Når andre holder ens baby og lader det gå på runde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2017

Liv_86

tarkoflen skriver:

Først og fremmest er det ganske normalt at du har det sådan. Jeg læste en artikel på Vores børn om det på et tidspunkt, måske du skulle se om du kunne søge den frem, mener overskriften hed noget med din indre løvemor. 

I forhold til at sige det til familen, så ville jeg klart dreje det over på drengenes behov. Fortæl stille og roligt hvordan natten og den efterfølgende dag forløb og sig at det måske var lige i overkanten med så mange stimuli. Så når de skal spise eller du/din mand vurderer de har brug for ro, så går l lige ind ved siden af. Din mand har vel også bemærket at de ikke var tilpas efter familiebesøget?

Jo han bemærkede det godt i nat. Men altså står selv med dem. Om dagen er jeg alene fra 8-17.30 så der ved han jo ikke hvad der er sket udover det jeg fortæller

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2017

Liv_86

Nel skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig. Nu er jeg stadig gravid med min første, så jeg kan kun forestille mig hvordan jeg vil have det. Men tror også alt ville stritte på mig, hvis min baby skal gå på runde og at folk ikke spørger. Jeg kan forestille mig at det bliver nemmere jo større de bliver, men jeg synes overhovedet ikke der er noget galt i at have det sådan.

Du må bare få det sagt på en pæn måde. Gøre det klar for folk, så du ikke føler at dine grænser bliver overskredet. I sidste ende er det dig der bestemmer over dine børn, folk vil altid have holdninger til alle mulige ting omkring børn, som strider imod det man selv tror på. Det mærker jeg allerede nu, selvom jeg ikke engang har født.

Ja det er lige præcis det. Folk kommer altid med gode råd eller har en mening om alting. så du har  ret i at jeg må få det sagt på en pæn måde. 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Liv_86

Mor11 skriver:

jeg tror faktisk under alle omstændigheder at det bliver taget bedre imod hvis det er børnene du fokuserer på, og ikke at DU har det stramt med det folk har det med at gøre det modsatte af hvad vi forældre beder om - jeg ved ikke hvorfor - sikkert fordi vi er pylrede i deres hoveder og måske bare fordi de kan.. (tumper )

Det lyder som en rigtig god ide

Anmeld Citér

6. marts 2017

Jullesnulle

Liv_86 skriver:

Ved godt jeg ikke kan klandre min mand. Men nu er det tit sådan at man bliver sur på dem man holder af. Og bliver mega træt af at han ikke bakker mig op. 

Jeg er selv anden gangs forældre, men jeg sidder stadig ikke og råber henover mine børn. Og er ikke blevet mere "loose" af at være anden gangs forældre. 

Folk må gerne hjælpe og holde. Men har nok vare mere brug for at de så gad komme og svinge støvsugeren end at holde min baby. Men det gider de ikke ligefrem

Men de er ho også bare interesserede i dine børn - det har vel også en værdi eller...?

jeg ville personlig langt hellere at folk gider mine børn end tager min opvask eller støvsuger. 

Du må jo ellers selv sige fra hvis de hår over dine grænser. De går jo åbenbart ikke over din mands. 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Liv_86

Mum33 skriver:

Tillykke med dem

På baggrund af det du skriver, tænker jeg, om de er gamle nok til at komme med til arrangementer såsom familiefest allerede? Hvis børnene har brug for så megen ro, så er det måske best at melde fra indtil de bliver lidt større? 

Mht til "runde" så kan det godt være svært. Jeg har altid haft det helt fint med, at andre holdt mit barn, men øjeblikkelig de begyndte at blive urolige, mm, så skal jeg have dem retur  Brug lidt humor eller -"jeg er nok lidt en hønemor, men vil I ikke ....." Man bliver nødt til at melde ud, for de kan ikke se på dig, at du er utilpas med situationen. 

Jeg synes faktisk at det er sødt at din søster (eller hvem det var) inddrager din niece på den måde, og tror ikke hun opfatter det på samme måde som dig. Skal ungerne have helt ro under spisning, så er det nok bedst at sætte sig ind i et andet rum. 

Det er min svigerinde. 

Ja det er da sødt til en vis grænse. Men når de for 20 gang har prikket og klappet så synes jeg ikke længere at det er sødt. Det er altså ikke fordi de er mega forsigtige. 

