Aftensmad med kylling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

linemus

Jeg har taget kyllingefiletter op, men mangler inspiration til, hvad jeg skal lave med dem....

Hjælp  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Plysbjørnen

Du kunne stege dem, og så lave nogen ris og en god beanaise (staves?) til.
Mums

Anmeld

6. oktober 2009

..

Hvad med at skære en revne i dem og fylde fx pikantost i og så vikle bacon omkring dem? Nemt og lækkert

Anmeld

6. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Du kunne også skære dem ud i små tern og stege dem med forårsløg og peber og så noget carry over. Når det så er mør  ´lige lidt mel over og så mælk og lidt vand så har du en sovs til også der smager ret godt.
Det kan jo også lade sig gøre med andre krydderier

Anmeld

6. oktober 2009

linemus

Macrolf skriver:

Hvad med at skære en revne i dem og fylde fx pikantost i og så vikle bacon omkring dem? Nemt og lækkert

Skærer du så en revne oveni filetten eller langs siden? Det lyder vildt godt. Tror det er en vinder sammen med nogle kartofler/grøntsager i ovnen

Anmeld

6. oktober 2009

linemus

Joan ( Smallie ) skriver:

Du kunne også skære dem ud i små tern og stege dem med forårsløg og peber og så noget carry over. Når det så er mør  ´lige lidt mel over og så mælk og lidt vand så har du en sovs til også der smager ret godt.
Det kan jo også lade sig gøre med andre krydderier

Uhm, den gemmer jeg også lige.

Hælder du mel og mælk over kyllingen, eller tager du det af panden først? Hvor meget sådan cirka bruger du til en sovs?

Anmeld

6. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Uhm, den gemmer jeg også lige.

Hælder du mel og mælk over kyllingen, eller tager du det af panden først? Hvor meget sådan cirka bruger du til en sovs?

Jeg drysser mel ud over det hele og røre så lige så stille og roligt mælk og lidt vand i og lader den koge op. Du ved lige som en op bagt sovs bare på den nemme måde og uden fedt. Jamen hvor meget mel bruger jeg hmmmm bum bum ja altså det ved jeg jo ikke lige men med en 1dl er der hvis nok til jer. Ja alt efter hvor meget sovs i gerne vil have.
Og for at gøre det hele endnu nemmer har jeg forårsløg og peber i fryseren der bare lige er til at smide på panden, så er det rigtig nemt og lave aftensmad og kan gøres på 15 min

Anmeld

6. oktober 2009

linemus

Macrolf skriver:

Og skal de i ovnen eller på panden??

Anmeld

6. oktober 2009

..

linemus skriver:

Skærer du så en revne oveni filetten eller langs siden? Det lyder vildt godt. Tror det er en vinder sammen med nogle kartofler/grøntsager i ovnen

Jeg skærer den oveni fileten.. Velbekomme, det smager mums

Anmeld

6. oktober 2009

linemus

Macrolf skriver:

Jeg skærer den oveni fileten.. Velbekomme, det smager mums

Skal det i ovnen? Og ca hvorlænge? Eller steger du det på panden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.