Eksperthjælp: Graviditet uden forlivmoderen...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

294 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. januar 2017

Karen Bøhrnsen

Hej.. har ikke børn endnu men har haft 1 spontan abort
jeg har taget en svag positiv graviditet test har for ca et år siden haft en graviditet uden for livmoderen.
Har nu ondt i ve. Side har brugeligt udflåd. Efter mine beregninger er jeg måske i uge 5. Min sidste menstruation var den 10 dec. Snakkede med vagt lægen i går fordi jeg er bange for det er en graviditet uden for livmoderen igen.. men hun fortalte bare man alligevel ikke kunne se på en scanning om der sad noget uden for livmodenen når jeg ikke er længere henne. Men kan det virkelig være rigtig jeg skal vente til jeg har så voldsomme smerter at jeg føler jeg ikke kan være nogle steder og jeg græder af smerte før der evt kan gørs noget ?

Karens svar

Hej med dig

Med første dag i sidste menstruation den 10. dec., vil du i dag have været gravid i 5 uger og 2 dage. Dit æg har kun været befrugtet i godt tre uger og selv om ægget vokser hurtigt efter befrugtningen, vil det stadigvæk være så lille, at det - som din læger siger - til dels ikke vil kunne ses på scanning og til dels ikke er stort nok til, at det vil kunne forvolde smerte, heller ikke selv om det har sat sig fast uden for livmoderen.

Allersidst i uge 5, altså om 3-4 dage, vil man muligvis kunne begynde at se blommesækken, som er det første man kan se ved en graviditet.

Du skriver, du har brunligt udflåd. Det kan enten være implantationsblødning, som godt kan give smerter eller det kan være din krop, der udstøder en ikke fungerende graviditet, hvilket også kan giver smerter.

Mvh Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Like min facebookside: jordemoder.net

PS Hvis det viser sig, du er gravid, kan jeg  anbefale denne lille gravid-app, baseret på erfaringer fra en jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+