Børn og uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.210 visninger
17 svar
1 synes godt om
10. marts 2017

Waller

Vi vil så gerne i gang med pb.! Min kæreste har en god uddannelse og fast job. Jeg er 23 og har også fast job, dog ikke en uddannelse, men vil gerne starte på pædagog uddanneslen på et tidspunkt. men om det skal være før eller efter første barn? det aner jeg ikke. har i nogen erferinger med at have små børn mens man læser? fordele og ulemper. kom også gerne med jeres meninger. Jeg kan bruge alt ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Waller skriver:

Vi vil så gerne i gang med pb.! Min kæreste har en god uddannelse og fast job. Jeg er 23 og har også fast job, dog ikke en uddannelse, men vil gerne starte på pædagog uddanneslen på et tidspunkt. men om det skal være før eller efter første barn? det aner jeg ikke. har i nogen erferinger med at have små børn mens man læser? fordele og ulemper. kom også gerne med jeres meninger. Jeg kan bruge alt ��

Min ældste søn var 11 måneder da jeg startede på pædagog seminariet. Og fik nr 2 under uddannelsen.

Jeg syntes det har været super fedt at læse imens børnene var små. Det var nemt når de var syge. (Vi havde  rigtig meget selv studie) 

Man skal til gengæld være rigtig god til at strukturere sin tid. For med børn er der altid vasketøj oprydning osv. 

Jeg skulle i hvert fald sætte timer af til studie så jeg ikke lige lavede alt det huslige og glemte lektierne.

Mine børn blev afleveret i institution fra 8.30- 15 og i og i den tid brugte jeg fra 9-13 på studie og så var der lige lidt tid til at lave det praktiske også.

Og så studerede jeg igen mellem 19-21 hvis der var meget at læse.

Men syntes helt sikkert det har givet os meget at få børn under studie.

Anmeld Citér

10. marts 2017

esioul

hannetheis skriver:

Min ældste søn var 11 måneder da jeg startede på pædagog seminariet. Og fik nr 2 under uddannelsen.

Jeg syntes det har været super fedt at læse imens børnene var små. Det var nemt når de var syge. (Vi havde  rigtig meget selv studie) 

Man skal til gengæld være rigtig god til at strukturere sin tid. For med børn er der altid vasketøj oprydning osv. 

Jeg skulle i hvert fald sætte timer af til studie så jeg ikke lige lavede alt det huslige og glemte lektierne.

Mine børn blev afleveret i institution fra 8.30- 15 og i og i den tid brugte jeg fra 9-13 på studie og så var der lige lidt tid til at lave det praktiske også.

Og så studerede jeg igen mellem 19-21 hvis der var meget at læse.

Men syntes helt sikkert det har givet os meget at få børn under studie.

Nu kan jeg kun snakke fra min synsvinkel..

Jeg har ingen børn.. Synes det kan være rigtig svært når der er meget gruppearbejde, når medlemmerne har børn. Synes det påvirker gruppearbejdet meget med sygdom, lægebesøg osv. 

Uddannelsen er blevet baseret på rigtig meget gruppearbejde og der er mange perioder med opgaveskrivning i gruppe. 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Nel

Jeg venter barn nu her midt i min uddannelse og min kæreste er i fast arbejde. Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvordan det er at have barnet, men for mig er det en perfekt ordning. Vi er økonomiske stabile, pga. min kærestes indtægt, men fleksible pga. at jeg er studerende. Derudover kan min kæreste tage fuld barsel, når jeg ikke i arbejde/på dagpenge. Der er rigtig mange fordele ved at den ene part studerer og den anden arbejder, jeg kan kun anbefale at i gør det, hvis i ellers er klar til det

Anmeld Citér

10. marts 2017

Josephinesmor

Da jeg ventede min datter for 9 år siden var jeg lige startet på SSH Udd. Fik så min datter og efter barsel tog jeg det sidste af min uddannelse færdig. Efterfølgende har jeg taget Ssa udd. Det gjorde jeg lige efter min barsel med nr 2. 

Jeg ville lyve hvis jeg sagde det var nemt. Det kræver vilje og priotering. 

Hvis du er den rette indstilling så kan det sagens lade sig gøre med småbørn under uddannelse. 

