Scanninsklinikker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Millebasse

Er der nogle der kender en i nærheden af Haderslev? (og ja, vi er i Sønderjylland  )

Camilla - som KEDER sig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

ivfmarie

Millebasse skriver:

Er der nogle der kender en i nærheden af Haderslev? (og ja, vi er i Sønderjylland  )

Camilla - som KEDER sig!!

pas... Ingen erfaring med den slags. Men vil da lige høre hvordan det går med at slappe af?

Anmeld

5. oktober 2009

Millebasse

ivfmarie skriver:

pas... Ingen erfaring med den slags. Men vil da lige høre hvordan det går med at slappe af?

Tja,jeg er vist ikke helt så god til det som jeg burde... Men har også haft Bastian en del hjemme,da vi render til ergoterapeut med ham hver uge og så kan det ikke betale sig at sende ham i dp...

Men avs hvor gør det ondt, når han lige skal trilles i søvn til middag  de dage han er hjemme...

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Og så vil jeg bare sige at Clara er et Yndigt navn!

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Millebasse skriver:

Tja,jeg er vist ikke helt så god til det som jeg burde... Men har også haft Bastian en del hjemme,da vi render til ergoterapeut med ham hver uge og så kan det ikke betale sig at sende ham i dp...

Men avs hvor gør det ondt, når han lige skal trilles i søvn til middag  de dage han er hjemme...

Pas nu på dig selv!!

Hvorfor ergo med Bassen? Var det noget med fodstillingen?

Anmeld

5. oktober 2009

Millebasse

ivfmarie skriver:

Pas nu på dig selv!!

Hvorfor ergo med Bassen? Var det noget med fodstillingen?

Nej,ved ikke om du kan huske at jeg skrev lidt om at han skulle ses af en børnelæge efter han havde været til 2-års undersøgelse for et stykke tid siden.. Han vejer for lidt i forhold til hans alder og så spiser/spiste han stort set ingenting!
Derfor blev han henvist til en ergoterapeut som har speciale i spiseforstyrrelser og hun er bare guld værd! Alle hans problemer med at spise stammer åbenbart fra at jeg var sengeliggende med ham i maven i 10 uger og derfor er han ikke blevet stimuleret i munden, da han også har lagt stille (ved godt det lyder tosset, men det giver mening når man står i det).
Ergoterapeuten arbejder så med Bastian så han bliver mere tryg ved mad og tør udforske lidt mere og ikke bliver så frustreret hver gang han skal spise. Så lige nu går han til madleg ved hende ca. hver uge, hvor han intet har på ben og arme og må gøre lige hvad han vil med den mad hun sætter frem (altså kaste med det, blande det sammen osv.) Her giver det virkelig syn for sagen omkring hans manglende stimuli i hans mund, som også gælder under hans fødder og i hænderne. Svært at forklare..
Men det får fremad og nu er han begyndt at ville spise flere forskellige ting og tør røre ved mere mad, så vi er fortrøstningsfulde!

Puha,det blev vist en lang forklaring...

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Millebasse skriver:

Nej,ved ikke om du kan huske at jeg skrev lidt om at han skulle ses af en børnelæge efter han havde været til 2-års undersøgelse for et stykke tid siden.. Han vejer for lidt i forhold til hans alder og så spiser/spiste han stort set ingenting!
Derfor blev han henvist til en ergoterapeut som har speciale i spiseforstyrrelser og hun er bare guld værd! Alle hans problemer med at spise stammer åbenbart fra at jeg var sengeliggende med ham i maven i 10 uger og derfor er han ikke blevet stimuleret i munden, da han også har lagt stille (ved godt det lyder tosset, men det giver mening når man står i det).
Ergoterapeuten arbejder så med Bastian så han bliver mere tryg ved mad og tør udforske lidt mere og ikke bliver så frustreret hver gang han skal spise. Så lige nu går han til madleg ved hende ca. hver uge, hvor han intet har på ben og arme og må gøre lige hvad han vil med den mad hun sætter frem (altså kaste med det, blande det sammen osv.) Her giver det virkelig syn for sagen omkring hans manglende stimuli i hans mund, som også gælder under hans fødder og i hænderne. Svært at forklare..
Men det får fremad og nu er han begyndt at ville spise flere forskellige ting og tør røre ved mere mad, så vi er fortrøstningsfulde!

Puha,det blev vist en lang forklaring...

Åhh jo.. jeg kan da godt huske du skrev om det.
Jeg kan huske at jeg tænkte at min Malte heller ikke kan spise ordenligt - men det er vist på den "normale" måde for to-årige.
Godt at der er hjælp at hente for Bassen, og at der er bedring. Det er sgu noget pis når måltiderne bliver en belastning - det er trods alt ret lang tid vi bruger som famile på at spise sammen, så det er da rarest at det er en hyggestund.

Marie

Anmeld

5. oktober 2009

Marco2

Hvor godt at man har fundet en forklaring og kan gøre noget for at hjælpe ham. Synes det lyder spændende. Spændende proces at arbejde med.

Mht scanningsklinik har jeg kun erfaring med "scanningsklinikken" der ligger i Brabrand ved Århus. De er super gode. Men omkring Haderslev har jeg ingen erfaring.

AG

Anmeld

5. oktober 2009

sbs78

Der ligger en i kolding og en fredericia

Anmeld

5. oktober 2009

Millebasse

Marco2 skriver:

Hvor godt at man har fundet en forklaring og kan gøre noget for at hjælpe ham. Synes det lyder spændende. Spændende proces at arbejde med.

Mht scanningsklinik har jeg kun erfaring med "scanningsklinikken" der ligger i Brabrand ved Århus. De er super gode. Men omkring Haderslev har jeg ingen erfaring.

AG

Ja,det er faktisk lidt spændende, især med den teori som ergoterapeuten arbejder ud fra. Bare det at vi kan se lidt fremgang giver håb for at han en dag kan spise som alle andre..

Og en af de andre gode ting der er fulgt med, er at jeg får lillepigen undersøgt når hun bliver født, fordi jeg også risikerer at skulle ligge helt stille med hende i maven..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.