brystmælk no go eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.668 visninger
23 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2017

Lul85

Faldt lige over denne artikel.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5586295/Professor-i-milj%C3%B8medicin-Drop-amning-efter-tre-fire-m%C3%A5neder

Er der nogen der har andet information omkring emnet som enten kan bekræfte eller afkræfte dens indhold.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Aristocats

Det er da ikke gode nyheder for sådan én som mig! Hm hm...

Anmeld Citér

15. marts 2017

Lul85

Aristocats skriver:

Det er da ikke gode nyheder for sådan én som mig! Hm hm...

Nej, heller ikke her. Min søn er blevet 4 mdr. Føler at jeg befinder mig i et dilemma mellem bryst/flaske

Anmeld Citér

15. marts 2017

AnoMom

Lul85 skriver:

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5586295/Professor-i-milj%C3%B8medicin-Drop-amning-efter-tre-fire-m%C3%A5neder

Er der nogen der har andet information omkring emnet som enten kan bekræfte eller afkræfte dens indhold.

Politikens kilder plejer nu at være reelle nok. Altså at deres artikler om forskning holder stik. Men når det så er sagt så er der jo også forskning der siger at børn har bedst af at blive fuldammet i op til 1 år. Og det er også skrevet i politikken. 

Der vil altid være fordele og ulemper ved amning er jeg overbevist om. 

Anmeld Citér

15. marts 2017

Jullesnulle

Det er både flour og tungmetaller fra mor som baby får. Så ja langvarig amning behøver ikke være mere sundt end skadeligt.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Anonym

Hmm, jeg synes den er svær. For der er flere ting, der springer mig i øjnene ved hans udtalelser. 

For det første gør han det klart, at der er tale om igangværende forskning, hvor de endnu ikke kan konkludere så meget andet end, at der bliver overført flourstoffer fra mor til barn gennem modermælken. Men man kan endnu ikke sige konkret, hvilke konsekvenser det kan have for barnet. Man ved, at det i nogen tilfælde kan have en effekt på immunforsvaret, men man kender endnu ikke den langsigtede effekt.

Og så er der spørgsmålet om, hvor mange flourstoffer man har i sin krop. Flourstoffer kommer primært fra emballage, og som han selv siger, så er der sket rigtigt meget inden for de seneste 15 år, hvor flere og flere producenter er begyndt at udfase flourstofferne. Jeg er i hvert fald ret nysgerrig på, hvor mange flourstoffer jeg reelt har i kroppen.

Sidst, men ikke mindst, så mangler jeg en sammenligning med mme. For selvom mme i dag er supergodt lavet og næsten ligeså godt som modermælk, så er der åbenlyse ulemper ved det. For eksempel maveproblemer hos små børn, som er nødt til at få afføringsmiddel. Det kan heller ikke være helt sundt i længden... Og det, at mange flaskebørn starter fast føde tidligere. Der er selvfølgelig også delte meninger om, hvilken effekt det har på tarmene og fremtidige tarmproblemer og allergi.

Som jeg læser det, han siger, så er langtidsamning lige nu måske ikke det bedste for barnet, men da vi bruger færre og færre flourstoffer, kan det på sigt blive godt og sikkert igen.

Jeg stopper i hvert fald ikke med at amme min søn på 10 måneder på grund af denne artikel :-) Jeg mangler simpelthen mere konkret evidens på effekten af flourstoffer i forhold til min søns helbred.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Liv_86

Lul85 skriver:

WHO anbefaler fuldamning til min 6 mdr, det gør Sundhedsstyrelsen i øvrigt også

Anmeld Citér

16. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Liv_86 skriver:

WHO anbefaler fuldamning til min 6 mdr, det gør Sundhedsstyrelsen i øvrigt også

Sundhedsstyrelsen anbefalet det, fordi WHO anbefaler det.. Og man skal lige huske på, hvor stor og divers WHOs målgruppe er ��

Dermed ikke sagt, at folk skal hverken del-amme, fuld-amme eller give flaske.. Vi skal bare lige huske, hvorfor (og til hvem), de anbefaler, som de gør.

Anmeld Citér

16. marts 2017

M1G

Alle fordelene vejer op for de få ulemper der er ved modermælk.  Ammenet har vist skrevet et modsvar på et tidspunkt hvor de gennemgår fakta.  Spørg evt når de har åbent.  Mener det er mandag  

Anmeld Citér

16. marts 2017

Jullesnulle

M1G skriver:

Alle fordelene vejer op for de få ulemper der er ved modermælk.  Ammenet har vist skrevet et modsvar på et tidspunkt hvor de gennemgår fakta.  Spørg evt når de har åbent.  Mener det er mandag  

Nu er ammenet ikke lige frem unbiased..? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.