Tjuhl skriver:
hcg skal stige i starten af en graviditet, jeg ved at Caroline86 kan forklare det meget bedre og mere detaljeret end jeg kan, men hcg skal stige i starten og fordoble sin værdi hver anden dag ca.
hvis den falder er det fordi man er ved at abortere eller har aborteret (eller født).
nå, så det kan jeg!?

Kære Ano.
Du kan aldrig forlange at få taget en bestemt blodprøve, men mon ikke din læge er forstående, når nu du er i den situation du er, og gerne vil tage blodprøven på dig? synes i hvert fald du skal kæmpe med næb og kløer for at få den taget!
Hcg er et hormon som frigives når du er gravid. En urintest viser først positivt når hcg koncentrationen i urinen er 20-25 enheder. Udover at stigningen kan ses tidligere i en blodprøve, skal man også tage højde for at ikke alle kvinder udskiller lige meget hcg i urinen - det er også derfor de anbefaler at man tager testen med morgenurin, da koncentrationen der vil være så høj som mulig når urinen har været længe i blæren.
Hcg tallet bliver ca. fordoblet hver 3. dag indtil 12 uger inde i graviditeten. Derefter vil tallet langsomt falde igen, men så du resten af graviditeten vil have hcg i kroppen.
Jeg håber det besvarer dine spørgsmål, og ellers er du velkommen til at skrive og spørge løs, og jeg skal forsøge at svare!

Knus Caroline 19+5
Anmeld