blødning ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

hcg skal stige i starten af en graviditet, jeg ved at Caroline86 kan forklare det meget bedre og mere detaljeret end jeg kan, men hcg skal stige i starten og fordoble sin værdi hver anden dag ca.
hvis den falder er det fordi man er ved at abortere eller har aborteret (eller født).

nå, så det kan jeg!?

Kære Ano.
Du kan aldrig forlange at få taget en bestemt blodprøve, men mon ikke din læge er forstående, når nu du er i den situation du er, og gerne vil tage blodprøven på dig? synes i hvert fald du skal kæmpe med næb og kløer for at få den taget!
Hcg er et hormon som frigives når du er gravid. En urintest viser først positivt når hcg koncentrationen i urinen er 20-25 enheder. Udover at stigningen kan ses tidligere i en blodprøve, skal man også tage højde for at ikke alle kvinder udskiller lige meget hcg i urinen - det er også derfor de anbefaler at man tager testen med morgenurin, da koncentrationen der vil være så høj som mulig når urinen har været længe i blæren.
Hcg tallet bliver ca. fordoblet hver 3. dag indtil 12 uger inde i graviditeten. Derefter vil tallet langsomt falde igen, men så du resten af graviditeten vil have hcg i kroppen.
Jeg håber det besvarer dine spørgsmål, og ellers er du velkommen til at skrive og spørge løs, og jeg skal forsøge at svare!

Knus Caroline 19+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

oo

there you go meget bedre forklaring end min!!

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

there you go meget bedre forklaring end min!!

alt for dig

Anmeld

7. oktober 2009

Mormilla

Anonym skriver:

okay men hvad med udflåden med lidt brunt i er det normalt??

Det kan være helt normalt!

Jeg har haft to meget meget små blødninger men alt ser ud til at være okay. Men skal snakke med læge i morgen om en scanning så vi er helt sikker...

Men få taget en blod prøve ved lægen og hvis den er fin så få taget en mere for at se om den stiger som den skal! Jeg har fået taget en 5 stykker for at være helt sikker...

Anmeld

7. oktober 2009

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jamen det skal han! altså, du skal jo vide om du er gravid eller ej for det første og hvis du er, så er det vigtigt at finde ud af om dit hcg falder, så du ved om du er ved at abortere, eller om det stiger og i så fald om det stiger nok til at du har en sund graviditet. så du skal banke lidt i bordet og sige, at det VIL du simpelthen have taget!

hehe ja det må jeg.. så min læge kan ikke få mig til og vente længere? 

Anmeld

7. oktober 2009

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

nå, så det kan jeg!?

Kære Ano.
Du kan aldrig forlange at få taget en bestemt blodprøve, men mon ikke din læge er forstående, når nu du er i den situation du er, og gerne vil tage blodprøven på dig? synes i hvert fald du skal kæmpe med næb og kløer for at få den taget!
Hcg er et hormon som frigives når du er gravid. En urintest viser først positivt når hcg koncentrationen i urinen er 20-25 enheder. Udover at stigningen kan ses tidligere i en blodprøve, skal man også tage højde for at ikke alle kvinder udskiller lige meget hcg i urinen - det er også derfor de anbefaler at man tager testen med morgenurin, da koncentrationen der vil være så høj som mulig når urinen har været længe i blæren.
Hcg tallet bliver ca. fordoblet hver 3. dag indtil 12 uger inde i graviditeten. Derefter vil tallet langsomt falde igen, men så du resten af graviditeten vil have hcg i kroppen.
Jeg håber det besvarer dine spørgsmål, og ellers er du velkommen til at skrive og spørge løs, og jeg skal forsøge at svare!

Knus Caroline 19+5

mange tak for forklaringen..
men kan man gøre nået ved det hvis man er ved og aborere??

Anmeld

7. oktober 2009

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Det kan være helt normalt!

Jeg har haft to meget meget små blødninger men alt ser ud til at være okay. Men skal snakke med læge i morgen om en scanning så vi er helt sikker...

Men få taget en blod prøve ved lægen og hvis den er fin så få taget en mere for at se om den stiger som den skal! Jeg har fået taget en 5 stykker for at være helt sikker...

5 blodprøver puha det er godt nok mange..
håber at jeg er gravid og at alt er som det skal være..

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Anonym skriver:

mange tak for forklaringen..
men kan man gøre nået ved det hvis man er ved og aborere??

nej, desværre er der ikke rigtig noget ved at gøre ved det
Men hvis du ikke har ondt, og det ikke er friskt blod, så tror jeg ikke du skal være bekymret for at du er ved at abortere

Anmeld

7. oktober 2009

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

nej, desværre er der ikke rigtig noget ved at gøre ved det
Men hvis du ikke har ondt, og det ikke er friskt blod, så tror jeg ikke du skal være bekymret for at du er ved at abortere

det er kun meget lidt i udflåd..
og der er ingen smerter kun, jeg kan bare mærke en smule..

tror du/i at jeg er gravid, selvom tisteste siger negativ? 

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Anonym skriver:

det er kun meget lidt i udflåd..
og der er ingen smerter kun, jeg kan bare mærke en smule..

tror du/i at jeg er gravid, selvom tisteste siger negativ? 

det er svært at sige, men det kan du da sagtens være!
det vil jeg da håbe for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.