Bor ikke i Danmark, så han går i hvad der svarer til slut børnehave klasse/start 1 klasse, 16 børn, en lærer, 2 assistenter og ca halvdelen af børnene er diagnose børn)
Anmeld
Citér