De har det fint med at være med andre steder. Så længe de ikke bliver kastet rundt med

Anmeld Citér

6. marts 2017

Liv_86

Jullesnulle skriver:

Men de er ho også bare interesserede i dine børn - det har vel også en værdi eller...?

jeg ville personlig langt hellere at folk gider mine børn end tager min opvask eller støvsuger. 

Du må jo ellers selv sige fra hvis de hår over dine grænser. De går jo åbenbart ikke over din mands. 

Tja der er vi nok forskellige

Anmeld Citér

6. marts 2017

Jullesnulle

Liv_86 skriver:

Tja der er vi nok forskellige

Du vil heller at de ikke viser interesse...? Ja det forstår jeg ikke. 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Stivdie

Liv_86 skriver:

Hej derude. 

Var i går til familie fødselsdag ved svigerfamilien med mine 5 uger gamle tvillinge drenge. 

sagen er den at jeg nok er en rigtig løvemor. Kan kan slet ikke have at andre "bestemmer" hvem der skal holde dem og lader dem gå på runde. Hvordan får jeg sagt det på en pæn måde????

fx sad jeg og ammede og min svigerindes datter kom hen og skulle ae, prikke og røre som 2 årige børn nu gør. Det er også ok i et vis omfang. Jeg plejer at sige til min egen datter på 7 at de skal have ro til at spise, hvis det bliver for meget med at røre når de spiser. Det sagde jeg så også flere gange til min niece, men det er jo klart en 2-årig ikke forstår det og det forventer jeg heller ikke. Men forventer at forældrene reagere på det og det gjorde min svigerinde eller nogle af de andre bare ikke. 

Efter mad kom drengene op til farmor og min kærestes tante. På et tidspunkt forlader jeg rummet og da jeg kommer tilbage har de bare givet dem videre. Det synes jeg bare slet ikke er ok og kan mærke jeg bliver ret sur.  

Ikke nok med det så synes min svigerinde at hendes børn hele tiden skal komme hen og se mine (hun har også tvillinger) og kalder på dem selvom de har gang i leg. Altså behøver hun ligefrem kalde hendes 2 årige børn hen så de for 20 gang kan klappe mine 5 uger gamle drenge på hovedet. De må gerne ae osv når de har lyst men forstår ikke hvorfor hun hele tiden vil have dem hen til mine. 

Min svigerinde siger på et tidpunkt: " det er det gode ved familie fest så har alle andre ens børn". Altså det kan godt være at hun synes det var fedt hendes tvillinger blev holdt af alle men det synes jeg bestemt ikke. Slet ikke når de skal gå på runde og der hele tiden skal stå en 2 årig og klappe og prikke. 

Det endte med jeg blev sur på min kæreste fordi han ikke siger noget. Han synes det er helt fint, for så får de jo et forhold til familien. Men det skal de jo nok få og de må gerne holde og dikke dikke... Med måde. 

Jeg begyndte at tude og måtte lige gå 5 min. Da jeg kom ind havde min kæreste vores ene søn så ved ikke om han sagde noget til dem. De synes sikkert også jeg er mega hysterisk. Men jeg er bare slet ikke mor som min svigerinde er det og sagtens kan overlade sine børn til andre og trøstes af andre osv, det kan jeg ikke. 

Hvordan får jeg sagt på en pæn måde at de gerne må holde men ikke skal gå fra atm til arm, at der ikke behøver at stå en 2 årig i deres hoveder kontant ( selvom det er sødt når de giver en kram) og at de skal have fred når de spiser????

sorry det blev lidt langt med gruer allerede for næste familie fest. Og har haft børn hele natten der var kede af det

Åh, jeg forstår dig så godt! Da min datter var helt lille havde jeg det faktisk svært med at nogen som helst andre end hendes far holdt hende. Hun havde kolik og var ked af det næsten hele tiden. Hun vat vel omkring 6 mdr inden jeg blev okay med det. 

Jeg prøvede at lade som ingenting, selvom jeg syntes det var forfærdeligt. Næste gang vil jeg nok melde ud, at det kun er mor og far der holde de første uger - baby har jo ikke behov for at bonde med andre end os så tidligt. 

I forhold til din situation, så ville jeg nok også gøre opmærksom på, at tvillingerne havde reageret ret kraftigt det følgende døgn, så nu vil I gerne prøve med færre indtryk og personskift, så de ikke bliver overstimulerede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.