Det pokkers drengenavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.733 visninger
24 svar
7 synes godt om
4. marts 2017

Benedikte85

Hejsa 

Jeg har tidligere skrevet herinde vedr. navn til vores kommende barn. Det viser sig et andet navn er dukket frem, da kæresten og jeg er uenige om, hvordan det navn (jeg troede vi havde fundet) skal udtales. Min kæreste udtaler navnet Thorvald, som Thoorvald med godt tryk på Thor. Jeg er ikke vild med den måde sige navnet på. Jeg udtaler det i stedet Tår-vald. 

Det er gamle danske/oldnordiske navne, som kigges efter. Ikke den der nye-nordiske navne trendbølge. Sigfred er et andet navn jeg har bragt frem. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det virker for moderne, for alternativt og specielt - for det ønsker jeg/vi på ingen måde at det skal være. 

For at gøre en lang fortælling kort og konkret efterspørger jeg, hvad I søde mennesker, synes bedst om - passer bedst med hinanden i sin (navne)helhed.

Sigfred Helge Littau Absalon 

Eller:

Thorvald Helge Littau Absalon 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2017

Fremad

Vi har en Magne, nordisk navn der stammer fra Magni 

Anmeld Citér

4. marts 2017

Jems

Benedikte85 skriver:

Hejsa 

Jeg har tidligere skrevet herinde vedr. navn til vores kommende barn. Det viser sig et andet navn er dukket frem, da kæresten og jeg er uenige om, hvordan det navn (jeg troede vi havde fundet) skal udtales. Min kæreste udtaler navnet Thorvald, som Thoorvald med godt tryk på Thor. Jeg er ikke vild med den måde sige navnet på. Jeg udtaler det i stedet Tår-vald. 

Det er gamle danske/oldnordiske navne, som kigges efter. Ikke den der nye-nordiske navne trendbølge. Sigfred er et andet navn jeg har bragt frem. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det virker for moderne, for alternativt og specielt - for det ønsker jeg/vi på ingen måde at det skal være. 

For at gøre en lang fortælling kort og konkret efterspørger jeg, hvad I søde mennesker, synes bedst om - passer bedst med hinanden i sin (navne)helhed.

Eller:

Kan bedst lide Sigfred 

Anmeld Citér

4. marts 2017

Cassandra

Benedikte85 skriver:

Hejsa 

Eller:

Sigfred

Anmeld Citér

4. marts 2017

Benedikte85

Cassandra skriver:

Sigfred

Hvad er årsagen til du foretrækker navnet Sigfred frem for Thorvald?

Anmeld Citér

4. marts 2017

Benedikte85

Jems skriver:

Kan bedst lide Sigfred 

Men hvorfor?  Mener du det passer bedre til de andre navne fx familienavnet Helge. 

Anmeld Citér

4. marts 2017

MiniMe2005

Klart Thorvald! Som jeg også ville udtale Tårvald ;-)

Hvad med Harald, Sverre eller Olav? Ellers kender vi også en Magne. Det er et virkeligt fint navn :-)

Anmeld Citér

4. marts 2017

Jems

Benedikte85 skriver:

Men hvorfor?  Mener du det passer bedre til de andre navne fx familienavnet Helge. 

Lyder bedst med de andre navne plus det ligger bedst på tungen ☺

Anmeld Citér

4. marts 2017

Cassandra

Benedikte85 skriver:

Hvad er årsagen til du foretrækker navnet Sigfred frem for Thorvald?

Sigfred klinger bedre til navne sammenhængen - der er bedre klang i sammenhængen - Thorvald virker lidt dominerende i den sammenhæng

Anmeld Citér

4. marts 2017

ErDetSnartNU

Hvordan udtaler man Sigfred? Jeg må indrømme at jeg først læste det som Sigfried (er det ikke tysk?) og på dansk ville jeg også udtale det SiGfred. Jeg kan Best lide thorvald og udtaler det også som din kæreste gør ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.