Eksperthjælp: Hvem er far!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
4 svar
8 synes godt om
26. marts 2017

Karen Bøhrnsen

Hej

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

Jeg er gravid og er ca. 5+5 uger henne.
D. 10 februar havde jeg et engangsknald på min anden sidste mens dag. D. 7 februar var min første mens dag. Jeg har normalt mens i 5 dage..

En uges tid efter og flere gange efterfølgende havde jeg sex med min eks kæreste som nu er blevet min kæreste igen. Begge var uden kondom.
Nu bliver jeg i tvivl om hvem der er far til barnet og jeg ønsker mig jo brændende at det er min nuværende kæreste der er faren, men jeg kan simpelthen ikke beholde barnet hvis der er en chance for at det IKKE er hans.

Min cyklus er omkring 28 dage, den kan godt svinge lidt.
Min cyklus har været på minimum 21dage og max 34 dage (et enkelt tilfælde tilbage i januar)

Jeg er i tvivl fordi jeg ikke har nogen som helst idé om hvornår jeg har ægløsning og eftersom at spermen kan sidde i op til 5-7 dage gør det mig nervøs. selvom det var sidste mens dag vi havde sex.

Jeg håber inderligt i kan hjælpe mig.

Mvh den fortvivlede.

Karens svar

Hej Fortvivlede

Jeg kan desværre ikke give dig nogen garanti!

Men det er usansynligt, at det er dit engangsknald, du er gravid med! Men igen, hvis du er inde i en af dine korte cyklusser kan hans sæd godt holde sig aktiv til din ægløsning.

Så desværre ingen garanti herfra.

Hvis det fortsat er vigtigt for dig at kende faderen til dit barn, har du mulighed for at få lavet en faderskabstest allerede i graviditeten. Den er dyr - omkring 10.000.- Google dig frem til et troværdigt firma.

Alternativt kan du også fortælle din tilbagevendte kæreste om dit engangsknald og lade ham tage stilling til om han vil drage omsorg og ansvar for den lille, uanset ophav.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Ny gravid-app: Min Graviditet – skrevet af en jordemoder!

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. marts 2017

Fremad

Profilbillede for Fremad
jordemoder skriver:

Hej

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

Jeg er gravid og er ca. 5+5 uger henne.
D. 10 februar havde jeg et engangsknald på min anden sidste mens dag. D. 7 februar var min første mens dag. Jeg har normalt mens i 5 dage..

En uges tid efter og flere gange efterfølgende havde jeg sex med min eks kæreste som nu er blevet min kæreste igen. Begge var uden kondom.
Nu bliver jeg i tvivl om hvem der er far til barnet og jeg ønsker mig jo brændende at det er min nuværende kæreste der er faren, men jeg kan simpelthen ikke beholde barnet hvis der er en chance for at det IKKE er hans.

Min cyklus er omkring 28 dage, den kan godt svinge lidt.
Min cyklus har været på minimum 21dage og max 34 dage (et enkelt tilfælde tilbage i januar)

Jeg er i tvivl fordi jeg ikke har nogen som helst idé om hvornår jeg har ægløsning og eftersom at spermen kan sidde i op til 5-7 dage gør det mig nervøs. selvom det var sidste mens dag vi havde sex.

Jeg håber inderligt i kan hjælpe mig.

Mvh den fortvivlede.

Karens svar

Hej Fortvivlede

Jeg kan desværre ikke give dig nogen garanti!

Men det er usansynligt, at det er dit engangsknald, du er gravid med! Men igen, hvis du er inde i en af dine korte cyklusser kan hans sæd godt holde sig aktiv til din ægløsning.

Så desværre ingen garanti herfra.

Hvis det fortsat er vigtigt for dig at kende faderen til dit barn, har du mulighed for at få lavet en faderskabstest allerede i graviditeten. Den er dyr - omkring 10.000.- Google dig frem til et troværdigt firma.

Alternativt kan du også fortælle din tilbagevendte kæreste om dit engangsknald og lade ham tage stilling til om han vil drage omsorg og ansvar for den lille, uanset ophav.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Ny gravid-app: Min Graviditet – skrevet af en jordemoder!

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Simpelthen noget af et ekspert svar!!

Det er da ikke kun hvis det er vigtigt for hende....

Ud over rigtig mange andre grunde, så er det LOVPLIGTIGT at få taget en faderskabs test.. For at sikre måde far, ikke far og BARNET!!

Anmeld Citér

26. marts 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor
sscm skriver:

Ud over rigtig mange andre grunde, så er det LOVPLIGTIGT at få taget en faderskabs test.. For at sikre måde far, ikke far og BARNET!!

Svaret lyder jo på, at hun kan få det tjekket under graviditeten. Ellers bliver det bare tjekket efter fødslen. Jeg tror bestemt ikke, at svaret skal læses som om at TS bare kan lade være med at få lavet en faderskabstest. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

TNBC

sscm skriver:

Jeg tænker experten tænker at hun kan lave en faderskabstest allerede nu. Så hun kan få vished, også for kærestens skyld. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Bananaalice

Profilbillede for Bananaalice

Hvis man ser bort fra en masse "hvis nu"-ting, så er jeg enig med eksperten, det kan umuligt være andre end den nuværende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.