Min datter er søvnløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.278 visninger
12 svar
4 synes godt om
27. marts 2017

Anonymor

Og jeg er ved at være desperat. Hun er 5.5 år. Det er stået på i en periode nu, at hun vågner midt om natten og er vågen i timevis. I nat 3 timer indtil videre. Hun er ikke hverken sur, ked eller bange, Hun er bare vågen og kan ikke falde i søvn igen. Det er uafhængigt af hendes sengetid. Når hun puttes om aftenen falder hun straks i søvn.

HJÆLP! Jeg er desperat over at både hendes og min nattesøvn smadres!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

Anonymor

Hun er stadig vågen 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Flomama

Lig dig tæt med hende og lyt til beroligende musik uden at snakke  

eller få fat i melatonin hos lægen, ved ikke om det kan købes i håndkøb i Danmark 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonymor

Flomama skriver:

eller få fat i melatonin hos lægen, ved ikke om det kan købes i håndkøb i Danmark 

Jeg synes bare jeg har prøvet så mange gængse tricks. Melatonin er på recept. Men hun har ikke problemer med indsovning, mere at blive sovende. Hun siger selv, at det er fordi, at hun har så mange tanker.. den lille trold. Overvejer  prøve noget mindfulness-afslapningsøvelser

Anmeld Citér

27. marts 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Flomama skriver:

Vil lige sige at melatonin er receptpligtig og bruges til indsovning , ikke til at få børn til at sove igennem med. 

Jeg vil ALTID mene man skal sigte efter at finde den underliggende grund til, at hun vågner -frem for at give medicin...og da hun nem falder til ro/i søvn danner hun også selv det melatonin hun skal bruge.

Tænker en tur forbi lægen måske var en god idé.. .væske på ørene giver ikke smerter, men ofte ubehag et par timer efter man er faldet i søvn og da hun vel sagtens sætter sig op når hun vågner, så forsvinder ubehaget.  Måske det skulle tjekkes.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonymor

Tin skriver:

Vil lige sige at melatonin er receptpligtig og bruges til indsovning , ikke til at få børn til at sove igennem med. 

Jeg vil ALTID mene man skal sigte efter at finde den underliggende grund til, at hun vågner -frem for at give medicin...og da hun nem falder til ro/i søvn danner hun også selv det melatonin hun skal bruge.

Tænker en tur forbi lægen måske var en god idé.. .væske på ørene giver ikke smerter, men ofte ubehag et par timer efter man er faldet i søvn og da hun vel sagtens sætter sig op når hun vågner, så forsvinder ubehaget.  Måske det skulle tjekkes.

Jeg er enig i det med melatonin.

Men Ja, måske skulle jeg prøve Det, Det havde jeg ikke tænkt på..

Anmeld Citér

27. marts 2017

nielsen80

Har du overvejet noget børneyoga eller lign? Derudover kan hun sætte ord på, hvad det er for tanker der flyver i hovedet på hende? Er det tanker, du kan hjælpe hende med at håndtere på en mere hensigtsmæssig måde.

Endelig er der noget fysisk hårdere sport/aktivitet hun måske ville kunne nyde? Det kunne måske hjælpe lidt også?

Puha stakkels lille pus da!

Anmeld Citér

27. marts 2017

Flomama

Tin skriver:

Vil altså lige sige min søn får det for at sove igennem  

Anmeld Citér

27. marts 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Flomama skriver:

Det har absolut ingen virkning på gennemsovning, men helt klart har det en gennemgående virkning alligevel, idet man får en bedre søvn, når man falder godt i søvn og sover  dybere.

Virkningen af melatonin ophører efter få timer....det er hvad vores psykiater ihvertfald har fortalt. Har bla brugt det til vores dreng på 16 i 8 år....og han har aldrig sovet igennem trods stor dosis.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Flomama skriver:

Min datter for det både for at falde i søvn, men også for at sove igennem " have en bedre sammenhængende søvn" natten igennem, så det bruges til begge ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.