Eksperthjælp: Tilskud i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. januar 2017

Karen Bøhrnsen

Jeg er en ung kvinde, som planlægger en snarlig graviditet. I den forbindelse vil jeg gerne begynde i god tid med diverse kosttilskud for at passe bedst muligt på mig selv og mit barn igennem hele graviditeten. Dog har jeg meget svært ved at sluge piller, og da der, så vidt jeg kan læse mig frem til, skal tages en hel del forskellige tilskud i forbindelse med en graviditet, vil jeg gerne høre lidt om, hvorvidt tilskuddene (eller blot nogle af dem) kan fås i flydende form til en pris, som ikke afviger voldsomt fra pilleformen. Jeg ved fx, at Kräuterblut er en flydende kilde til jern, men at prisen er rigtig høj sammenlignet med fx Aminojern. Er der en billigere form for flydende jerntilskud, som er tilstrækkelig for gravide? Hvad med folinsyre, D-vitamin, kalk, zink og almindelig multivitamin - kan de fås i flydende form? Og er der andre tilskud, jeg skal tage, eller er jeg dækket ind, hvis jeg tager dem, jeg har nævnt?

Karens svar

Hejsa

Tak for din besked.

Ja, du er så rigelig dækket ind, hvis du tager ovenstående tilskud. Zink er dog ikke en del af Sundhedsstyrelsens anbefalingerne.

Se her hvad Sundhedsstyrelsen anbefaler af kosttilskud før og under graviditeten.

Kost tilskuds-præparater udvikles hele tiden, så mit råd til dig, er at gå på apoteket og høre hvad de har af kosttilskud i flydende form eller som tyggetabeletter.

Langt de fleste kosttilskud kan også knuses eller deles i mindre dele, så de bliver nemmere at sluge eller du kan blande de mindre dele med madvarer, f.eks. yoghurt (jern må ikke indtages med mælkeprodukter).

MVH Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Like: facebook.com/jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.