En god begynderhund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.452 visninger
25 svar
13 synes godt om
12. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg går lidt med en drøm om en vovse, når jeg en gang finder et nyt sted at bo hvor det er tilladt at have dyr. 
Der går dog noget tid, for de steder jeg har skrevet mig op til er der for det meste 4-10 års ventetid på.  Men derfor kan man jo godt undersøge lidt alligevel

Hvilke racer kender I der er gode til førstegangsejere?

Den skal være:

- God til børn

- Rimelig nem at træne

- Rimelig nem at "vedligeholde" mht pels og sådan. 

Har selv tænkt at dansk/svensk gårdhund kunne være et godt bud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2017

amkjaer

Jeg ville absolut ikke mene en ds var en god førstegangsfødende med børn. det er en meget intelligent og meget aktiv race som sikkert vil løbe en del om hjørner med dig hvis du ingen træningserfaring har. 

Jeg ville anbefale fx en cavalier king Charles speciel eller evt en whippet - hvis man kan forlige sig med udseende på den sidste er det en enorm nem hund. Søde og omgængelig en god størrelse når man har børn. Kræver ikke det vilde motion bare de får lov at løbe på gåturen et par gange lm ugen så sover de nærmest resten af tiden i hjemmet. Pelsplejen er der ikke rigtig noget af. De er ikke nemme at træne men det er fordi de ikke gider og deres personlighed gør også at det nærmest ikke er nødvendigt.

Mvh en veterinærsygeplejerske og hun detaljer gennem 12 år �� nå ja og ingen af racerne er nogle jeg selv har så det er ikke bare fordi jeg syntes min egen er verdens bedste men sagt med udgangspunkt idet du efterspørger ☺

Anmeld Citér

12. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
amkjaer skriver:

Jeg ville absolut ikke mene en ds var en god førstegangsfødende med børn. det er en meget intelligent og meget aktiv race som sikkert vil løbe en del om hjørner med dig hvis du ingen træningserfaring har. 

Jeg ville anbefale fx en cavalier king Charles speciel eller evt en whippet - hvis man kan forlige sig med udseende på den sidste er det en enorm nem hund. Søde og omgængelig en god størrelse når man har børn. Kræver ikke det vilde motion bare de får lov at løbe på gåturen et par gange lm ugen så sover de nærmest resten af tiden i hjemmet. Pelsplejen er der ikke rigtig noget af. De er ikke nemme at træne men det er fordi de ikke gider og deres personlighed gør også at det nærmest ikke er nødvendigt.

Mvh en veterinærsygeplejerske og hun detaljer gennem 12 år �� nå ja og ingen af racerne er nogle jeg selv har så det er ikke bare fordi jeg syntes min egen er verdens bedste men sagt med udgangspunkt idet du efterspørger ☺

Tusind tak for dit svar!

Grunden til at jeg har tænkt dansk/svensk gårdhund er at min eks (min datters far) har sådan 2, så dem har jeg jo lidt erfaring med. Har dog selvfølgelig ikke skulle træne af dem.

Men det lyder bestemt også som et godt bud med en cavalier king Charles.

Anmeld Citér

12. februar 2017

God-mor

MummiT skriver:

Jeg går lidt med en drøm om en vovse, når jeg en gang finder et nyt sted at bo hvor det er tilladt at have dyr. 
Der går dog noget tid, for de steder jeg har skrevet mig op til er der for det meste 4-10 års ventetid på.  Men derfor kan man jo godt undersøge lidt alligevel

Den skal være:

- God til børn

- Rimelig nem at træne

Jeg vil heller ikke anbefalde en dansk/svensk gårdhund da den kræver meget træning, er meget intelligent og skal have massere af motion og indtryk. Mine svigerforældre har en, og kender en del med den race. 

Tænker evt. en mops som et godt bud

Anmeld Citér

12. februar 2017

Lucky05

MummiT skriver:

Den skal være:

- God til børn

- Rimelig nem at træne

Mine forældre har en cavalier king charles. Super super dejlig hund. Bare vær OBS på , at den skal klippes ca hver 3. Måned. Og det giver mine forældre ca 700 kr for. Lige så det er med i overvejelserne  Men fantastisk hund.. 

Anmeld Citér

12. februar 2017

amkjaer

Lucky05 skriver:

Mine forældre har en cavalier king charles. Super super dejlig hund. Bare vær OBS på , at den skal klippes ca hver 3. Måned. Og det giver mine forældre ca 700 kr for. Lige så det er med i overvejelserne  Men fantastisk hund.. 

Cavalier skal ikke klippes med mindre man steriliserer dem fordi det ødelægger pelsen. En uneutraliseret cavalier skal højst have klippet pelsen på fødderne og det kan de fleste klare selv ☺

Anmeld Citér

13. februar 2017

Bebsen

Stemmer i koret, dansk svensk er ikke en starter hund, den skal virkelig aktiveres og motioneres for ikke at være en hyper pain in the ass 

hvad er du til, sådan rent udseendesmæssigt? 

Jeg har selv en fransk bulldog hvalp, og tidligere haft muskelhund 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. februar 2017

et-ønske

Min første tanke er også en cavalier det er en skøn hund  

den er god til at tilpasse sig det miljø den er i - og er ikke en race man på forhånd kan sige "kræver" noget, som f.eks en jagthun mv. 

Anmeld Citér

13. februar 2017

L-Mortil3

DSG er en mega skøn hund, og kan nu altså sagtens være god til børn og som førstegangs hundeejer, men det gælder jo for dem som med enhver anden race at man skal sætte sig ind i deres behov.

De er rigtig aktive, men er også loyale, trofaste, kærlige og hyper intelligente !

En skøn - skøn hund!!

Tanker omkring str er nok også vigtig, en labrador i en 2 værelses kan være lidt meget :-)

En tibbetansk spaniel kunne også være et godt bud, de er dog ikke voldsomt lydige, men de har stort set intet behov for fysisk aktivitet, men hjerneaktivitet (snuse, dufte, se) .

De helt små racer finder jeg ikke så gode til børn, gø'er meget og er lidt skrøbelige...

Vi har en halv lab/newfoundlænder og så en weekend hund DSG 

Begge fungerer eminent til vores , dels kæmpe hus, 3 børn og meget aktive familie! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. februar 2017

Kløver

Labrador er fantastisk på det punk og kunne en Golden retriever også være. Vi harselv en labrador og han er fantastisk og labrador er bare en godmodig familie venlig hund. Den kræver ikke en masse Børsting eller krævende pelspleje  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.