Det pokkers drengenavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2017

Benedikte85

Mor-til-Alfred skriver:

Jeg er mest til Thorvald, som jeg ville udtale ligesom din kæreste.

ellers hvad med Sigurd? Eller Svend? Eller mit yndlingsnavn Viggo?

Svend er også et af de navne jeg har nævnt for min kæreste. Men han kan ikke lide det navn. 

Møgfrustrerende! 

Hvad gør at du synes bedre om Thorvald end Sigfred?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

Benedikte85

Karina84 skriver:

Jeg forstår virkelig godt dine grunde til at skulle have Helge med i navnet, men jeg ved ikke om det er min modstand mod 2 navne, eller om det er de navne i vil sætte samme med.

Men for mig bliver det 2 gange (for mig, til min smag) uheldige navne, og navne jeg ikke bryder mig om.

I stedet for kun at vælge Helge, som er lidt specielt, men med en sød historie. 

Måske er jeg farvet af min far, der har et fornavn som er meget almindeligt for hans generation, sat sammen med Ivan. Han har altid hadet det og aldrig brugt det. Jeg kan ikke huske om de havde nogle specielle grunde til at vælge det, men alle børnene skulle have et mellemnavn. 

Alternativt ville jeg sætte det sammen med et mere nutidigt, ikke nødvendigvis populært navn, hvis Helge alligevel ikke skal bruges.

Åh det blev lidt langt, og sikkert ikke noget du kan bruge til noget, da det er JER der skal elske navnet 

Jeg tænker at Sigfred måske så nok er bedre som fornavn end Thorvald?

Sigfred Helge Littau Absalon?

Anmeld Citér

5. marts 2017

Karina84

Benedikte85 skriver:

Jeg tænker at Sigfred måske så nok er bedre som fornavn end Thorvald?

Sigfred Helge Littau Absalon?

Ja det synes jeg faktisk, og jo mere jeg siger det, jo mere sødt bliver det faktisk 

Anmeld Citér

5. marts 2017

MM00

Benedikte85 skriver:

Hejsa 

Jeg har tidligere skrevet herinde vedr. navn til vores kommende barn. Det viser sig et andet navn er dukket frem, da kæresten og jeg er uenige om, hvordan det navn (jeg troede vi havde fundet) skal udtales. Min kæreste udtaler navnet Thorvald, som Thoorvald med godt tryk på Thor. Jeg er ikke vild med den måde sige navnet på. Jeg udtaler det i stedet Tår-vald. 

Det er gamle danske/oldnordiske navne, som kigges efter. Ikke den der nye-nordiske navne trendbølge. Sigfred er et andet navn jeg har bragt frem. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det virker for moderne, for alternativt og specielt - for det ønsker jeg/vi på ingen måde at det skal være. 

For at gøre en lang fortælling kort og konkret efterspørger jeg, hvad I søde mennesker, synes bedst om - passer bedst med hinanden i sin (navne)helhed.

Sigfred Helge Littau Absalon 

Eller:

Thorvald Helge Littau Absalon 

Jeg er mest til Sigfred 

Hvad med at starte forfra også i begge laver en liste med de navne i kan lide? 

Anmeld Citér

5. marts 2017

hekran

Sigvald ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.