En mulat er en blanding af sort og hvid. Dog er ordet "mulat" ret outdated og de fleste foretrækker "mixed", hvilket jeg også selv gør.
Man skal som udgangspunkt snakke sit modersmål sit barn. Hvis den arabiske forælder betegner arabisk som modersmål, så skal vedkommende snakke arabisk til barnet - hvis det er dansk, så skal der tales dansk.
Jeg ville sige nej til omskæring. Hvad er din egen holdning til det?
Derudover kan ingen billeder give indikationer for, hvordan lige præcis dit barn ser ud. Bare fordi et barn er af blandet race, er der altså ikke nogen specifik måde de ser ud på - disse forestillinger er udelukkende baseret på forældrenes egne drømme og (nogle gange) fetishisme omkring blandede børn. Min mand er sort, jeg er hvid. Vores børn har faktisk ingen hvide træk overhovedet og er mørkere end hvad de fleste folk forestiller sig i forhold til blandede børn. En helt del mennesker bliver forbløffede når de finder ud af, at jeg (deres mor), er hvid. Jeg er meget typisk skandinavisk, har HELT glat lyst hår fra naturens side, lyseblå øjne og jeg er også forholdsvis meget lys i huden og tager ikke særligt godt imod solen. Mine unger kan sagtens (som sagt) gå for at være 100 % sorte, hvilket de fleste mennesker også går udfra. Derudover har de også meget kruset hår, der svarer til en 4b/4c (som er hår med meget tekstur og ikke nær så definerede krøller) og har absolut ikke bløde, lange krøller som også er mange folks forvrænget forventning til blandede børn. Min mand er på den mørkere ende af skalaen, men absolut heller ikke så mørk, at... tja, hvordan skal jeg sige det, at det er iøjnefaldene eller lignende. Safe to say, mine gener har absolut ikke slået igennem på nogen måder.
Ikke det mindste. Derimod kender jeg en sort mand som er rigtig mørk, som har en søn med blå øjne og lyst krøllet hår - og er også meget, meget lys i huden. Der kan ske en masse ting. Der er ikke nogen opskrift på, hvordan blandede børn ser ud - hverken på den ene eller den anden måde. Vent og se, hvordan lige præcis DIT barn ser ud. Det kan ingen billeder af andres børn på denne jord vise og det kan gå hip som hap. Bliv ikke opslugt af dette voksende underlige ideal af blandede børn!
Jeg har ingen fordomme.
Anmeld
Citér