Jeg fik vores søn mens jeg var på kandidatdelen af min uddannelse - og jeg kunne ikke have forestillet mig et bedre tidspunkt. Altså, det er hårdt, og jeg kan da godt se, at der pludselig er flere 7-taller end 12-taller, hvilket jeg selvfølgelig ikke synes er det fedeste i verden, men sådan må det være, når min arbejdsdag nu er noget kortere, end den var før jeg fik barn.
Hvad der til gengæld er det fedeste i verden er den fleksibilitet jeg har - og som vi har som familie. Vores søn bliver afleveret når han er klar (dog senest 8.30, hvor de går i gang med sanglege osv) og jeg henter ham for det meste omkring kl 15. Samtidig er meget af det huslige klaret i løbet af dagen, fordi jeg lige kan sætte en vask over hér mens opvaskemaskinen kører dér. Samtidig er det bare så nemt med barnets sygedage, og eftersom min kæreste er startet på et rigtig godt og spændende - men afgjort også krævende - job, så giver det en enorm frihed for os begge at jeg kan tage sygedagene. Igen, det går så ud over min uddannelse, men det hvis jeg havde et job, ville det jo gå ud over dette i stedet, selvom sygedagene naturligvis ville være delt mere ligeligt med min kæreste (når han ellers ikke arbejdede op mod en deadline).
Samtidig er jeg meget taknemmelig for, at jeg ikke gik direkte fra barsel -> 8-16 hver dag. Jeg har haft en meget mere glidende overgang og nu, hvor jeg er ved at skrive speciale, har jeg ingen skemalagte timer overhovedet.
Ulempen er selvfølgelig økonomien, og det ville da være fedt i det mindste bare at have haft barselsdagpenge i stedet for SU, men, altså, man får det til at løbe rundt
Anmeld
Citér