Eksperthjælp: Pressetrang i uge 35

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. januar 2017

Karen Bøhrnsen

Hej, jeg er i uge 35+5 og har sådan en underlig trang til at presse føler jeg, jeg har ingen veer dog lidt plukveer, er 3. Gangs fødende, men kan ikke huske dette fra de andre gange, så vil bare lige høre om det er normalt eller?

Karens svar

Hej med dig

Du er ikke ved at føde dit barn! Man kan ikke føde et barn uden veer. Og som tredjegangsfødende, går jeg ud fra, du godt kan huske følelsen af fødeveer :-)

Det er normalt at føle mere tyngdefornemmelse så langt fremme i graviditeten - og især fleregangsfødende mærker meget til tyngden.

Hvis barnet har fundet sig godt til rette ned i bækkenet, kan du også opleve at barnets hoved trykker på nogler nerver nede i bækkenet og nede ved tarmen.

Du kan også helt regulært have noget afføring stående i tarmen. Nogle gravide kan godt have svært ved at komme af med afføringen, netop fordi barnet tynger godt ned.

Så ro på :-) fødslen begynder først, når du får veer.

Venlig hilsen 

Karen Bøhrnsen, Jordemoder

PS Viste du, at der er kommet en fin lille gravid-app, hvor du kan få svar på mange af de spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med graviditet og fødsel? - Hent App'en Min Graviditet i AppStore

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.