NM siger også dig i stedet for mig og den er virkelig svær at forklare dem ud af.

Jeg tror bestemt heller ikke, I har noget at bekymre jer over. Jeg tror ikke nødvendigvis, et lille barn, der desuden har mere travlt med motorikken, gider at beskæftige sig med sprog, når de ellers føler sig fint forstået. Og når både I og DP'en længe har forstået hende, har hun garanteret ikke set nogen grund til at gøre mere ved den sag.
At hun så nu er begyndt at blive frustreret, fordi hun ønsker at fortælle mere end hun lige er i stand til er sikkert bare det spring alle ungerne går igennem lige før de virkelig lærer at tale så gardinerne blafrer.
Den frustration er garanteret bare et udtryk for, at sproget er lige på trapperne. Hvis den ikke kom og hun blev ved med at være tilfreds med småvolapyk, var "det rigtige sprog" nok længere væk.
Hvis jeg var dig, ville jeg i hvert fald tage det fuldstændig roligt ind til videre, for så gamle er vores poder sgi heller ikke endnu. Men jeg kan godt forstå, du blev ked af det, for man bliver altid så bekymret, når nogle lufter mistanker om, at noget kunne være galt med ens øjesten.
Knus Birgitte
Anmeld