Jeg har 4 børn og har ikke kunnet amme, men har gjort forsøget ved alle 4 da jeg virkelig ønskede. De 3 af gangene sagde jeg selv fra da nok var nok (havde bla ikke nok mælk) og vi gik på ren flaske. Ved mit 3 barn blev valget truffet for mig og det var frygteligt. Det gjorde min mulighed for amning langt sværere at acceptere og at flasken blev valgt for os.
Lige så svært det har været for mig at acceptere mangel på amning, lige så svært tænker jeg det må være i den modsatte situation.
Mit bedste råd er at være ærlig og lytte til dig selv. Bed om hjælp til info men følg hvad du har det bedst med.
Jeg er for amning men det er på ingen måde for enhver pris. Mor og barns behov og trivsel kommer først og jeg har 4 børn som alle viser (sammen med en masse andre flaskebørn) at mme er et super godt alternativ og at børnene trivedes og får det nødvendige de har brug for.
Uanset hvad du vælger, vil du være en fantastisk mor. Du tager et valg ud fra hvad der er bedst lige netop for dig og dit barn. En god mor sidder ikke i brysterne, selvom man ofte kan få den følelse. Hvis du lytter til dig selv og er ærlig, vil du også kunne fortælle både kæresten og din jm om dit valg og evt give grunde til valget, hvis du føler for det.
der kan være en masse godt ved både amning og flaske, hver deres fordele. Man får stadig den dybe nærhed og båndet ved flaske som ved amning, for mig blev det faktisk bedre med flaske fordi amning var et stressmoment. Disse ting afhænger selvfølgelig af ens amneoplevelser og skulle du vælge at prøve amningen, er det ikke værre end at du kan sige fra hvis du ombestemmer dig. Der er det langt sværere i dagene efter at ombestemme valget af flaske og point of return er meget kortere ved flaskehals end hvis du giver amning et forsøg
jeg håber at du finder ud af det rigtige for dig og at du vil trivedes med det uanset hvad du vælger
Anmeld
Citér