Boligstøtte med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej alle børnefamilier

Jeg var nysgerrig om hvor meget du/I fik i boligstøtte.

Min lille familie vokser og leder derfor efter ny bolig. Vi har kigget på en 3 vær. lejlighed på 70 kvm, der koster 5500 om måneden. I beregneren for boligstøtte skriver den at det vil give os 3219 kroner i boligstøtte.

For os lyder det uvirkeligt, da vi ikke har fået mere end 500 kr. i boligstøtte før, men det ændre sig når man får barn kan vi se.

Vi vil derfor gerne spørge jer, som bor i lejelejlighed, ikke privat udlejet men i et boligselskab, hvad I får i boligstøtte.

I må meget gerne fortælle hvor stor jeres familie er, og hvor stort i bor.

Virker beregningen rigtig, og kan vi få så meget i boligstøtte når vi har et barn under 18, eller det det måske os der har regnet helt forkert?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej alle børnefamilier

Min lille familie vokser og leder derfor efter ny bolig. Vi har kigget på en 3 vær. lejlighed på 70 kvm, der koster 5500 om måneden. I beregneren for boligstøtte skriver den at det vil give os 3219 kroner i boligstøtte.

For os lyder det uvirkeligt, da vi ikke har fået mere end 500 kr. i boligstøtte før, men det ændre sig når man får barn kan vi se.

Vi vil derfor gerne spørge jer, som bor i lejelejlighed, ikke privat udlejet men i et boligselskab, hvad I får i boligstøtte.

Virker beregningen rigtig, og kan vi få så meget i boligstøtte når vi har et barn under 18, eller det det måske os der har regnet helt forkert?

Jeg vil synes, det er helt vildt, hvis et par med et barn får så meget - det betyder jo en reel huskeje på kun 2.000 kr?? Om det er rigtigt ved jeg ikke - jeg har aldrig søgt boligstøtte - ej heller da jeg sim studerende var berettiget...

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg vil synes, det er helt vildt, hvis et par med et barn får så meget - det betyder jo en reel huskeje på kun 2.000 kr?? Om det er rigtigt ved jeg ikke - jeg har aldrig søgt boligstøtte - ej heller da jeg sim studerende var berettiget...

Jeg tror også at det er en fejl, men er jeg ikke sikker, og da vi ikke står i boligen endnu og skal søge boligstøtte, så har vi ikke tænkt os at kontakte dem endnu.

Vi var bare nysgerrige om der nu var nogen herinde der kendte noget til det. Jeg tror vist også der er lavet nye regler om hvor meget man kan få og det virker nemlig som et højt beløb.

Hvis man er på kontanthjælp er der et loft som gør at man ikke kan få over en hvis mængde, men jeg ved ikke hvordan det er når man er studerende.

Vi er 1 studerende og 1 kontanthjælpmodtager.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Da vi boede i lejlighed på 75 kvm, med 1 barn, fik vi 3000,- i boligstøtte. Huslejen var på 7500,- 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Hej alle børnefamilier

Du kan kun bruge beregneren vejledende. Når jeg bruger beregneren burde jeg få 1500kr mere end jeg får.

Du kan ikke bruge det til ret meget hvad andre får, da det afhænger af så mange parametre. Løn, kvm, antal børn osv. Jeg får feks mindre fordi der hører en garage til huset, selvom den ikke indgår i antal kvm.

Jeg synes faktisk det er frustrerende at reglerne for udregningen er så komplicerede, for man har ingen reel mulighed for at vide om man får, det man har krav på.

Såfremt du mener du alligevel kan bruge andres tal, så har jeg to børn, 85 kvm og får 2070kr i boligstøtte. Husleje er 5500kr.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da vi boede i lejlighed på 75 kvm, med 1 barn, fik vi 3000,- i boligstøtte. Huslejen var på 7500,- 

Så er det måske ikke helt forkert det den siger med de 3000??

Det kommer også meget an på ens årlige indtægt. 

Vi er oppe på omkring 162.000 om året efter skat.

Anmeld Citér

18. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle børnefamilier

Jeg synes det lyder meget rigtig.

Jeg er enlig med et barn. Min netto husleje er 5900 pr mdr, og jeg får knap 2900 i boligstøtte. - Jeg får ikke fuld boligstøtte fordi min lejlighed er for stor ifht hvad jeg har "ret" til. Bor nemlig i en 4-værelses kun sammen med min datter, så egentlig får vi kun boligsikring for de 3 værelser som vi har ret til.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Vi boede privat på 73kvm, 4700 husleje plus 1100 a konto. 2 voksne og et barn. Én kontanthjælp indkomst. Vi fik maks beløbet på 3350kr. Så det kan godt være det er rigtigt.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Jeg bor alene med min datter på 95 kvm. Huslejen lyder på 7300 og jeg får ca 2600 i boligstøtte.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det hjælper lidt at få indblik i andres boligsituation og høre at beløbet måske Ikke lyder helt så skørt alligevel.

Målet var også at se hvad vi kunne sætte os i. Lige pt bor vi i en 47 kvm, halvanden værelse, og betaler 2900 i husleje inkluderet vand og varme. Så betaler vi så el på omkring 250-300 om måneden. Det er billigt og et godt sted vi bor, men der er ikke plads til vores voksende familie.

Desværre har mange af boligerne 6-12 års ventetid. Men så er det godt vi skriver os op i god tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.