Synes også det er alt for tidligt at droppe den, især også når han falder nemt i søvn til middagsluren - ergo er han træt.
Din argumentation omkring at I selv skal nå nogle ting om aftenen synes jeg måske er en smule egoistisk, og hvis de absolut skal nås, og jeres søn først kan puttes senere, så må den ene jo gøre de andre ting og den anden tage sig af ham.
Jeg ville heller ikke forsøge at afkorte hans middagslur, men faktisk lige det modsatte. Prøv at lade ham sove længere middagslur, for jeg tror måske også han kunne tænkes at være overtræt om aftenen, fordi han sover for lidt til middag, og derfor slet ikke kan finde ro.
Og så tænk over at I ikke giver ham sukkerholdige ting efter hans middagslur og indtil sengetid, og så brug den sidste halvanden time inden puttetid på rolige aktiviteter med ham, så han ikke lige har faret rundt og leget vildt inden, men hans krop ligesom allerede er i ro. Læs evt en bog med ham eller put med ham på sofaen (hvis han gider det).... stille og rolige ting, så hele hans system kan falde til ro, og han derfor ikke skal bruge ekstra tid på det, når han bliver puttet.
Anmeld
Citér