Mulat eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2017

Mini_h

Mariehøne123 skriver:

Det er hverken for at være negativ eller fordømmende men synes det er foruroligende at du er gravid inden i har drøftet vigtige emner som omskæring religion mv. 

Når din mand er arabisk gætter jeg på han måske også er muslim. Det vil medføre en række kulturforskelle som I er nødt til at have en plan for ellers går det galt. 

Skynd jer at sætte jer ned og snakke om de vigtige ting inden barnet kommer til verden. Min mand er pæredansk men alligevel havde jeg afstemt de vigtigste ting inden jeg satte børn til verden. 

Og held og lykke du får sikkert nogle kønne og dejlige børn. 

I øvrigt har din jordmoder muligvis noget materiale om det at vente et mixed barn. Det kender jeg flere der har fået udleveret og som har været glade for de input det giver. 

Selvfølgelig har vi snakket om alle de ting. Jeg søger simpelthen bare input, hvor jeg kan finde dem. 

Jeg er protestant af fødsel og han Shia af fødsel. Dog praktiserer ingen af os religion. 

Jeg ved, der vil komme ting, ingen af os har tænkt på, men vi forbereder os så godt vi kan ☺

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. februar 2017

Mini_h

Miti's mama skriver:

Min mand er fra Polynesien, og bliver ofte antaget for at komme fra mellemøsten. Vi oplever desværre en del racisme når vi går på gaden sammen nogle steder, og der er slet ingen forskel på om vi har vores datter med eller ej, så hun kommer til at se/høre en del. Racismen er dog altid rettet imod os som voksne og ikke vores datter. Det her var jeg meget overrasket over.

Mht til omskæring har vi indgået et kompromis. Fordi omskæring er en kultur ting i Polynesien (ikke religiøs, men hygiejnisk), har vi aftalt at hvis vi skulle få en dreng, så kan han omskæres når han er gammel nok til selv at bestemme det. Ca 12-14 år gammel må han spørge ham, ikke før. Det er noget vi har diskuteret MEGET, og det har taget os lang til at komme frem til, men det virker for os. Prøv evt at lave et lignende kompromis.

Mht til udseende... ja, det svinger en del. Da mørkt hår og brune øjne er dominante gener, er det højst sandsynligt at barnet får dette. Men der er ingen garantier. En af vores vennepar som er amerikansk/polynesisk har en blond/blåøjet lille dreng. Men han/hun bliver højst sandsynlig mørk som far, måske ikke i huden dog.

Min moster er gift med en indfødt fra Sydamerika, og hendes ældste ligner sin far meget, mens de andre er lysere jo yngre de er. Vi driller hende med at hun skal skifte farvepatron  Datteren er 8 år og er fuldt bevidst om at hun ser anderledes ud end de fleste af hendes klassekammerater, men hun er aldrig blevet drillet eller udsat for racisme.

Mht til navn... så tror jeg det kommer meget an på kultur og kompromis. Vores børn får alle et polynesisk fornavn, fordi navnene der har en særlig betydning, og vi har alle min mands efternavn, både fordi jeg synes det er rigtig pænt og fordi det kommer til at have stor betydning mht til arveret af land i Polynesien for børnene i fremtiden. MEN, de har alle et dansk mellemnavn de kan hive frem og bruge som fornavn hvis de finder det nødvendigt. Der er desværre meget diskrimination i Danmark når det kommer til navne og ansøgning til job osv. Forhåbenlig er det et mindre problem når børnene skal bruge det om 16-18 år, men man ved aldrig.

Hvis der er andet du vil vide må du meget gerne spørge  Tillykke med bebsen!

For min mand er det også et hygiejne spørgsmål, vi har aftalt at en eventuel dreng bliver omskåret, hvis der er forhudsforsnævring eller drengen selv vil det senere hen. 

Vi har aftalt dansk fornavn og arabisk efternavn ��

Alle der møder min mand er meget positivt overrasket over, hvor meget han forsøger at integrere sig. Desværre er der stadig folk, der krydser gaden, når de ser ham komme gående, hvilket sårer ham meget.

Hvordan ser jeres datter ud?? ��

Anmeld Citér

12. februar 2017

Mini_h

CC79 skriver:

Jeg har tre halvsøskende som har en arabisk far. Vi har samme mor. Deres udseende er meget forskelligt. Min søster ser mest "arabisk" ud mens min ældste bror ligner enhver dansker. De har dog alle sort hår. Min mor levede i 8 år med deres far og drengene er omskåret. To af dem har arabiske navne. Mine brødre lever som danskere og har henholdsvis en dansk og en svensk kæreste. Min søster blev tvangsgift af sin far som 16-årig og fik tidligt to børn med den arabiske mand hun blev viet med. De blev dog skilt indenfor 4 år og idag er hun gift med en halvt arabisk/dansk mand hun selv har mødt og valgt. Ham har hun så fået to børn med også. Min mor kunne ikke leve med deres far fordi han var voldelig og efter nogle år sammen begyndte at kræve hun gik med tørklæde, ik holdte jul mv. Min søster lever med begge kulturer i sit liv og taler også arabisk og hendes børn har tydeligt arabisk udseende. Mine brødre derimod har intet forhold til deres arabiske rødder og interesser sig slet ikke for det. Mine søsters drengebørn er også omskåret mens mine brødres drenge ikke er.

Hold da op. Det lyder som en rigtig gyser, og det man altid er blevet advaret imod!! 

Min mands familie (der stadig bor i hjemlandet) har altid fejret jul (ikke kristen version dog) de bruger ikke hijab og det største problem jeg vil få min min mand, hvis vi får en pige, er om hun må date før hun er 18 år..

Anmeld Citér

12. februar 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
Mini_h skriver:

For min mand er det også et hygiejne spørgsmål, vi har aftalt at en eventuel dreng bliver omskåret, hvis der er forhudsforsnævring eller drengen selv vil det senere hen. 

Vi har aftalt dansk fornavn og arabisk efternavn ��

Alle der møder min mand er meget positivt overrasket over, hvor meget han forsøger at integrere sig. Desværre er der stadig folk, der krydser gaden, når de ser ham komme gående, hvilket sårer ham meget.

Hvordan ser jeres datter ud?? ��

Dem der krydser gaden har vi også set. Sidst var det en ældre "herre" på cykel der spyttede efter os mens vi gik på gaden, også selvom vi gik med den lille i klapvognen. Nu kører vi stort set alle steder for at undgå det, min mand går ikke engang på legepladsen med hende for at undgå det.

Hun ligner ham meget. Tænk Vaiana baby, men med glat hår og lidt lysere hud.

Anmeld Citér

12. februar 2017

Hullahop92

Dem der krydser gaden har vi også set. Sidst var det en ældre "herre" på cykel der spyttede efter os mens vi gik på gaden, også selvom vi gik med den lille i klapvognen. Nu kører vi stort set alle steder for at undgå det, min mand går ikke engang på legepladsen med hende for at undgå det.

Hun ligner ham meget. Tænk Vaiana baby, men med glat hår og lidt lysere hud.

Hvor er det dog modbydeligt!  Tænk at man kan være så hadefuld og nedladende overfor mennesker (og så endda en lille familie), man aldrig har mødt. "Anderledes" udseende eller ej. Kan virkelig ikke forstå det... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+