MummiT skriver:
Jeg går lidt med en drøm om en vovse, når jeg en gang finder et nyt sted at bo hvor det er tilladt at have dyr.
Der går dog noget tid, for de steder jeg har skrevet mig op til er der for det meste 4-10 års ventetid på. Men derfor kan man jo godt undersøge lidt alligevel 
Hvilke racer kender I der er gode til førstegangsejere?
Den skal være:
- God til børn
- Rimelig nem at træne
- Rimelig nem at "vedligeholde" mht pels og sådan.
Har selv tænkt at dansk/svensk gårdhund kunne være et godt bud. 
Jeg er vokset op med diverse hunderacer og er for nyligt selv blevet hundeejer for første gang.
Mine forældre har haft alt fra gadekryds til rene racer. dog har det primært været jagtracer. Labrador (gul og brun) flatcoat retriver. Formel 1, osv.
Vi har købt en blanding af ruhåret hønsehund og labrador (far er ren ruhåret og mor er halv ruhåret, halv labrador) og hun skal primært være familiehund men da min far er jæger er meningen også at hun skal være brugshund.
Og det er virkelig en jungle af racer og vælge imellem. Men min anbefaling vil være en hund i den lille del af skalaen, en hund der ikke er høj energi, og som er lydig. Der findes racer bla. Beagle som virkelig kræver træning.
Men det er vigtigt at i i jeres søgen måske besøger folk med diverse racer og danner jer et indtryk ud fra det også.
Og så skal i vide at det VIRKELIG kræver arbejde og tålmodighed og have en hvalp! Selv jeg som er opvokset med hunde er blevet meget overrasket!
Og til sidst et par billeder af vores meget endnu (uopdragne) Rulapper hvalp Kira
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér