millesofie skriver:
hej jeg ville lige høre jeres mening..
vi har en lille gut herhjemme på knap 4 år, han har ikke boet hos sin far siden han var et år men har været på weekend altid i ca 2-3dage af gangen hveranden uge
han er nu kommet i en alder hvor han er begyndt at tænke over hvorfor han skal derhjem og hvor meget han savner sin mor mår han er der hjemme.. 
hvilket vi prøver at hjælpe ham med, ved at tale om det, trøste og opmundre..
men mit spørgsmål er hvornår bliver man gammel nok til at kunne være væk fra sin mor i 14 dage ? er det forskelligt fra barn til barn? og hvornår ved man at han er klar??
det er selvfølgelig sommerferien jeg tænker på, for den har man som far jo også ret til..
håber der sidder nogle kloge hoveder derude 
Mvh en bekrymret storesøster
Hejsa.
Min kæreste har en søn på snart 4 år, fra et tidligere forhold.
I sommers havde vi ham i to hele uger. ( der var han 3 1/2.)
Det var super og forløb uden problemer. Han var glad og tilfreds og det var faktisk først om lørdagen, hvor han skulle hjem om søndagen at han spurgte, hvornår han skulle hjem til mor igen.
Min kæreste har altid haft ham hver anden uge fra onsdag efter børnehave til og med mandag morgen, hvor han afleverede ham i børnehave igen.
Da min kæreste er flyttet op til mig(langt fra hvor han boede før) og hans eks samtidig også er flyttet langt fra hvor hun boede har de lige været i statsamtet for at få fastsat samvær, da de ikke helt kunne blive enige.
Der er det fastslået at min kæreste har ret til at have ham 3 uger i sommerferien, hvor af de to af ugene SKAL være sammenhængende g inden for skolernes sommerferie.
Men alt afhænger jo også af barnet og af forældrene og deres samarbejde.
Måske hvis i kan blive enige, kunne i j aftale at han fx har ham uge 29 og igen i uge 31, hvis i vurderer at to sammenhængende uger:0) Men så skal faderen jo lige være med på ideen:0)
Håber i finder en løsning der passer jer:0)
Knus
Christina 17+1
Anmeld