Hvis jeg kunne lave det om, ja så havde jeg uddannet mig inden jeg fik børn! 

Men det har helt klart gjord mig stærkere ved at læse samtidig med at have små børn! 

Håber det gav lidt mening 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Lunae

Waller skriver:

Jeg er kæmpe fortaler for at få børn under studie. Jeg fik min datter på pædagogseminariet, men skiftede tol læreruddannelsen efter endt barsel. Her fik jeg så min søn. Vi har haft så meget til til ungerne, haft mulighed for at aflevere sent og hente tidligt, holder ferier med dem osv.

Rent økonomisk er det ikke en forretning (som mange fejlagtigt tror), men hvis du fx får barn under studie og din mand arbejder, så har du faktisk mulighed for at tage 1 års barsel og din mand får alle 32 ugers barsel på dagpenge. Det har vi benyttet os af, så min mand har været på barsel i henholdsvis 5 og 7 mdr med vores to børn.

Anmeld Citér

10. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg fik barn imellem mine uddannelser.. og jeg synes, det var super hårdt. Især fordi uddannelsen var så meget gruppeorienteret, så man var meget afhængige af hinanden.

Det var Selvf. Lækkert, at man nemmere kunne tage fri, når hun var syg.

Men det krævede også en del planlægning i forhold til alt den læsning, der var..

ærligt, så havde jeg det ikke godt med det, men det var mest pga. Manglende forståelse fra klassekammerater, og et studie som ikke var særlig "børnevenligt" i forhold til hvor mange timer jeg havde..

men tror det handler om, hvordan man er som person. Nogle trives jo helt vildt med det, hvor andre ikke gør. Så det tror jeg, man skal overveje.

Anmeld Citér

10. marts 2017

Bananaalice

Der er mange uddannelser jeg mener man kan tage mens man har barn, men er ikke sikker på pædagoguddannelsen er en af dem. Selvfelig spændende at læse om barnets udviklingsspsykologi mens man har sin egen man kan "Observere" men tro nok ikke jeg gad i praktik for at passe andres børn mens man selv har en i den alder, jeg ville nok føle jeg aldrig havde fri.
Men kommer jo an på hvilke alder du vil være pædagog for, om du kommer i praktik på en folkeskole eller andet  
Jeg valgte barn fra da jeg var under uddannelse, for jeg ville langt hellere ud og have en menneskeløn, og få levet et "rigtigt" liv inden børn, det synes jeg nu engang mine ufødte børn er bedst tjent med. I skrivende stund er jeg på dagpenge, blev uddannet sidste år, og venter stadig på at få et arbejde inden for mit felt (ikke pædagog), først når jeg har et fast job kan vi gå i gang med PB. Mange af mine pædagogveninder har svært ved at finde andet end vikariater, selvfølgelig lykkedes det så for nogen af dem når de har haft en del vikariater.

Anmeld Citér

11. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
esioul skriver:

Nu kan jeg kun snakke fra min synsvinkel..

Jeg har ingen børn.. Synes det kan være rigtig svært når der er meget gruppearbejde, når medlemmerne har børn. Synes det påvirker gruppearbejdet meget med sygdom, lægebesøg osv. 

Uddannelsen er blevet baseret på rigtig meget gruppearbejde og der er mange perioder med opgaveskrivning i gruppe. 

Dengang jeg studerede havde vi også meget gruppe arbejde.

Havde vi det var mine børns dag i vuggestue som en dag på skole. Og Ja de bliver syge og alt efter hvad de fejlede havde jeg nogen gange den ene med som legede på gulvet og andre gange aftalte vi noget som jeg lavede hjemme.

Det har aldrig været noget problem med gruppearbejde.

Man kan jo også selv blive syg under gruppe arbejde.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vil dog indskyde at jeg har læst til pædagog lidt, hvor jeg oplevede at tolerancen i forhold til man havde børn var højere end den uddannelse, jeg endte med at tage. 

Det kommer Selvf også an på holdet, men der var tit nogle der havde børn med, ikke kun hvis det var syge, men som noget hygge.. det virkede i hvert fald ikke som børnene var et problem... tværtimod! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.