Mulat eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.472 visninger
24 svar
20 synes godt om
1. februar 2017

Mini_h

Hej alle sammen.

Jeg skal være mor til august. Barnet er halvt dansk, halvt arabisk. Er der mon andre i samme båd?

Jeg ved ikke engang hvad en sådan blanding hedder 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. februar 2017

Nel

Profilbillede for Nel

Jeg tror ikke umiddelbart at der er et ord for halv hvid/arabisk :-)

Mulat er det hvert fald ikke, det er betegnelsen for halv hvid/sort.

Anmeld Citér

1. februar 2017

Mini_h

Eller bare nogen med mixed børn erfaringer 

Anmeld Citér

1. februar 2017

BE86

Jeg er dansk og min kæreste er tyrker. 

Tror bare man kalder det mix

Anmeld Citér

1. februar 2017

Mini_h

BE86 skriver:

Jeg er dansk og min kæreste er tyrker. 

Tror bare man kalder det mix

Har du født??

Anmeld Citér

1. februar 2017

Mini_h

Hvad med omskæring?

Dansk/udenlandsk efternavn?

Sprog? 

Fordomme? 

Ja, alt hvad I kan komme i tanke om.. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Mini_h

MEGET GERNE billeder af jeres børn 

Er så nysgerrig og spændt 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Aristocats

En mulat er en blanding af sort og hvid. Dog er ordet "mulat" ret outdated og de fleste foretrækker "mixed", hvilket jeg også selv gør. 

Man skal som udgangspunkt snakke sit modersmål sit barn. Hvis den arabiske forælder betegner arabisk som modersmål, så skal vedkommende snakke arabisk til barnet - hvis det er dansk, så skal der tales dansk. 

Jeg ville sige nej til omskæring. Hvad er din egen holdning til det? 

Derudover kan ingen billeder give indikationer for, hvordan lige præcis dit barn ser ud. Bare fordi et barn er af blandet race, er der altså ikke nogen specifik måde de ser ud på - disse forestillinger er udelukkende baseret på forældrenes egne drømme og (nogle gange) fetishisme omkring blandede børn. Min mand er sort, jeg er hvid. Vores børn har faktisk ingen hvide træk overhovedet og er mørkere end hvad de fleste folk forestiller sig i forhold til blandede børn. En helt del mennesker bliver forbløffede når de finder ud af, at jeg (deres mor), er hvid. Jeg er meget typisk skandinavisk, har HELT glat lyst hår fra naturens side, lyseblå øjne og jeg er også forholdsvis meget lys i huden og tager ikke særligt godt imod solen. Mine unger kan sagtens (som sagt) gå for at være 100 % sorte, hvilket de fleste mennesker også går udfra. Derudover har de også meget kruset hår, der svarer til en 4b/4c (som er hår med meget tekstur og ikke nær så definerede krøller) og har absolut ikke bløde, lange krøller som også er mange folks forvrænget forventning til blandede børn. Min mand er på den mørkere ende af skalaen, men absolut heller ikke så mørk, at... tja, hvordan skal jeg sige det, at det er iøjnefaldene eller lignende. Safe to say, mine gener har absolut ikke slået igennem på nogen måder.  Ikke det mindste. Derimod kender jeg en sort mand som er rigtig mørk, som har en søn med blå øjne og lyst krøllet hår - og er også meget, meget lys i huden. Der kan ske en masse ting. Der er ikke nogen opskrift på, hvordan blandede børn ser ud - hverken på den ene eller den anden måde. Vent og se, hvordan lige præcis DIT barn ser ud. Det kan ingen billeder af andres børn på denne jord vise og det kan gå hip som hap. Bliv ikke opslugt af dette voksende underlige ideal af blandede børn! 

Jeg har ingen fordomme. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Aristocats

Og må jeg spørge, hvilke erfaringer du helt specifikt leder efter omkring blandede børn? For jeg kan da godt dele ud, men jeg ved altså ikke helt hvad dine "forventninger" eller således er. 

Anmeld Citér

1. februar 2017

Liv_86

Mini_h skriver:

Eller bare nogen med mixed børn erfaringer 

Jeg har en datter der er mulat. Halv dansk og halv afro amerikansk. 

Hvilke erfaringer leder du efter? Der er ikke rigtig noget der er anderledes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+