En god begynderhund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Vi startede med en labrador, som første hund og har nu 2 goldens. Synes at begge racer er gode "begynder" hunde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2017

k&k&k&k

MummiT skriver:

Jeg går lidt med en drøm om en vovse, når jeg en gang finder et nyt sted at bo hvor det er tilladt at have dyr. 
Der går dog noget tid, for de steder jeg har skrevet mig op til er der for det meste 4-10 års ventetid på.  Men derfor kan man jo godt undersøge lidt alligevel

Hvilke racer kender I der er gode til førstegangsejere?

Den skal være:

- God til børn

- Rimelig nem at træne

- Rimelig nem at "vedligeholde" mht pels og sådan. 

Har selv tænkt at dansk/svensk gårdhund kunne være et godt bud.

Jeg er vokset op med diverse hunderacer og er for nyligt selv blevet hundeejer for første gang. 

Mine forældre har haft alt fra gadekryds til rene racer. dog har det primært været jagtracer. Labrador (gul og brun) flatcoat retriver. Formel 1, osv. 

Vi har købt en blanding af ruhåret hønsehund og labrador (far er ren ruhåret og mor er halv ruhåret, halv labrador) og hun skal primært være familiehund men da min far er jæger er meningen også at hun skal være brugshund. 

Og det er virkelig en jungle af racer og vælge imellem. Men min anbefaling vil være en hund i den lille del af skalaen, en hund der ikke er høj energi, og som er lydig. Der findes racer bla. Beagle som virkelig kræver træning. 

Men det er vigtigt at i i jeres søgen måske besøger folk med diverse racer og danner jer et indtryk ud fra det også. 

Og så skal i vide at det VIRKELIG kræver arbejde og tålmodighed og have en hvalp! Selv jeg som er opvokset med hunde er blevet meget overrasket! 

Og til sidst et par billeder af vores meget endnu (uopdragne) Rulapper hvalp Kira ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tusind tak for alle jeres gode, brugbare svar!

Det har givet en idé om hvad jeg skal se efter til den tid. Pt må jeg ikke have dyr, men jeg leder efter et 4-værelses leje-hus, helst med have. Så der kommer til at være ok plads til en mellem størrelse hund, som jeg tænker det skal være. Så en Cavalier kunne være en fin mulighed. 
Igen tusind tak

Anmeld Citér

13. februar 2017

Troldemommi

Jeg går også og drømmer om at få hund, det skulle være en Golden retriver, jeg elsker den race de er så bløde, lækre og godmodige 

Men desværre bor vi til leje hvor man kun må have et kæledyr, og vi har allerede en perlemis 

Anmeld Citér

13. februar 2017

PernilleogLouis

Vi har en DS og ja han har masser energi men kan ikke se problemet i at han skulle være en førstegangs hund. Vores er min drengs bedste ven

Anmeld Citér

13. februar 2017

Jj1709

MummiT skriver:

Jeg går lidt med en drøm om en vovse, når jeg en gang finder et nyt sted at bo hvor det er tilladt at have dyr. 
Der går dog noget tid, for de steder jeg har skrevet mig op til er der for det meste 4-10 års ventetid på.  Men derfor kan man jo godt undersøge lidt alligevel

Hvilke racer kender I der er gode til førstegangsejere?

Den skal være:

- God til børn

- Rimelig nem at træne

- Rimelig nem at "vedligeholde" mht pels og sådan. 

Har selv tænkt at dansk/svensk gårdhund kunne være et godt bud.

Jeg vil til hver en tid anbefale en fransk bulldog.. 

Jeg har selv en, og han har virkelig været nem at opdrage, ( han kan lære alt, bare man har godbidder ) 

Det er en utrolig dejlig race hvis man har børn.. Men bestemt også ellers 

Jeg har igennem mit liv haft et par stykker af den race, og jeg skal ikke have andre racer igen 

Pelsen har ikke krævet særlig pleje ved dem jeg har haft, udover de selvfølgelig er blevet børstet 

Anmeld Citér

13. februar 2017

Bianca01

Herhjemme har vi en staffordshire bull terrier blandet med Old English bulldog, og hun ELSKER ALT OG ALLE! 

Hun er bare så kærlig og sød. Vi øvede dæk og sit, på 5 min, siden da har hun altid kunnet. Hun giver poten når der er en godbid.. 
Jeg synes hun er en strålende begynder hund!

Anmeld Citér

13. februar 2017

*Toffee*

I stedet for at tænke i begrebet 'begynder' hund, så skal du mere tænke over hvad du kunne tænke dig at lave med hunden og hvad du kan tilbyde en hund. Når det er på plads, så kan du begynde at kigge på hvilke hunde der matcher de kriterier. 

Held og lykke med det. Livet med hunde er dejligt 

Anmeld Citér

13. februar 2017

anonym94

For det første tænk over hvilken familie i er, altså er børnene meget vilde og voldsomme osv da hunden bliver ligesom hjemmet. Dermed vil jeg sige i skal vælge hund efter at den kan holde til der er børn så ikke en alt for lille hund. Jeg har dog rigtig god erfaring med rottweiler men man skal gøre op med sig selv om man er modstands dygtigt til at træne en rottweiler det er en fantastisk familie hund og lærenem men den kræver også at vide hvor skabet skal stå men alle hunde og børn vil på et tidspunkt afprøve grænser  

Anmeld Citér

13. februar 2017

Mami

Boston terrier 

mobs 

fransk bulldog 

golden (af gammel type) 

labrador (igen gammel type) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.