Eksperthjælp: Ønske om efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. marts 2017

Karen Bøhrnsen

Er det umuligt for mig at blive gravid igen pga min alder? Har 3 børn i forvejen og er 36 år. Den yngste er 7 år. Det er samme far til alle børnene. Nu ønsker vi os en efternøler. Tidligere har det ikke være svært for os at blive gravide( inden for 1-3mdr) men denne gang, går det ikke så nemt. Vi har forsøgt i 4 mdr nu, og ved jo godt det ikke er længe, i forhold til andre. Har normal menstruations cyklus på 29 dage. Men da det ikke er lykkes for os endnu denne gang, gør det at jeg har mange tanker i mit hoved omkring det. Feks kan jeg overhovedet blive gravid i en alder af 36år? (Manden 41år) Hvorfor er det pludselig svært, når vi ikke tidligere har haft problemer? Skal vi bare regne med det tager længere tid pga vi er blevet ældre, end med første barn?

Karens svar

Hej med dig

Du har kun en anelse nedsat frugtbarhed som 36-årig. Så du kan stadig sagtens blive gravid.

Men der er mange hormoner på spil ved befrugtning og bevarelse af graviditet, som ikke er nemme at styre.

Ofte ses der ved stor opmærksomhed om ønsket graviditet, at det først er når graviditetønsket fylder lidt mindre, at hormonerne skaber gunstige graviditets vilkår...

Selvfølge skal samleje finde sted ved ægløsningstidspunktet, men det har I vel styr på ;-)

Mit råd til jer er et forsøge nogle måneder eller et halvt år endnu og hvis graviditeten stadig udebliver, så henvend jer til din læge. Han vil kunne henvise jer videre til en gynækologisk udredning.

Held og lykke med projektet.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og IBCLC

like: facebook/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+