Jeg kan hverken be- eller afkræfte de informationer, der gives i artiklen, men for at være helt ærlig tvivler jeg stærkt på, at det skulle være skadeligt for barnet at amme det i mere end 3 måneder. Der vil altid være forskellige holdninger til ALT, især når det kommer til pasning og pleje af børn, så derfor tænker jeg, at det umiddelbart altid er bedst at mærke efter, hvad man selv føler er rigtigt - og så stole på, at netop dette er det bedste for ens barn.
Når det så er sagt, så synes jeg, vi skal blive bedre til at kigge bagud mod vores forfædre. Vores kultur, især her i vesten, ligger så sindssygt langt fra vores natur, som vi stadig har liggende et sted inde i os. Og det giver da god mening, at så længe barnet selv gerne vil ammes, så er det helt fint at amme det. Jeg tror simpelthen ikke på, at det er meningen fra naturens side, at børn kun skal ammes i 3 måneder. Såfremt det ER skadeligt at amme længere, må det nærmere have noget at gøre med moderens levestil eller lignende. Men hvis man spiser sundt og alle de der ting, så skal man vist bare amme så længe det passer mor og barn 
Anmeld
Citér