brystmælk no go eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2017

Aristocats

Jullesnulle skriver:

Nu er ammenet ikke lige frem unbiased..? 

Nej, men ammenet henviser altid til kilder deres artikler og råd er baseret på som generelt er reelle og troværdige. Man kan jo altid læse videre på de forskellige kilder og så selv tage et yderligere standpunkt derud fra. Ammenet er bestemt ikke kun ammemafia-vrøvl men generelt saglig viden og svar på forskellige problematikker og myter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

M1G

Jullesnulle skriver:

Nu er ammenet ikke lige frem unbiased..? 

Ammenet forholder sig da netop altid til evidens?  

Anmeld Citér

16. marts 2017

Nel

M1G skriver:

Ammenet forholder sig da netop altid til evidens?  

Man kan godt holde sig til evidens og stadig være biased. Fremhæver du f.eks. konsekvent en bestemt side af en sag, også selvom det er ud fra evidens, så er det bias.  Blot til info, jeg ved ikke noget om ammenet

Anmeld Citér

18. marts 2017

frkchili

Jeg kan hverken be- eller afkræfte de informationer, der gives i artiklen, men for at være helt ærlig tvivler jeg stærkt på, at det skulle være skadeligt for barnet at amme det i mere end 3 måneder. Der vil altid være forskellige holdninger til ALT, især når det kommer til pasning og pleje af børn, så derfor tænker jeg, at det umiddelbart altid er bedst at mærke efter, hvad man selv føler er rigtigt - og så stole på, at netop dette er det bedste for ens barn. 

Når det så er sagt, så synes jeg, vi skal blive bedre til at kigge bagud mod vores forfædre. Vores kultur, især her i vesten, ligger så sindssygt langt fra vores natur, som vi stadig har liggende et sted inde i os. Og det giver da god mening, at så længe barnet selv gerne vil ammes, så er det helt fint at amme det. Jeg tror simpelthen ikke på, at det er meningen fra naturens side, at børn kun skal ammes i 3 måneder. Såfremt det ER skadeligt at amme længere, må det nærmere have noget at gøre med moderens levestil eller lignende. Men hvis man spiser sundt og alle de der ting, så skal man vist bare amme så længe det passer mor og barn 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

frkchili skriver:

Jeg kan hverken be- eller afkræfte de informationer, der gives i artiklen, men for at være helt ærlig tvivler jeg stærkt på, at det skulle være skadeligt for barnet at amme det i mere end 3 måneder. Der vil altid være forskellige holdninger til ALT, især når det kommer til pasning og pleje af børn, så derfor tænker jeg, at det umiddelbart altid er bedst at mærke efter, hvad man selv føler er rigtigt - og så stole på, at netop dette er det bedste for ens barn. 

Når det så er sagt, så synes jeg, vi skal blive bedre til at kigge bagud mod vores forfædre. Vores kultur, især her i vesten, ligger så sindssygt langt fra vores natur, som vi stadig har liggende et sted inde i os. Og det giver da god mening, at så længe barnet selv gerne vil ammes, så er det helt fint at amme det. Jeg tror simpelthen ikke på, at det er meningen fra naturens side, at børn kun skal ammes i 3 måneder. Såfremt det ER skadeligt at amme længere, må det nærmere have noget at gøre med moderens levestil eller lignende. Men hvis man spiser sundt og alle de der ting, så skal man vist bare amme så længe det passer mor og barn 

Nu har det her jo ikke noget med hvordan man føler....

og man kan ikke kigge tilbage i historien og sige at det giver mening at amme længere. Flourstoffer og tungmetaller er netop mere ophobet i os end tidligere pga emballage  og andre menneskeskabte påvirkninger.

det er objektive studier der har vist at de stoffer går i mælken. Så at man føler noget andet giver ikke i den sammenhæng mening. Man kan ikke føle om man har tungmetaller i sin modermælk

Anmeld Citér

18. marts 2017

AnoMom

Jullesnulle skriver:

og man kan ikke kigge tilbage i historien og sige at det giver mening at amme længere. Flourstoffer og tungmetaller er netop mere ophobet i os end tidligere pga emballage  og andre menneskeskabte påvirkninger.

det er objektive studier der har vist at de stoffer går i mælken. Så at man føler noget andet giver ikke i den sammenhæng mening. Man kan ikke føle om man har tungmetaller i sin modermælk

Synes ellers babserne bliver meget tunge. Det er måske tungmetallerne. 

Ej spøg til side. Jeg er helt enig i hvad du siger

Anmeld Citér

18. marts 2017

frkchili

Jullesnulle skriver:

Det er jo også det jeg nævner - at hvis det rent faktisk er skadeligt at amme længere end få måneder må det være pga moderens livsstil.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

frkchili skriver:

Det er jo også det jeg nævner - at hvis det rent faktisk er skadeligt at amme længere end få måneder må det være pga moderens livsstil.

Tja... man får altså tungmetaller fra fisk og flourstoffer fra emballager osv. Hvad vil du gøre ret livstilsmæssigt for at undgå det. Ikke spise laks eller købe indpakkede madvarer ..? Det er ophobet siden du blev født...

Anmeld Citér

20. marts 2017

frkchili

Jullesnulle skriver:

Tja... man får altså tungmetaller fra fisk og flourstoffer fra emballager osv. Hvad vil du gøre ret livstilsmæssigt for at undgå det. Ikke spise laks eller købe indpakkede madvarer ..? Det er ophobet siden du blev født...

Ja, men man kan jo sagtens undgå de ting. 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Jullesnulle

frkchili skriver:

Ja, men man kan jo sagtens undgå de ting. 

Sagtens og sagtens. ... jeg vil sige at det er ret svært...

https://www.alun.dk/helse/tungmetaller.html

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.